במסגרת כלל הפרויקטים התנועתיים שמקודמים ברחבי העיר בהובלת אגף התנועה, ועדת תנועה אישרה לאחרונה מספר פרויקטים משמעותיים נוספים, שמטרתם לשפר את המערך התנועתי ברחבי העיר ובדגש על איכות התחבורה הציבורית.
במסגרת זו, אושרה התכנית התנועתית לכביש עוקף עמישב – כביש גישה חדש העתיד לחבר את השכונות המזרחיות לכביש 471. בנוסף, אושרה התכנית להקמת מסוף אחדות בסוף רחוב כץ, בסמוך לכביש 471, מסוף אשר עתיד לשפר את שירות התחבורה הציבורית בעיר תוך שיפור הקישוריות למרכז העיר, תחנות הרכבת הקלה ומרכזי התחבורה העירוניים. כמו כן, המסוף יאפשר שירות תחב"צ באוטובוסים חשמליים ברחבי העיר, אוטובוסים שקטים וידידותיים לסביבה.
המסוף החדש יחליף את המסוף הארעי בבית החולים בית רבקה ובסמוך לו, ויכלול פיתוח הכולל תחנות אוטובוס חדישות, מדרכות, שביל אופניים וחניית אוטובוסים וכל זאת ללא הפרעה לתנועה.
הוועדה אישרה את המשך קידום נת"צ אם המושבות – רחובות שלמה שמלצר, ראשון לציון. כזכור, פרויקט אם המושבות בעיר פתח תקווה הינו באורך של כ- 5.5 ק"מ ויהווה השלמה לציר תחבורה ציבורית מטרופוליני ממתחם הבורסה ברמת גן ועד כביש 40 בפתח תקווה.
הציר יכלול נתיבי תחבורה ציבורית, הפרדה מפלסית בצומת זבולון המר/שלמה שמלצר (העיפרון), שיקוע בצומת שלמה שמלצר / מרטין גהל, הסדרת נתיבי הנסיעה והגישות לשכונות, שדרוג צמתים, מדרכות, שבילי אופניים וגינון ובכך שיפור המרחב העירוני. הפרויקט יצור קישוריות חדשה משכונת אם המושבות לאזור התעסוקה – מרכז העסקים ירקון וישפר את הגישות לשכונות הסמוכות לציר.
בנוסף, אושרו שיפורים בטיחותיים בצמתים אלברט איינשטיין – השילוח, צומת פינס – חפץ חיים – מינץ, שיפורים בטיחותיים לאורך רחוב היצירה, שדרוג הצמתים הקיימים ורמזור בצומת היצירה – עמל, שיפורים בטיחותיים בחציית הולכי הרגל ברחוב ארלוזורוב, הוספת פסי האטה בציר והסדרת חניות. בצומת יגיע כפיים – פסגות, יושלם הפיתוח בצמוד למתחם HOPE TOWN באזור התעסוקה פארקטק, לרבות שביל אופניים, מדרכות וגינון.
ועדת תנועה אישרה הסדרת מעגלי תנועה חדשים בצמתים: צומת בן גוריון – היבנר, צומת מנחם בגין – חנה רובינא ובצומת מנחם בגין – מנחת שלמה.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אנו ממשיכים לקדם פרויקטים תנועתיים, לטובת הנגשת העיר ומערך התחבורה הציבורית. בנוסף, כחלק מהתכנון האסטרטגי להמשך פיתוח וחידוש העיר, אנחנו מקדמים תכנית כוללת אשר לוקחת בחשבון את מכלול המרכיבים הציבוריים הדרושים כדי לתמוך בהמשך פיתוח העיר, לצד שדרוג כלל התשתיות הציבוריות, לרבות יצירת דרכים חדשות, שדרוג מערך התחב"צ וקידום תחבורת ההמונים עם 2 קווי מטרו, רכבות קלות ותחנת הרכבת "פתח תקווה דרום", תחנה מרכזית חדשה, מסופי אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד, מה שיקל על העומסי תנועה, יפחית את זיהום האוויר וההוצאות על הרכב הפרטי".
שייע
בפ"ת לא דואגים לתחבורה הציבורית. אוטובוסים ישנים. אין הכיפה בנתיב התחבורה הציבורית מהשוק עד גהה. אין מסוף אוטובוסים בהדר גנים. רכבים חונים בתחנות אוטובוסים.
סי
מה עם רחוב גיסין שכל הזמן פקוק ?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לא פחות חשוב לפתוח כביש משלמה שמלצר לכביש 4 צפונה
אבי
מה עם הוספת נתיבי אופניים? למה הולכי הרגל ורוכבי האופניים תמיד הכי נמוכים בסדר העדיפות?
טל
איזה מזל שקראתי..
חיפשתי דירה באם המושבות
עכשיו אין סיכוי שאקנה שם