החל ביצוע השלב הראשון לקראת הקמת התחנה המרכזית החדשה: במסגרת הפרויקט להקמת התחנה המרכזית החדשה, החלה העירייה בביצוע התאמות בתחנה הקיימת אשר יאפשרו לקלוט אוטובוסים חשמליים כבר בקרוב. במסגרת עבודות ההתאמה יוסרו בנקודות העגינה של האוטובוסים החשמליים הגגות, מאחר ואוטובוסים אלו גבוהים מאוטובוסים רגילים (הסוללות על הגג).
מדובר בשלב ראשון לקראת תחילת העבודות להקמת התחנה החדשה במהלך השנה הבאה. בקרוב צפויות להסתיים העבודות להקמת חניון הלילה בסמוך לבית העלמין ירקון, מה שיאפשר לקלוט את האוטובוסים מתוך התחנה המרכזית ולהתחיל בעבודות להקמת התחנה החדשה. מדובר בשני פרוייקטי ענק, כאשר הפתרון להקמת חניון הלילה נולד בשנים האחרונות והוא יאפשר להוציא את פרויקט התחנה המרכזית לפועל לאחר שהיה תקוע שנים רבות.
בחניון הלילה יהיו כ-230 מקומות חניה לאוטובוסים, מבני נהגים, תחנות שטיפה, תחנות תדלוק וכן הכנות לביצוע מתקני טעינה חשמלית לאוטובוסים חשמליים. פרויקט הקמת חניון הלילה מוערך בכ-80 מיליון שקלים.
מתחם התחנה המרכזית החדשה יכלול 10 קומות, 70,000 מ"ר, 15,000 מ"ר מסחר, 15,000 מ"ר משרדים, 700 חניות וטרמינל אוטובוסים. מסביב לקומפלקס תוקם ככר גדולה לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים בה. עלות הקמת התחנה המרכזית החדשה נאמדת בכ-450 מיליון שקלים.
הקמת התחנה המרכזית הינו פרויקט ייחודי בישראל, בהובלת עיריית פתח תקוה, משרד התחבורה והחברה לפיתוח פתח תקוה והוא צפוי לשנות את המרחב התחבורתי במרכז הארץ ולקדם ולפתח את התחבורה הציבורית בעיר, כשבמקום אחד יפעלו יחדיו מתחם תחבורתי מתקדם וחדשני, טרמינל אוטובוסים והתחנה המזרחית ביותר של הרכבת הקלה.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "עיריית פתח תקוה מקדמת באופן מואץ את התחבורה הציבורית ותחבורת ההמונים בפרט. לצד הקו האדום של הרכבת הקלה, אנחנו מקדמים שני קווי מטרו, מתקני תחבורה, נתצ"ים ועשרות קילומטרים של שבילי אופניים. היום החל השלב הראשון בחידוש התחנה המרכזית אשר כולל התאמות לאוטובוסים חשמליים. התחנה המרכזית החדשה תהווה אבן דרך נוספת אשר במסגרתה פתח תקוה תרושת היטב ותהיה בעלת נגישות מקסימאלית לתושבי העיר ולעשרות אלפי העובדים המגיעים לאזורי העסקים בעיר מידי יום".
דני
לא למדתם
מהכישלון של התחנה
המרכזית החדשה בתל אביב
ואתם מקימים עוד פיל לבן