תאונה, אילוסטרציה, monkeybusiness-depositphotos.com
תאונה, אילוסטרציה, monkeybusiness-depositphotos.com

איזה ערים מסוכנות לילדים בחודשי הקיץ? ומה המצב בפתח תקווה ובראש העין?

בעמותת "אור ירוק" בדקו באיזה ערים מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ, הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19.8.24 08:20

הילדים בחופשה – שימרו עליהם: ב-30 ביוני יצאו תלמידי בתי הספר היסודיים לחודשיים של חופש גדול, ארוך ומסוכן. חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולכת וגדלה בעיקר בשל היעדר מסגרת אשר תגן עליהם במהלך היום. ילדים רבים נמצאים ברחובות, חסרי מעש או בנסיעות ארוכות עם המשפחה. כל אלה מגבירים את הסיכון לתאונת דרכים כאשר חודשי הקיץ – יוני, יולי ואוגוסט הם החודשים שבהם נרשמת ההיפגעות הכי גבוהה של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים במהלך חודשי השנה.

בעמותת "אור ירוק" בדקו מי הן הערים המסוכנות לילדים בחודשי הקיץ והחופש הגדול, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. ב"אור ירוק" בדקו את נתוני היפגעות הילדים בגילאי 0 עד 14 בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2023-2019) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.

מניתוח הנתונים עולה כי עכו (24 ילדים נפגעו בחמש שנים) היא העיר המסוכנת לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.41 ילדים נפגעים בממוצע בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה. אלו הנתונים של מספר ערים באזור:

פתח תקוה (57 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 11 עם 0.18 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

הרצליה (14 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 22 עם 0.12 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

רעננה (11 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 24 עם 0.12 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

ראש העין (8 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 33 עם 0.07 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

כפר סבא (8 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 35 השני הגרוע עם 0.07 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

 

ערים נוספות באזור המרכז:

בת-ים (25 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 6 עם 0.22 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

חולון (37 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 13 עם 0.17 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

רחובות (30 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 18 עם 0.15 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

ראשון לציון (20 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה- 30 עם 0.08 ילדים בממוצע שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "החופש הגדול מהווה נקודת תורפה מרכזית בהיפגעותם של ילדים בתאונות דרכים. שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת ביותר בעשרים השנים האחרונות והחשש הגדול הוא שגם החופש הגדול ימשיך את מגמת ההיפגעות הגבוהה. מדד הערים המסוכנות מציב תמרור אזהרה בפני ראשי הרשויות שחייבים לעשות הרבה יותר למען בטיחות הילדים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות בקרב הילדים והנהגים לסכנות שהכביש מציב בימי החופש הגדול. במקביל, יש לרסן ולמתן את מהירות הנסיעה באותם אזורים שיש בהם ריכוז גבוה של ילדים כמו קייטנות, גנים ציבוריים, מתנס"ים ומקומות בילוי לא רק בחופש הגדול אלא גם בכל הימים במהלך השנה. שילוב של הגברת המודעות ותשתיות מרסנות מהירות יכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הילדים שלנו הם הדבר שהכי יקר לנו והאחריות שלנו היא לשמור עליהם ולוודא כי כל הילדים יסיימו את החופש הגדול בריאים ושלמים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר