ניידת של משטרת התנועה, צילום דוברות המשטרה
ניידת של משטרת התנועה, צילום דוברות המשטרה

כאן חוגרים: מספר מועט יחסית של דו"חות על נסיעה ללא חגורת בטיחות בפתח תקוה ובראש העין

בשתי הערים מדובר בירידה ב-2022 בהשוואה ל-2021. וגם: איזו עיר מובילה במספר הדו"חות ואיפה נמצאת ישראל בטבלה המדרגת 20 מדינות

פורסם בתאריך: 3.5.23 08:15

111,816 דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2021 מדובר בירידה של כ-8% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו 121,586 אלף דוחות.

בירושלים נרשמה הכמות הגדולה ביותר במספר הדוחות שרשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2022 לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות – 4,099. רהט נמצאת במקום השני הגרוע עם 2,049 דוחות לנהגים בגין אי חגירת חגרות בטיחות. נצרת במקום השלישי עם 1,699 דוחות. בתל אביב-יפו נרשמו 1,414 דוחות לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות בשנת 2022 וטבריה סוגרת את החמישייה הפותחת עם 1,245 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות.

כאשר מסתכלים על המצב בערי הסביבה, ניתן לראות כי פתח תקוה נמצאת במקום ה-47 מבין היישובים בארץ שנבדקו בדו"ח. בשנת 2022 נרשמו בעיר 297 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 12% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2021 שבמהלכה נרשמו בעיר 337 דוחות בגין עבירה זו. ראש העין נמצאת רק במקום ה-86. בשנת 2022 נרשמו בעיר 144 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 22% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2021 שבמהלכה נרשמו בעיר 185 דוחות בגין עבירה זו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות מצילה חיים. בכל כלי רכב שבו הנהג או הנוסעים לא חגורים, הסכנה שלהם להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. במקרה של תאונה נוסע לא חגור עלול לעוף במהירות מהרכב ולפגוע בנוסעים האחרים שכן חגורים או להיזרק מהרכב. למרות המודעות הגדולה לכך שחגורת בטיחות מצילת חיים, שיעורי החגירה מאחור בישראל עדיין נמוכים יחסית למדינות אירופה וזו תוצאה של מחסור במאות ניידות ומאות שוטרים. נהגים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה. חיזוק משטרת התנועה בעוד ניידות ועוד שוטרים יגביר את ההרתעה בקרב נהגים וימנע הסעה של אדם לא חגור. בדרך זו נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של נוסעים לא חגורים".

מנתונים עולה כי בשנת 2022 בלבד, נהרגו 24 בני אדם שלא השתמשו באמצעי בטיחות. בסך הכל בשלוש השנים האחרונות (2020-2022) נפגעו למעלה מ-1,300 בני אדם שלא השתמשו באמצעי בטיחות, מהם 85 נהרגו.

לפי דו"ח שפרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (מרץ 2022), שיעור חגירת חגורות הבטיחות בישראל נמוך מאוד בהשוואה למדינות אירופה. במדד שיעורי חגירת חגורות הבטיחות במושבים הקדמיים של מכוניות וטנדרים, ישראל משתרכת מאחור ונמצאת במקום ה-14 מתוך 20 מדינות שנבדקו. למרות העלייה באחוזי החגירה במושבים הקדמיים מ-90% ל-92% בין השנים 2020-2010, ישראל נמצאת בין המדינות הממוקמות בתחתית הדירוג.

גם במדד שיעורי חגירת חגורות הבטיחות במושבים האחוריים של מכוניות וטנדרים, ישראל נמצאת במקום נמוך ומדורגת במקום ה-15 מתוך 19 מדינות אירופה שנבדקו. אחוז שיעור החוגרים במושב האחורי כמעט ולא השתנה בין השנים 2020-2010 ונעמד ב-70% בלבד.

עוד צוין בדו"ח כי שיעורי האכיפה בישראל נמוכים גם הם. במדד שינוי שנתי ממוצע במספר הדו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות לכל 1,000 תושבים בשנים 2019–2010, ישראל ניצבת במקום ה-13 מתוך 29 מדינות אירופיות שנבדקו. בעשר שנים נרשמה ירידה של 4% בדוחות שרשמה המשטרה בגין אי חגירת חגורות בטיחות לכל 1,000 תושבים בישראל, למרות ששיעור החוגרים לא עלה באופן משמעותי.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר