תושבים המתגוררים בפרויקטים של "גינדי בולוורד" ו"פסגות אלון" הסמוכות לכביש בן דרור, דורשים מהעירייה להקים עבורם קיר אקוסטי משום שהעירייה הרחיבה את הכביש הסמוך אליהם לפני מספר חודשים ובמקום שני נתיבים הוא הפך לכביש בעל ארבעה נתיבים.
כביש בן דרור הוא למעשה כביש הכניסה והיציאה מהעיר מכיוון אזור התעשייה סגולה. מדובר בכביש עמוס מאוד בשעות הבוקר והערב אך גם במהלך היום ניתן לראות בו תנועה ערה של כלי רכב קלים וכבדים. כעת, ולאור הרחבת הכביש, טוענים הדיירים על רעש חזק יותר שמצדיק לדעתם הקמת קיר אקוסטי, אלא שבעירייה טוענים שאין צורך בכך.
עודד הורוביץ, תושב שכונת פסגות אלון, המתגורר סמוך לכביש: "ברגע שמרחיבים כביש, אסור שהרעש יעלה על מה שהיה קודם לכן. זה החוק. לאחר סיום העבודות בוצעה על ידי אנשי האגף לאיכות הסביבה בעירייה בדיקת רעש בדירות דיירי הרחוב. בתוצאות דנו במשרדי העירייה עם מהנדסת העיר ואנשי מקצוע נוספים שקבעו לבסוף שאלו אינן חריגות חמורות, והן לא מצדיקות מבחינתם קיר אקוסטי".
ובכל זאת, לדבריו הרעש מאז הרחבת הכביש פוגע באיכות חיי התושבים. "כרגע יש רעש מטורף מהכביש שלא מאפשר לנו לישון עם חלונות פתוחים", הוא אומר. "גם במהלך היום יש רעש חריג מאוד. עוברות שם הרבה מכוניות וגם התחנה המרכזית הזמנית עומדת לקום בסמוך לכביש, וייתכן והרעש יגבר אפילו בשל כך. מי שנפגעים בעיקר הם התושבים שגרים עם החלון לכביש. קיר אקוסטי יוכל להקל עלינו בצורה ניכרת. אנו משלמים ארנונה ברמה א' וסובלים מרעש מטורף".
"הקיר האקוסטי הוא אחד מהנושאים שאנו התושבים דורשים בשכונה", אומר תושב אחר בשכונה. "יש תושבים שנמצאים ממש עם החזית לכביש וסובלים מאוד מכמות הרכבים. עצם זה שהרחיבו את הכביש מאפשר ליותר רכבים לנוע בו, מה שכמובן מגביר את היקף הרעש. בעירייה ביצעו בדיקות אקוסטיות בכמה דירות בבתים, אך עדיין לא מוכנים להקים קיר שכזה".
יש לציין כי ביום ראשון השבוע עלה הנושא בישיבת המועצה על ידי חבר המועצה רמי גרינברג, אך בעירייה ציינו כי אין מקום להקמת קיר אקוסטי.
תגובת העירייה: "כל הבניינים לאורך רחוב בן דרור נבנו עם מיגון אקוסטי דירתי. תנאי לטופס אכלוס לכל בניין היה ביצוע מדידות אקוסטיות בתוך הדירות שהוכיחו עמידה בתקנות הרעש. בנוסף, האגף לאיכות הסביבה שכר יועץ אקוסטי אשר ביצע מדידות בדירות לאורך הכביש. המדידות הראו שהערכים המתקבלים בתוך הדירות עומדים בתקנות הרעש".
תגובות