ראש העין צפויה להתחבר לרשת המטרו שאמורה להתחיל לפעול במרכז הארץ, כך לפי התוכניות, בשנת 2030. מדובר ברשת רכבות תחתית שראש העין תהיה חלק ממנה.
מדובר בקו שיצא מראש העין, דרך פתח תקווה, ויגיע לתל אביב, ויעשה גם את הדרך חזרה. בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ציינו אתמול כי תהליך התכנון של הקו צפוי להימשך שנתיים לפני שיתחילו בביצוע. עם זאת, ציינו בנת"ע, תאריך ההתחלה הוא משוער ותלוי בגורמים רבים במהלך הדרך.
כעת עוד מוקדם לדעת מה יהיו התחנות של המטרו ודרך איזה נתיב הוא יעבור. נזכיר כי מזה מספר שנים יש ביקוש לשפר את מצב התחבורה בראש העין באמצעות רכבות. כיום ישנה תחנת רכבת אחת, שנמצאת מחוץ לעיר, וההגעה אליה מתבצעת דרך כלי רכב או תחבורה ציבורית, שנאלצת להתמודד עם עומסי תנועה בשעות הבוקר.
חיבור של העיר עם מטרו, שנוסעת לרוב במהירות גובה יותר מאשר רכבת קלה, לכיוון פתח תקווה ותל אביב, צפויה לשנות את פני העיר שנמצאת בהתפתחות מואצת בשכונת פסגות אפק ונצבא סיטי, אך לא בטוח שנכון לעכשיו זה הפיתרון היחידי שאמור לסייע לבעיות העומס והפקקים. רק לפני מספר שבועות הורחב כביש 444 לשני נתיבים, כחלק מניסיון המאבק בעומסי התנועה בכביש שממנו יוצאים ונכנסים תושבים רבים לראש העין.
תגובות