אל"מ אסף חממי ז"ל, וטקס חניכת הגשר להנצחתו, צילום דובר צה"ל, דוברות העירייה
אל"מ אסף חממי ז"ל, וטקס חניכת הגשר להנצחתו, צילום דובר צה"ל, דוברות העירייה

גשר חדש להנצחת גיבור ישראל אל"מ אסף חממי ז"ל נחנך בפתח תקווה

בטקס מצמרר ומרגש נחנך אתמול הגשר שמנציח את אל"מ אסף חממי שנלחם במאות מחבלים ב-7.10, הציל אנשים רבים ושילם בחייו

פורסם בתאריך: 6.9.24 06:00

גשר המסמל אחדות וחיבור בין קצוות החברה הישראלית נחנך בפתח תקווה, הגשר מנציח את גיבור ישראל אל"מ אסף חממי שנפל בקרב בעוטף ב-7.10.

הגשר מעל רחוב גיסין, נחנך אתמול, יום חמישי, 5.9.24, בנוכחות בני משפחתו של אסף חממי ז"ל, פקודים, חברים ומוקירי זכרו וראש העירייה רמי גרינברג.

אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום דובר צה"ל

אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום דובר צה"ל

אל"מ אסף חממי ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית, נפל בקרב הרואי ב-7 באוקטובר, בעת שפרצו מאות מחבלים ליישובי עוטף עזה.
אל"מ חממי יחד עם לוחמי החפ"ק שלו, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי, יצאו להגן על תושבי האזור. בקרב אמיץ ומרגש, לחמו שלושת הלוחמים במאות מחבלים, הצילו חייהם של רבים ושילמו על כך בחייהם שלהם.

חממי ז"ל, שהתגורר שנים רבות עם משפחתו בפתח תקווה, היה אדם של חיבור ואחדות, והגשר החדש הוא סמל לערכים אלו. אורכו של הגשר החדש 35 מטרים מעל רחוב גיסין, הוא מחבר בין שכונות נווה גן ואם המושבות ומספק חציה בטוחה עבור הולכי הרגל, ובפרט עבור תלמידי מוסדות החינוך שבסביבה. הגשר מלווה ברמפות להולכי רגל, עצים, צמחים ודשא שנשתלו סביבו, ולאורך הרחוב נסלל שביל אופניים, המספק מסלול רכיבה בטוח ונעים.

חנוכת הגשר על שם אל"מ אסף חממי ז"ל, בתמונה משפחתו של אסף ורמי גרינברג, צילום דוברות העירייה

חנוכת הגשר על שם אל"מ אסף חממי ז"ל, בתמונה משפחתו של אסף ורמי גרינברג, צילום דוברות העירייה

 

אילן חממי, אביו של אסף סיפר על האדם הערכי שהיה, ספיר אשתו סיפרה כמה אהבו להתגורר בפתח תקווה, שם נולדו שלושת ילדיהם, ועד כמה הקהילה בשכונה בה גרו הייתה מחבקת ועוטפת,. אל"מ עברי אלבז, סגן מפקד אוגדת איו"ש, סיפר על המפקד הנערץ שכולם הלכו לאורו.

הגשר על שם אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום דוברות העירייה

הגשר על שם אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום דוברות העירייה

ראש העירייה, רמי גרינברג: "הנצחתו של אל"מ אסף חממי ז"ל בגשר זה, מסמלת את הערכים שעליהם גדל ועל פיהם פעל – אחדות, חיבור והגנה על תושבי המדינה. אסף היה איש של אנשים, תמיד פועל למען הכלל ומחבר בין לבבות. אנו גאים להנציח את זכרו באופן שמבטיח לתושבי העיר להמשיך לפעול ברוחו ולהמשיך את דרכו".

עיריית פתח תקווה שמה לה למטרה להנציח גיבורים שהקריבו חייהם למען אחרים במתקפה של ה-7 לאוקטובר. בין היתר על ידי הקמת פארק חרבות ברזל עם אנדרטה הנושאת את שמות החללים ברחוב בן גוריון. הנצחת זכרו של ארנון זמורה ז"ל בגשר מעל רחוב ז'בוטינסקי ב-"גשר מבצע ארנון", הנצחת שמות החללים באנדרטה של חללי פעולות איבה ברחוב הרב חפוטא ועוד.

בדבריו בטקס אתמול ציין ראש העירייה כי הוא נפגש עם אסף חממי ז"ל כשזה השתתף בטקס לקריאת בית כנסת בפתח תקווה ע"ש חייל שלו שנהרג ברצועת עזה, אביב לוי ז"ל. משפחתו של אביב לוי ז"ל הגיעה לטקס לזכרו של חממי ז"ל.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר