הישג למערכת החינוך בראש העין: אחוז גבוה יחסית מבין תלמידי העיר היו זכאים בשנת תשפ"א (20/21, בחינות שנערכו בקיץ 2021), לבגרות חמש יחידות לימוד במתמטיקה. הנתון של ראש העין גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. לכפר סבא ורעננה הנתון הגבוה בקרב הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז מרכז. כך עולה מנתונים המתפרסמים בדו"ח השנתי שפרסמה רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב.
הדו"ח בחן את שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד מתמטיקה בשנת הלימודים תשפ"א. הדו"ח מציג את נתוניהן של כל הרשויות המקומיות עבורן נרשמו נתונים, 256 בסך הכל, כאשר, כאמור, כפר סבא ורעננה הן המובילות מבין הרשויות הבינונית והגדולות במחוז מרכז. השכנה הוד השרון מובילה עם שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד באנגלית ותעודת בגרות מצטיינת.
מהדו"ח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל מתמטיקה הוא 16.6%. זו שנה השלישית ברציפות שישנה עליה בנתונים הארציים. בשנת תש"פ היה שיעור הזכאות 15.6%.
על פי הנתונים, שיעור הזכאים בקרב תלמידי ראש העין לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל מתמטיקה עומד על 22.9% (במקום החמישי במחוז המרכז), שנה קודם לכן עמד הנתון על 21.5%, כאשר לפני חמש שנים עמד הנתון על קצת יותר מ-20%.
נתוני שאר הרשויות במחוז המרכז: נס ציונה – 30.9%, הוד השרון – 29.9%, ראשון לציון – 25.3%, רחובות – 21.7%, עמק חפר – 16.5%, יבנה – 15.8%, טייבה – 14.1%, לוד – 12.7%, שומרון – 11.1%, רמלה – 7.7% ואלעד עם 6.6%.
שיפור נרשם בקרב תלמידי ראש העין גם בזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות אנגלית: 63.1% כיום (מקום חמישי במחוז המרכז) לעומת 60% בשנת 2017. לגבי תעודת בגרות מצטיינת, נתון הזכאות של ראש העין עומד על 16.7% כיום (מקום שביעי במחוז המרכז) לעומת כ-15% לפני 5 שנים.
לתעודת בגרות בהצטיינות זכאי מי שהצטיין בתכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית, סיים בגרות באנגלית חמש יחידות ולפחות ארבע יחידות במתמטיקה, וממוצע ציוני הבגרות הוא לפחות 90.
אופיר פז-פינס, ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, אמר: "השנה עשינו צעד חשוב בפיתוח המצוינות עם הרחבת הדוח גם לאנגלית ולתעודת בגרות מצטיינת. יש כל הזמן ויכוח סביב לימודי ליבה ויש כאלה מתוכנו שמזלזלים לצערי במתמטיקה ואנגלית. מי שאוסר לימודי ליבה מבצע פשע חינוכי וגורם נזק אדיר לדור העתיד. לשמחתי רוב מערכת החינוך לא שם. מתמטיקה ואנגלית הם לא מקצועות בעיניי. אלה כישורים, מיומנויות שבלעדיהם נתקשה להוציא צעירים מוכנים לשוק התעסוקה, ואני לא מדבר רק על הייטק. זאת צריכה להיות משימה לאומית של כל הגופים הרלוונטיים להמשיך ולטפח מצוינות בקרב הילדים והילדות שלנו. שנה אחר שנה אנחנו עדים לכך שרשויות שמכוונות למצוינות ומקצות משאבים למשימה הזאת, מצליחות להציג הישגים בהתאם".
סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות, אמרה: "אנחנו מברכים את משרד הפנים על פתיחת התקן. זוהי ללא ספק פעולה המבטאת את החשיבות שהמשרד רואה בקידום מצוינות ברשויות מקומיות. רשת ערי מצוינות מכשירה מנהלי מצוינות רשותיים מזה חמישה מחזורים וערוכה לתת את ההכשרה המקצועית לכל בעלי התפקיד החדשים. אנחנו מאמינים שלהוצאה לפועל של המהלך תהיה השפעה משמעותית על מספר התלמידים המצטיינים במערכת החינוך".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות