בהמשך להפעלת הדנקל (הקו האדום) ועם השלמת עדכון תכנית האב לתחבורה של העיר פתח תקוה לשנת 2040, פנה אתמול (ראשון) ראש העירייה, רמי גרינברג, לשרת התחבורה מירי רגב, בבקשה ליישם את המוצע בתוכנית האב לתחבורה של העיר פתח תקוה, בכלל זאת, לקדם תכנון וביצוע הארכת שני קווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים), הקו האדום (הדנקל) שבימים אלה החל לפעול והקו הסגול.
גרינברג הדגיש במכתבו כי הארכת קווים זו תשפר את הנגישות והחיבור דרך השכונות לרבות משכונת אם המושבות למרכזי התעסוקה ומרכז העיר, ואף תחסוך החלפת אמצעי תחבורה ציבורית לצורך הגעה ליעדים השונים. בנוסף, הארכת הקווים תשפר את החיבור לאזור התעסוקה ירקון (סגולה) אשר צפוי לגדול משמעותית ולשנות פניו ואף סמוך למתחם התחזוקה והתפעול העתידי של המטרו המתוכנן (הדיפו).
גרינברג אמר: "לאחר עדכון תכנית האב לתחבורה 2040 לעיר פתח תקוה ולאחר שפניות קודמות שלנו לא נענו בחיוב, החלטתי לפנות לגב' מירי רגב שרת התחבורה ולבקש כי תבחן שוב את הנושא תוך בחינת החלופות שהצענו. אני מאמין כי הארכת הקווים תתרום רבות לפיתוח העיר פתח תקווה ותביא לשימור ולשיפור רמת השירות התחבורתית של המבקרים בעיר והמתגוררים בה".
במכתב שנשלח אמש, הסביר גרינברג: "קווי השרות R2 ו-R3 של הקו האדום מסיימים את המסלול בתחנת הרכבת / דיפו קריית אריה. במסגרת בדיקתנו לעדכון הקו נבחנה הארכתו לאזור תעסוקה סגולה (אשר בעקבות תכנית המקודמת כיום צפוי לגדול משמעותית וגם להיות סמוך לדיפו של המטרו המתוכנן) ו/או למרכז העיר דרך שכונות אם המושבות אשר הינן שכונות בעלות צפיפות בינוי גבוהה מאוד ובהן לא צפוי לעבור קו רק"ל, מה שיחייב את תושבי השכונות לבצע החלפות לצורך הגעה ליעדים השונים. במקביל נבחנה הארכת ציר המתע"ן הסגול מתוכנית האב לתחבורה של העיר לאותן יעדים. מהבחינה המעמיקה עולה כי ישנן שתי חלופות רלוונטיות".
לא מסכים תמיד
לשם שינוי מסכים עם גרינברג – מקווה שהעירייה ומשרד התחבורה יממנו את הפרויקט יחד עם היתרי בניה, מתי לא תתמקד בזה עכשיו
מרכז העיר
מה עם מרכז העיר . דווקא תושבי המרכז הישן מנותקים מהרכבת הקלה. במקום שהיא תעבור בעיר עצמה הם צריכים להגיע לתחנה מרכזית באוטובוס. פשוט שום מחשבה ושום התחשבות השבע לא מבין את הרעב. תיכנון הקו האדום זה פשוט בדיחה של מנותקים וטיפשים גם יחד. אין מילים לתאר את הבושה