גבר מצפצף באוטו אילוסטרציה ndefender depositphotos.com
גבר מצפצף באוטו אילוסטרציה ndefender depositphotos.com

הרשת סוערת: תושבים רבים בפתח תקווה קיבלו דוחות על כך שצפצפו

לאחר שלב הפיילוט החלה מערכת חדשה לפעול במספר מקומות בפתח תקווה, בהם רחוב גיסין. תושבים קיבלו דוחות על סכום של 245 ש"ח. קבלו חלק מהתגובות הרבות ברשת

פורסם בתאריך: 4.9.24 07:54

סערה ברשת, בעיקר באם המושבות: תושבים רבים דיווחו שקיבלו דוח בסך 245 ש"ח על צפצופים. מדובר במערכת חדשה שהותקנה בפתח תקווה במספר מקומות, מערכת אשר אמורה לתעד צפצופים שלא לצורך או ארוכים יתר על המידה. תושבים רבים כעסו והתלוננו על כך שהעירייה ממהרת לתת דוחות, אך היו גם מספר תושבים שבירכו על כך שהמערכת החדשה והדוחות ימעיטו את הצפצופים הרבים שלא לצורך. יש לציין כי המערכת מתעדת אך ההחלטה היא של פקח אשר בוחן את הממצאים כפי שמופרט בתגובת העירייה בהמשך הכתבה.

על אחד הדוחות שהגיע לידי מלאבס נכתב: "בתחום העיר פתח תקווה עברת על סעיף 2 חוק עזר לפתח תקווה מניעת רעש: לא יפעיל אדם בתחום העיריה צופר או אמצעי אזהרה כיוצא בזה מרכב אלא בשני תנאים אלה: הדבר דרוש לשם אזהרה למניעת סכנה קרובה שאין למוע אותה בדרך אחרת 2. הפעלת הצופר או אמצעי האזהרה האמורים אינה נמשכת וחוזרת יותר מן הדרוש לפי הנסיבות".

תושב שקיבל דוח כזה אמר למלאבס: "זה דוח הזוי על צפצוף, למרות שאני וגם אשתי לא זוכרים שצפצפנו. ממתי נותנים דוח על צפצוף? תוכיחו שצפצפנו. הארנונה בפ"ת הכי יקרה בארץ, אין צורך גם להמציא דוחות".

כאמור, תגובות רבות היו זועמות, לצד תגובות הפוכות שגם להן היה מקום מכובד ברשת. להלן מקבץ תגובות מיקרי:

"תגידו, גם אתם מקבלים דוחות הזויים בדואר מרחוב גיסין? כמו למשל דוח על צפצוף גם אני קיבלתי!!! ברחוב גיסין 30. הזיה. כתבתי מכתב נראה אם יתייחסו".

"כן. חברה שלי קיבלה דוח על צפצוף בגיסין"

"על נביחות כלבים ללא הפסקה יום ולילה … על קאקי של כלבים שלא אוספים … על זה אין קנסות ???"

"כמעט בכל פתח תקווה רישתו במצלמות וגלאים שמאתרים רכבים שמצפצפים אופנועים מרעישים ואגזוזים של רכבים שמרעישים".

"מצויין, אולי סוף סוף אנשים לא יצפצפו לפני שרמזור מתחלף לירוק, לא מספיק להתחיל נסיעה כבר מצפצפים….קצת סבלנות לא יזיק!"

"פרסמו שמתקינים מערכת כזו שמזהה צפצוף מיותר. לנו הישראלים יש נטייה לצפצף כל הזמן סבלנות אין לנו ואת זה אולי נשנה סוף סוף בזכות מערכות כאלו. ואני מדברת גם על עצמי".

"הזוי, אני צפצפתי לרכב שנצמד אלי מדי בנתיב כדי שלא יתנגש בי ושלחו לי דו"ח"

"אין לתאר, דרך חדשה לעשות קופה על גב התושבים. גזל לשמו".

"אני לא מבינה אבל איך זה הגיוני. ואם נהג סיכן אותך וכמעט נכנס בך? או מישהו משחק בטלפון ולא זז באור יום ואין אופציה לראות אור גבוה, אני אמורה לעמוד שם כל היום רק לא לצפור?"

גלאי רעש, צילום דוברות העירייה

גלאי רעש, צילום דוברות העירייה

מהעירייה נמסר בתגובה לטענות התושבים: "עיריית פתח תקווה הינה הרשות הראשונה שקידמה מספר יוזמות פורצות דרך כנגד מפגעי רעש, לרבות הצבת מצלמות לאכיפת מפגעי רעש בכבישים, הצבת חיישנים לניטור מפגעי רעש במרחב הציבורי, וכן קידום סמכויות שיאפשרו להגביר את האכיפה בתחום, קידום "עיר שקטה" ועוד.

"במסגרת זו, לאחרונה החלה לפעול, לראשונה בארץ, המערכת החדשנית לאכיפת רעש בכבישים. בטרם המערכת החלה את פעילותה המבצעית, ניתנה תקופת הרצה של כשנה וחצי, במסגרתה נשלחו התראות לנהגים שנתפסו צופרים שלא לצורך חירום. הכוונה להשמיש את המערכת בעתיד, גם כנגד מפגעים הנגרמים מרכבים משופרים וכד'. יודגש כי הטמעת המערכת נעשתה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, וכן היא עברה את כל האישורים הנדרשים ואף פעילותה עוגנה בחוק. כמו כן, יעילות המערכת הוכחה, וניתן לראות ירידה בהיקף השימוש בצופרים שלא לצורך חירום, בפרט באזורים בהם המערכת הותקנה ומסומנים בשילוט בולט. לאור האמור לעיל, המערכת תיכנס לפעילות בקרוב גם ברשויות נוספות. שכן, המערכת הביאה להיפוך מגמה, לאחר שנים של סבל רב עבור התושבים שגרים בסמוך לצמתים הרועשים.
המערכת החדשנית כוללת שימוש במצלמות ומיקרופונים דיגיטליים מתקדמים, המסוגלים לזהות מפגעי רעש בכבישים, תוך יצירת ווידאו המתעד את סביבת הצומת. הדו"ח נשלח לאחר שהפקח בחן את הממצאים שהוגשו ע"י המערכת, והחליט כי לאור הצילומים לא נשקפה סכנה לנהג שצפר. חשוב להבין כי הרעש פוגע באיכות חיי התושבים ובבריאותם, ואנו נמשיך לאכוף מפגעי רעש בכבישים, כמו גם מפגעים הנגרמים כתוצאה מנסיעה פרועה של רכבים משופרים. לשם כך, העירייה פועלת בשיתוף המשטרה האמונה על קידום מבצעי אכיפה כנגד רכבים משופרים וכמעט מידי יום מורדים כלים מהכבישים ובעליהם נקנסים".

נציין כי בנובמבר האחרון פרסמנו במלאבס כי עיריית פתח תקוה תחל לאכוף רעש מרכבים ואופנועים בעזרת אמצעים טכנולוגיים ייחודיים. לאחר שוועדת חוקה בכנסת אישרה את הצו המאפשר לעירייה לנקוט בפעולת אכיפה תקדימית כנגד מפגעי הרעש בכבישים מכלי רכב ואופנועים,  הוכשר השימוש במיזם טכנולוגי המבצע ניטור רעש באמצעות מצלמות המזהות מפגעי רעש בכבישים. בנוסף, הצו מאפשר להדק את האכיפה כנגד מפגעי רעש שונים וגם כאלו הפוגעים באיכות חיי התושבים בבניינים המשותפים. מיזם האכיפה פותח על ידי היזם שחר קינן, חברת NOize ltd ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה. מערכת NOize הוצבה במספר צמתים וצירים ראשיים בפתח תקוה, במטרה להרחיב את הפריסה למקומות נוספים. מדובר במערכת חדשנית, ראשונה מסוגה בארץ המצוידת בחיישן בעל עשרות מיקרופונים קטנים שמתריע בזמן אמת על מפגעי הרעש בכבישים. הזיהוי מתבצע באופן וויזואלי כך שניתן לראות את מקור הרעש והגורם שמפיק אותו – הן באמצעות תמונה והן בעזרת צילום ווידאו. עם זיהוי האירוע המערכת מבצעת בזמן אמת בדיקות על פרטי כלי הרכב ומעבירה את הנתונים לבחינת הפקח. עם בחינת הממצאים על ידי הפקח ואישור העבירה על פי תקנות מפגעי הרעש, המערכת מנפיקה דו"ח אשר נשלח באופן אוטומטי לבעל הרכב.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר