ניתוח נוירוכירורגי בשניידר, צילום דוברות שניידר
ניתוח נוירוכירורגי בשניידר, צילום דוברות שניידר

ניתוח חירום בשניידר: חיידק נדיר גרם לשיתוק ופרכוסים לפעוטה בת שנתיים

בשניידר אומרים שמדובר בסיבוך נדיר. אמה של הפעוטה: "היד שלה ממש נשמטה כאילו היא משותקת. אלו היו רגעים מעוררי חרדה ביותר"

פורסם בתאריך: 18.8.24 08:01

מומחי שניידר ניתחו פעוטה שסבלה משיתוק בעקבות חיידק נדיר שגרם לאבצס (מוגלה) במוח: פעוטה כבת שנתיים ממרכז הארץ הגיעה לאחרונה למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית עם פרכוסים וסימני שיתוק בגפיים, שהתבררו כתוצאה של חיידק נדיר שגרם לאבצס (מוגלה) במוח. עם הגעתה למחלקה לרפואה דחופה בשניידר, מיהרו הרופאים לבצע לפעוטה הדמית MRI, שם נראה בבירור אזור מוגלתי במוח מוקף בנוזל.

הפעוטה נשלחה לניתוח נוירוכירורגי חירום, בו נוקז הנוזל מהמוח. לאחר הניתוח הועברה להמשך השגחה ביחידה לטיפול נמרץ ומשם להמשך טיפול אנטיביוטי ומעקב במחלקת ילדים ב'. לאחר מספר ימי אשפוז והתאוששות שוחררה הפעוטה לביתה.

אמה של הפעוטה סיפרה: "לפני כשבוע התקשרו מהגן להגיד לי שהילדה עם חום, אספתי אותה ולמחרת השארתי אותה אצל הסבתא. כשחזרתי למחרת מהעבודה, הסבתא סיפרה לי שהבחינה שהילדה קצת צולעת אבל לא ייחסתי לכך חשיבות. הנחתי שמדובר בכאבי גדילה ושהחום נובע מצמיחת שיניים. באותו לילה, היא התעוררה בבכי עז כשהרגל שלה קופצת בצורה בלתי רצונית כמו פרכוס אבל נרגעה לאחר שנתנו לה תרופה. בבוקר חזרו הפרכוסים ברגל ונוספו גם פרכוסים ביד שלא הפסיקו במשך שעה וחצי. הבנו שמשהו לא תקין קורה אצלה וטסנו איתה לשניידר. בדרך לשניידר נגעתי לילדה ביד וברגל ללא תגובה מצידה. היד שלה ממש נשמטה כאילו היא משותקת. אלו היו רגעים מעוררי חרדה ביותר".

ד"ר איוון נוביצקי, נוירוכירורג בכיר ביחידה לנוירוכירורגיה בשניידר: "מדובר במקרה של סיבוך נדיר של חיידק שגרם לאבצס. במקרה של רוני הוא היה ממוקם קרוב מאוד לאזור המוטורי של המוח, ולכן היא חוותה תסמיני שיתוק בגפיים. התהליך המוגלתי במוח גרם לבצקת רחבה באזור והעלה את הלחץ בתוך הגולגולת. אבצס יכול גם לגרום לדלקת בקרומי המוח, ולכן יש חשיבות רבה לטיפול מהיר באמצעות ניקוז הנוזל והמשך טיפול אנטיביוטי".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר