מפת השטח מול שכונת אחדות, דרומית ל-471, באדיבות דוברות העירייה
מפת השטח מול שכונת אחדות, דרומית ל-471, באדיבות דוברות העירייה

לנוכח ההתחדשות העירונית הצפויה באחדות: העירייה מבקשת לספח שטח מדרום ל-471

לבקשת עיריית פתח תקוה מוועדת הגבולות מתנגדת המועצה האזורית דרום השרון, שם אומרים כי הם חוששים ששטח ירוק זה ישמש לצרכי בינוי

פורסם בתאריך: 15.1.23 07:08

בשל התפתחות וגדילת העיר, ובעיקר בשל ההתפתחות הצפויה בעקבות ההתחדשות העירונית, העירייה פועלת באחרונה מול משרד הפנים על מנת לשמר ולספח לתחומה שטחים נוספים. השטחים שבהם מדובר הם שטחים המוגדרים כיום כשטחים חקלאיים ואשר נמצאים עכשיו בגבול שבין פתח תקוה לזה של המועצה האזורית דרום השרון, בסמוך לכביש 471. הם ממוקמים מול שכונת אחדות והעירייה מייעדת אותם בעיקר לטובת פתרונות שיתנו מענה לצורך במבני ציבור ושטחי ספורט ופנאי שיאפשרו רווחה לתושבים. במועצה האזורית דרום השרון, מצדם, מתנגדים לדרישה זו בטענה כי השטח סמוך יותר אליהם ואף ואומרים: "אנחנו מעוניינים לשמור על אותם שטחים פתוחים, בין האחרונים שנותרו באזור, כירוקים וחקלאיים".

מפת השטח מול שכונת אחדות, דרומית ל-471, באדיבות דוברות העירייה

מפת השטח מול שכונת אחדות, דרומית ל-471, באדיבות דוברות העירייה

בתוך כך, ועדת הגבולות מטעם משרד הפנים קיבלה לאחרונה שורה של החלטות בנוגע לשטחים הסמוכים לציר 471, וזאת כדי לקבוע את הגבול בין פתח תקוה לערים הסמוכות מעבר לציר. לקראת ההכרעה שצפויה להתקבל בקרוב לגבי השטח שנמצא דרומית לציר 471 – מול שכונת אחדות, נערכה לאחרונה פגישה עם נציגי ועדת הגבולות ובהשתתפות בעלי הזכויות בקרקע והגורמים במינהל ההנדסה. במסגרת הפגישה, הדגיש ראש העירייה, רמי גרינברג, בפני נציגי הוועדה את החשיבות בכך שהשטח המדובר יישאר בפתח תקוה ולא יעבור למועצה האזורית דרום השרון. ראש העירייה ומהנדס העיר ציינו כי השטח מיועד לתמוך בהתחדשות העירונית בשכונת אחדות ובגידול הצפוי באוכלוסייה. לשם כך, העירייה מבקשת להשאיר את השטח בפתח תקוה ולאפשר בו שימושים ציבוריים. גרינברג אף ציין כי לא ניתן לומר שהשטח ממילא מנותק מתחומי העיר מכיוון שגם במצב הנוכחי קיימת גישה לשטח המדובר באמצעות גשר היוצא משכונת אחדות ואשר כולל מעבר להולכי רגל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


גרינברג אמר: "העירייה מקדמת בשנים האחרונות את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות, ובכלל זה גם בשכונת אחדות. ההתחדשות מחויבת במציאות לטובת בטיחותם של התושבים ואנחנו מקדמים את הנושא בשום שכל, תוך דאגה לכלל הצרכים הציבוריים הנלווים. במסגרת זו, אנחנו ממשיכים לפעול מול משרד הפנים כדי שהשטח שנמצא במחלוקת, דרומית לציר 471 – מול שכונת אחדות, יישאר בתחומי העיר. השטח נחוץ לטובת שימושים ציבוריים ואנחנו נמשיך לפעול מול משרד הפנים לטובת הנושא".

מדוברות המועצה האזורית דרום השרון נמסר: "ועדת הגבולות קבעה בעבר עיקרון לפיו שטחים הנמצאים מעבר לכביש בין עירוני רחב המהווה חיץ בין רשויות, ישתייכו לרשות אליה הם צמודי דופן. כך, לצורך העניין, עברו לפתח תקוה בשנים האחרונות שטחים של דרום השרון אותם דרשה העירייה. השטח האמור הנמצא דרומית לכביש 471, צמוד למושבי המועצה בהם כפר מעש ומגשימים. המועצה האזורית דרום השרון מבקשת לשמור על אותם שטחים פתוחים וירוקים בין האחרונים שנותרו באזור, כירוקים וחקלאיים, באזור המוקף רשויות עירוניות שמקדמות תכניות בינוי אשר פוגעות בריאות הירוקות בסביבה. המועצה חוששת שגם השטח זה, הסמוך ליישוביה, יופנה לטובת בינוי, בדומה לשטחים רבים נוספים, ועל כן מבקשת להשאירו ירוק ופתוח לטובת כלל תושבי ותושבות הסביבה".
בשלב לא נותר אלא להמתין לקבלת החלטתה של ועדת הגבולות של משרד הפנים, ששמעה את הצדדים ותחליט בנדון. עדיין לא נקבע מועד למתן ההחלטה.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משה פישר.

    על זה נאמר תפוס כפי יכולתך. דרום השרון היא המועצה המותקפת ביותר ע"י וועדת גבולות, הוותמ"ל והערים ה קיפות אותה. האובססיביה לקחת נתחים היא לא מוסרית ולא מקצועית ותפגע בקיימות של הדורות הבאים.
    משה פישר

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר