הריסת הבניין ברחוב הרצל 74, צילום באדיבות עו"ד עידן שטרית
הריסת הבניין ברחוב הרצל 74, צילום באדיבות עו"ד עידן שטרית

רגעים מרגשים לדיירים: הבניין שספג טיל בשומר חומות נהרס, במקומו ייבנה בניין חדש | צפו

במאי 2021 ספג הבניין ברחוב הרצל טיל שנורה מרצועת עזה. היום, בסיוע גורמים רבים, יצא לדרך פרויקט פינוי בינוי. | צפו בהריסה

פורסם בתאריך: 26.6.24 12:32

רגעים מרגשים: שלוש שנים אחרי שטיל שנורה מרצועת עזה פגע בבניין מגורים ברחוב הרצל 74, במהלך מבצע שומר חומות, יצא לדרך פרויקט פינוי בינוי בבניין, עם הריסתו היום (רביעי) של הבניין שלא היה מאוכלס והוכרז כמבנה מסוכן. את הפרויקט מבצעת חברת מאיה יזמות ובנייה בע"מ, את הדיירים מייצג עו"ד עידן שטרית. הפרויקט יצא לדרך בסיוע של מנהלת כרמים ועיריית פתח תקווה. בבניין שנהרס היו 12 דירות, במקומו ייבנה בניין חדש בן 9 קומות ובו 30 דירות.

במאי 2021 פגע טיל שנורה מרצועת עזה בבניין בהרצל 74 בפתח תקווה. דירות שנפגעו בבניינים סמוכים שופצו באמצעות מס רכוש, הבניין בהרצל 74 שספג את עיקר הפגיעה הוכרז כמבנה מסוכן, הדיירים גרים מאז בדירות שכורות במימון המדינה.

עו"ד עידן שטרית, צילום רז רוגובסקי

עו"ד עידן שטרית, צילום רז רוגובסקי

עו"ד עידן שטרית, שייצג את הדיירים, אמר היום: "התהליך עבר בצורה שקופה ותקינה ובליווי מלא של מנהלת כרמים, זה הבניין היחיד בפתח תקווה שחטף טיל, הוא פונה והוכרז כמבנה מסוכן. אפשר לציין לשבח את נציגות הדיירים, את עינב עצמון ודוד חג'ג' ממנהלת כרמים וכמובן את ראש העירייה רמי גרינברג, שסייעו בכל מה שאפשר ובעזרתם הגענו לרגע המיוחל הזה".

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "מרגע האירוע היינו בקשר עם התושבים וסייענו ככל יכולתנו, במסגרת הכלים שעמדו לרשותנו, החל מפינוי הדיירים, הקמת חמ"ל עם כל אנשי המקצוע בשטח, סיוע בהמשך וקידום התכנית לפינוי בינוי במקום. היינו שותפים לתחושות התושבים ולרצונם להתחדשות בניינית ולא שיפוץ המבנה והבנו את הצורך. היום זהו יום משמח, בו תושבי הבניין יוצאים לדרך חדשה. אני מברך את הדיירים וכן את היזם, הקבלן וכל אנשי המקצוע".

מאיה יזמות ובנייה בע"מ: מימין יצחק מאיה (מנכ"ל ובעלים) יובל מאיה (מנכ"ל ובעלים), ירון מאיה (סמנכ"ל צילום באדיבות החברה)

מאיה יזמות ובנייה בע"מ: מימין יצחק מאיה (מנכ"ל ובעלים) יובל מאיה (מנכ"ל ובעלים), ירון מאיה (סמנכ"ל צילום באדיבות החברה)

מחברת מאיה יזמות ובנייה בע"מ נמסר: "'אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה', כך כתב המשורר מנשה רבינא. 'אין לי ארץ אחרת', כתב אהוד מנור ושרה גלי עטרי. בבניה המחודשת של הרצל 74 אנו מעבירים מסר חד וברור שאנו באנו מכל מדינות העולם לבנות בישראל את בתינו ולהישאר כאן לנצח".

 

 

הדיירת אנה גולן אמרה בהתרגשות: "אין לי מילים לתאר את ההתרגשות הגדולה. ידענו שהיום הזה יגיע, זה יום מרגש. ירדה לנו אבן מהלב. היו לנו שלוש שנים לא קלות, אנחנו מתגוררים בשכירות במימון ממס רכוש. אני רוצה להודות לראש העירייה על ההבנה ועל העזרה ולאנשי כרמים. כולם נרתמו לטובתנו והיו נפלאים. היו רגעים קשים אבל עזרו לנו והגענו ליום הזה. היה קבלן שהחליט אחרי הרבה חודשים לא ללכת על הפרויקט וזה היה רגע קשה, אבל קיבלנו תמיכה גדולה מראש העירייה שנרתם לסייע לנו".

מבצע שומר החומות החל ביום ירושלים, כ"ח באייר ה'תשפ"א, 10 במאי 2021. במערכה צבאית משמעותית, תקף צה"ל את ארגוני הטרור ברצועת עזה בעקבות ירי רקטות בהיקף נרחב שבוצע על ידי חמאס. במהלך המבצע שוגרו אלפי רקטות לעבר ערי ישראל. הטיל נפל בפתח תקווה ב-13.5. ההערכה היא שבניית הבניין החדש בהרצל 74 תימשך כ-30 חודשים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר