חלק מהכטבמ שהתפוצץ. בתל אביב, צילום מהרשת פרסום לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
חלק מהכטבמ שהתפוצץ. בתל אביב, צילום מהרשת פרסום לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

כטב"מ התפוצץ בתל אביב, אדם נהרג. הפיצוץ העז הרעיד את כל האזור

הפיצוץ נשמע היטב בכל האזור ואירע באוויר ולא על הקרקע, פצועים קל פונו לבתי החולים. לא היה זיהוי ולא הייתה התרעה

פורסם בתאריך: 19.7.24 05:17

05:35 – דוברות זק"א: מתנדבי זק״א הוזעקו לפני זמן קצר לאירוע חריג בעיר תל אביב בעקבות דיווח על גבר כבן 50 שנפגע ככה״נ מכטב״מ, לכוחות ההצלה שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו של הגבר. קמב״צ זק״א יחיאל גולדמן מוסיף: "מדובר באירוע חריג מאוד בגזרתנו, צוותי המתנדבים של זק״א מסייעים לכוחות החבלה והמז״פ שפועלים במקום, בסיוע מתנדבים נוספים אנו דואגים לכבוד המת ומסייעים בכל הנדרש".

05:30 – דובר צה"ל: מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה.
אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. הכטב"מ שוגר מתימן על ידי החותים.

זירת פיצוץ הכטב"מ בתל אביב, צילום זק"א

זירת פיצוץ הכטב"מ בתל אביב, צילום זק"א

05:30 – על פי דיווח של ניר דבורי בערוץ 12 צה"ל מאשר כי מדובר בפגיעת כטב"מ, נבדק מהיכן שוגר.

05:20 – אותרה גופת גבר באחד הבניינים באזור הפיצוץ, הערכה שנהרג מרסיסי הפיצוץ.

04:00 – פיצוץ עז הרעיד את מרכז הארץ סמוך לשעה 03:15. מדובר בפיצוץ עז בתל אביב בפינת הרחובות בן יהודה ושלום עליכם החשד הראשון שעלה הוא של פיצוץ כטב"מ נפץ ששוגר לעבר ישראל ולא זוהה, כך שלא הייתה התרעה. זאת לאור העובדה שהפיצוץ היה לא על הקרקע, עדויות של תושבים ושרידים שנמצאו בזירה.

לפי הדיווחים הראשונים נפצעו 7 אנשים, שלושה מהם, שנפגעו מהדף, פונו לבית החולים וולפסון בחולון. מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופועלים לסגירת הזירה וביצוע סריקות לאיתור חפצים חשודים ומפגעים נוספים. בשלב זה התקבל דווח על 7 פצועים באורח קל (על פי גורמי הרפואה) שפונו לקבלת טיפול רפואי. במשטרה אמרו כי מדובר בפריט שהגיע מבחוץ ובאוויר.

מכבאות והצלה נמסר כי סמוך לשעה 03:15, התקבלו מספר קריאות במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ עז ושריפת רכב ברחוב שלום עליכם בתל אביב יפו. חמישה צוותי כיבוי הגיעו למקום וכיבו את הדליקה. לוחמי האש מבצעים סריקות נרחבות באזור. ייתכן ומדובר בכלי טייס בלתי מאוייש שהתפוצץ במקום.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי בשעה 03:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן, על חפץ שהתפוצץ ברח' שלום עליכם פינת בן יהודה בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב, גבר כבן 37 וצעירה כבת 25 במצב קל, בהכרה מלאה עם פציעות מרסיסים בגפיים ובכתף. בנוסף מטופלים 4 נפגעי חרדה.
דובר צה"ל מסר סמוך לשעת הפיצוץ כי "מוקדם יותר הלילה נשמע פיצוץ באזור מרכז תל אביב, נבדק החשד שמדובר במטרה אווירית, הנושא בבדיקה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר