פקד ארנון זמורה ז"ל (משמאל), באדיבות משטרת ישראל, אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום דובר צה"ל
פקד ארנון זמורה ז"ל (משמאל), באדיבות משטרת ישראל, אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום דובר צה"ל

אל"מ אסף חממי ז"ל ופקד ארנון זמורה ז"ל יונצחו בשני גשרים בפתח תקווה

העירייה תנציח את שני גיבורי ישראל בגשר שמעל ציר גיסין ובגשר שמעל ציר ז'בוטינסקי

פורסם בתאריך: 22.7.24 09:08

עיריית פתח תקווה תנציח את גיבור ישראל, אל"מ אסף חממי ז"ל ואת מבצע ארנון על שמו של הגיבור, קצין הימ"מ ארנון זמורה. שני הגיבורים יונצחו על גבי שני גשרים חשובים בפתח תקווה. אל"מ אסף חממי יונצח בגשר החדש להולכי רגל שהוקם מעל כביש גיסין. פקד ארנון זמורה יונצח בגשר המחבר בין הקניון הגדול למרכז הרפואי בילינסון.

אסף חממי ז"ל התגורר במשך שנים עם משפחתו בפתח תקווה והגשר הוא סמל לאחדות וחיבור בין כל קצוות החברה הישראלית על גווניה, כפי שאסף פעל וקידם כל חייו. טקס ההנצחה יתקיים ביום חמישי, 5.9.24, ברחוב ראשון לציון 1 בפתח תקווה, בנוכחות ראש העירייה רמי גרינברג, בני משפחה ומקירי זכרו של אסף חממי ז"ל.

אל"מ חממי ז"ל היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה ובבוקר ה-7.10 נשק לבנו שהיה איתו בבסיס, ויצא עם לוחמי החפ"ק שלו, סמ"ר תומר אחימס וסמל קירל בורדסקי לכיוון קיבוץ נירים, כאשר מאות מחבלים פרצו ליישובי העוטף. אל"מ חממי הבין מיד את גודל האירוע והיה הראשון שהכריז "מלחמה". בקרב ההרואי של מעטים מול רבים, נפלו אל"מ חממי וחברי החפ"ק, והשלושה הוכרזו כחללי צה"ל החטופים בידי ארגון הטרור חמאס. בפעילותם הצילו רבים מתושבי העוטף ומנעו אסון גדול יותר.

במסגרת פעילות העירייה מאז השבעה באוקטובר להנצחת גיבורי מלחמת חרבות ברזל, יונצח גם קצין הימ"מ, ארנון זמורה ז"ל והמבצע להשבת החטופים שנקרא על שמו "מבצע ארנון". הגשר להולכי הרגל המחבר בין הקניון הגדול לבית החולים בילינסון (מעל ציר ז'בוטינסקי) ייקרא "מבצע ארנון". אירוע ההנצחה ייערך ב-30.7, בסמוך לגשר.

 

המבצע החל ב-8 ביוני 2024 ובו עמד ארנון זמורה ז"ל בראש צוות של לוחמים שפשטו על מחנה הפליטים נוסייראת ברצועת עזה במטרה לחלץ ארבעה חטופים ישראלים שהוחזקו בידי ארגון הטרור חמאס. במבצע אמיץ ונועז של מיטב לוחמינו, חולצו נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. פקד זמורה הגיבור נפל בקרב זה.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "מאז השבעה באוקטובר, אנו נחשפים כמעט מידי יום לסיפורי גבורה של כוחות הביטחון שלנו, במסגרת פעילותם ברצועת עזה ובגזרות השונות. כחלק מהפעולות שאנחנו מקדמים לשימור זיכרון הנופלים לטובת הדורות הבאים, העירייה תנציח את המבצע ההרואי "מבצע ארנון" וכן את שמו וגבורתו של אל"מ אסף חממי ז"ל. פתח תקווה מוקירה ומעריכה את כלל כוחות הביטחון הפועלים למען ביטחוננו ואנו מתפללים להצלחתם ולהשבת כלל החטופים במהרה לחיק משפחותיהם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר