יהודית לנדאו ז"ל, צילום באדיבות המשפחה
יהודית לנדאו ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

"אישה עם לב ענק": פתח תקווה נפרדת מיהודית לנדאו, המזכירה המיתולוגית של הפועל

יהודית לנדאו הייתה במשך שנים רבות מזכירת הפועל פתח תקווה, פעילה חברתית ופעילה פוליטית בפתח תקווה. מוניקה כהן: "הייתה לה אישיות בולטת ובלתי נשכחת"

פורסם בתאריך: 15.6.24 13:44

אבל כבד: הלכה לעולמה יהודית לנדאו, המזכירה המיתולוגית של הפועל פתח תקווה, פעילה חברתית ופוליטית מוכרת במשך שנים בעיר. לנדאו נפטרה כחודש לפני יום הולדתה ה-73. היא תובא למנוחות מחר, יום ראשון, בבית העלמין ירקון שער פתח תקווה בשעה 13:00. המשפחה תשב שבעה בביתה ברחוב בן יהודה 31 בפתח תקווה בין השעות 09:00-13:00, 16:00-21:00.

מודעת האבל על מותה של יהודית לנדאו ז"ל

מודעת האבל על מותה של יהודית לנדאו ז"ל

היסטוריון הפועל פתח תקווה, ניסים קלדרון, שהכיר היטב את לנדאו ז"ל, היה המום ואמר: "הידיעה על מותה של יהודית לנדאו הכה בהלם את אוהדי וספורטאי הפועל פתח תקווה הוותיקים. יהי זכרה ברוך".

קלדרון סיפר עד כמה הייתה מסורה להפועל פתח תקווה: "יהודית היקרה עבדה בבית הפועל המיתולוגי כמזכירת הפועל פתח תקווה לצידו של אורי קרני ז"ל. במשך שנים רבות שמרה על הגחלת של המועדון והבית שגידל אלופים בענפי הספורט השונים. את ארון הגביעים שהיה בכניסה למשרד, היא דאגה לשמור ולשמר מכל אבק ולכלוך. ביום שבית הפועל ברחוב וולפסון נהרס הוזעקתי למקום וראיתי את הגביעים והמזכרות זרוקים בפחי האשפה מחוץ לבית הפועל ההרוס. התקשרתי מיד ליהודית שהגיעה מבוהלת וכועסת למקום. אספנו את הגביעים והמזכרות והעברנו אותם למשמרת במתנ"ס בכפר גנים בו היה זאב ליזרוביץ חבר הנהלת הפועל פ"ת מנהל אולם הספורט. שם חלק מהגביעים עדיין שמורים".

יהודית לנדאו בבת המצווה של נכדתה מאיה, צילום באדיבות המשפחה

יהודית לנדאו בבת המצווה של נכדתה מאיה, צילום באדיבות המשפחה

ראש העירייה לשעבר, איציק ברוורמן, אמר: עצוב מאוד. יהודית הייתה אישה נהדרת עם לב ענק. המשפחה הייתה עבורה מעל לכל. היא הייתה החברה הכי טובה שיכולת לבקש, תמיד הייתה שם כשביקשת וגם כשלא ביקשת. יהודית הייתה נאמנה לדרכה ולא מתפשרת גם שהדברים נראו בלתי אפשריים. זו אבדה גדולה לכל מי שהכיר אותה וגם למי שלא".

יהודית לנדאו ואיציק ברוורמן בלשכת ראש העירייה, צילום באדיבות המשפחה

יהודית לנדאו ואיציק ברוורמן בלשכת ראש העירייה, צילום באדיבות המשפחה

יהודית לנדאו ז"ל וניסים קלדרון, צילום פרטי

יהודית לנדאו ז"ל וניסים קלדרון, צילום פרטי

מוניקה כהן, אמרה: "שמעתי בצער רב על מותה של יהודית ז"ל. לפני שבוע נפטר אביגדור ביטון. מיכל מלאך חברתי כתבה לי: 'הדור שלנו מתחיל להחזיר ציוד'. אני זוכרת היטב את יהודית לנדאו, אישה גדולה ויפה עם קול חזק ומבטא דרום אמריקאי בולט. אני רואה אותה לנגד עיניי, אף כי לא פגשתי אותה בשנים אחרונות. היא הייתה מאוד פעילה במפלגת העבודה, אני הייתי פעילה במרצ כך ששתינו היינו באותו צד של במתרס. אם איני טועה, היא ניהלה את החוגים בבית הפועל ליד בית ספר גורדון. לפני כ-40 שנה הילדים שלי השתתפו בחוגים אלה. הזיכרון שלי לפעמים מתעתע בי, אבל הייתה פעילות למנוע את הריסת בית הפועל במטרה לבנות במקומו. ואכן כיום עומדים במקומו שני מגדלי ענק. פגשתי את יהודית בבית ההסתדרות, בכנסים שונים, בבחירות מקומיות. הייתה לה אישיות בולטת ובלתי נשכחת".

 

אוהד הפועל הוותיק, שלמה עצמוני, אמר: "יהודית לנדאו ז"ל הקדישה את רוב חייה לפעילות ציבורית. הארגנטינאית האנרגטית, התבלטה בתמיכתה בשמעון פרס, פעלה רבות מאחורי הקלעים במועצת הפועלים ועיריית פתח תקווה, ותמיד נזכור אותה מהתקופה שהייתה מזכירת הפועל פ"ת מימי בית הפועל".

יהודית לנדאו עם עומר אדם, צילום באדיבות המשפחה

יהודית לנדאו עם עומר אדם, צילום באדיבות המשפחה

ווה ליזרוביץ' כתב: "הלכה מאיתנו חברה יקרה. היינו יחד מעל 50 שנה ביחד בכל המלחמות הציבוריות, בהפועל פתח תקווה, במפלגת העבודה, ב המון מערכות בחירות (גוש 6 המיתולוגי בליויק 4), מועצת הפועלים. לא היה משהו ציבורי שיהודית לא הייתה שם, האישה הנהדרת הדרום אמריקאית התוססת. לא היה חבר כנסת או שר ממפלגת העבודה שלא הכיר את יהודית. אישה טובה לבעלה "טיטו" צבי שקיבל באהבה את פעילותה התוססת, אמא לדוד, נילוש, אחות למרים ויוסי זגל היקרים וסבתא לכל הנכדים והנכדות. הייתה מלאת נחת ממשפחתה הענפה, ידה הייתה בכל. נזכור אותה לתמיד כאחת משלנו ואשת חיל אמיתית. יהי זכרה ברוך".

אופיר פינס כתב: "תנחומי. עצוב מאוד. יהודית הייתה מיוחדת במינה. תמיד נזכור אותה כאשת ציבור מסורה עם לב גדול. אשת תנועת העבודה ומעמודי התווך של סניף פתח תקווה. יהי זכרה ברוך".

יהי זכרה ברוך.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר