הדמיית תוכנית סירקין, באדיבות רמ"י
הדמיית תוכנית סירקין, באדיבות רמ"י

בדרך להסכם גג: "הבנייה בסירקין היא עובדה מוגמרת"

העירייה קרובה לחתימת הסכם גג עם רמ"י, במסגרתו תקבל מיליארד שקלים לפרויקטים שונים בעיר. בנוגע להתנגדויות שהגישה בעבר אומרים בעירייה: "חובתה של העירייה לדאוג לעתיד העיר והאזור ולהיות חלק מהתהליך"

פורסם בתאריך: 29.1.23 08:17

האם העירייה תוותר על ההתנגדויות שלה בנוגע לתוכנית סירקין, במסגרת הסכם גג שייחתם מול המדינה. כידוע, במסגרת פרויקט סירקין ב', עתידות להיבנות כ-4,000 יחידות דיור על שטחי הבסיס הצבאי סירקין, כאשר שלב א' מונה כ-8,000 יחידות דיור. עד כה התנגדה העירייה לשלב ב' של הפרויקט. לפני שנתיים היא הגישה התנגדות להיקף הבנייה ולפני כשנה הציגה התנגדות לשינויי התחבורה המתוכננים בפרויקט. בכך חברה העירייה לתושבי שכונת הדר גנים, המתנגדים אף הם להסדרי התחבורה בפרויקט, בעיקר לסגירה של מספר צמתים בכביש 40.

אולם, לאחרונה נודע כי העירייה מתכננת לחתום על הסכם גג עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שלפיו היא תקבל כמיליארד שקלים לקידום פרויקטים שונים ברחבי העיר. בעירייה אומרים שלמרות שהעירייה עדיין מתנגדת לבנייה היא מבינה שהעתירות מוצו והבנייה היא עובדה מוגמרת. בעירייה אמרו: "הבניה בסירקין היא עובדה מוגמרת והשאלה שנותרה פתוחה היא האם העירייה תהיה חלק מהליך התכנון".

לאחרונה פרסמה העירייה הודעה על אישור הרשאות תקציביות במאות מיליוני שקלים לטובת פיתוח העיר. בין השאר, מדובר בפרויקטים תחבורתיים כמו צומת סירקין, מחלף שעריה, כביש 40, כביש עוקף עמישב, מחלף עמישב, שדרוג צמתים ופתרונות תנועתיים בתוואי הרכבת וכן פרויקטים נוספים כמו השלמת פיתוח פארק אוחיון ובניית שני גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים. גשר אחד ייבנה מעל רחוב הרב מלכה, מרחוב מבצע דקל לאגם המלאכותי בפארק אוחיון. הגשר השני הוא גשר גרניט בשכונת אם המושבות.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

באותה הודעה לא פירטה העירייה מאין יבוא הכסף לפרויקטים. אולם כעת מתברר כי מקור המימון הוא, כפי הנראה, מיליארד השקלים שיועברו מרמ"י. כאשר יתקבל הכסף מרמ"י תוכל העירייה לקדם את התכניות האלה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, למרות שהיא בינתיים כבר פרסמה אותן. עם זאת, ההסכם עדיין לא נחתם בפועל וברמ"י מסרבים להגיב עליו עד שייחתם.

מדוברות העירייה נמסר: "בכל הקשור לבנייה שמקדמת המדינה במתחם סירקין חשוב להבהיר שהעירייה מיצתה את כל הפעולות בנושא, לרבות עתירות שהוגשו בשנים האחרונות על ידי העירייה ונדחו על ידי בית המשפט המחוזי ולאחר מכן גם דחיית הערעור בעליון. לאור כך, המדינה החלה כבר בשיווק הפרויקטים בסירקין. כלומר, הבניה בסירקין היא עובדה מוגמרת והשאלה שנותרה פתוחה היא האם העירייה תהיה חלק מהליך התכנון או שהמדינה תתכנן את המתחם כרצונה, מבלי להתחשב בפן התשתיתי או בצרכי העיר והתושבים. לכן, חובתה של העירייה לדאוג לעתיד העיר והאזור ולהיות חלק מהתהליך כדי לוודא שההסדרים התנועתיים מתממשים. העירייה והעומד בראשה התנגדו ועדיין מתנגדים לבניה בסירקין אך ברגע שבתי המשפט אפשרו למדינה להתקדם בפרויקט, חובתה של העירייה שהאינטרס הציבורי של תושבי העיר ישמר באמצעות ההסכם ולוודא שאכן המדינה מבצעת את ההסכמים התחבורתיים. בתוך כך, כבר במועצת העיר הקרובה יאושרו התקציבים עבור הפתרונות התחבורתיים, וביניהם כביש עוקף עמישב ועוד. בנוסף, חשוב להדגיש כי העירייה שומרת גם על אינטרס מהותי נוסף שיאפשר לשווק 80 אחוז מהדירות במתחם במחיר מוזל ומתוכם 30 אחוז רק לתושבי העיר. מדובר בבשורה חשובה לצעירי וצעירות העיר. נוסיף כי הסכם הגג לא מגדיל את היקף יחידות הדיור. שכן, ההסכם כפוף לתב"ע שאושרה ובה מוגדר מה ניתן ומה אי אפשר. העירייה הקפידה על כך ששיקול הדעת של הוועדה המקומית לא יהיה מוגבל ויהיה ניתן להתנגד לתכניות שלא עומדות בתב"ע שאושרה על ידי המדינה".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מירי

    תדאגו לתחב"צ טובה.
    קו 166 צריך לצאת כל 5 דקות ולהיכנס עד כרמלית!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר