בילינסון, צילום דוברות בילינסון
בילינסון, צילום דוברות בילינסון

מת בבילינסון הצעיר שנדבק באמבה נדירה בכנרת

מאז השבוע שעבר נאבקו הרופאים בבילינסון על חייו, אך היום נמסר כי הוא נפטר. מדובר בסך הכל במקרה השני בארץ

פורסם בתאריך: 4.7.24 18:57

עדכון אחרון: 7.7.24 14:55

מת הצעיר שנדבק באמבה נדירה בכנרת. מהמרכז הרפואי בילינסון עדכנו כי  "לאחר מאבק מתמשך של הצוות הרפואי על חייו של המטופל בן ה-26 שנדבק באמבה "נגלריה פאולרי", נאלצו הרופאים כעת לקבוע את מותו. מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להתדרדר. יהי זכרו ברוך".

ביום חמישי דיווחנו כאן כי בבילינסון נאבקים על חייו של אדם שנדבק באמבה הנדירה. האמבה זוהתה בתוך פרק זמן קצר ביותר של 48 שעות. מדובר היה בצעיר בן 26 שטייל בארץ נדבק באמבה נגלריה פאולרי. מדובר בשכיחות של 10 מקרים בשנה בארצות הברית ובמקרה השני בארץ אי פעם.

המטופל אושפז בבית חולים השרון ביום שלישי בשבוע שעבר עם תסמיני חום, כאבי ראש והקאות, כאשר הוא בהכרה מלאה. מצבו התדרדר במהירות והופיעו תסמינים נוירולוגים. בבית החולים השרון ביצעו סדרת בדיקות מהירה ומקיפה והגיעו לאבחנה הנדירה בעקבותיה הועבר לבית החולים לבילינסון לטיפול נמרץ במחלקה הנוירוכירורגית בבילינסון.

ד"ר עיינה דביר, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבילינסון, הסבירה: "זו מחלה כל כך נדירה שלרוב היא כלל לא תהיה בסל האפשרויות שבהן חושדים. המקרים לא רבים ולצערנו בגלל הנדירות של המחלה היא לרוב מזוהה רק לאחר המוות. האבחנה המהירה של ד"ר תמר גוטסמן מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים השרון והמעבדה המיקרוביולוגית בבילינסון אפשרה לנו להתחיל טיפול מהר במספר סוגים של תרופות, בתקווה שאלו יציל את חייו של המטופל הצעיר, אנו מגדירים את מצבו קשה אבל יציב ועדיין בסכנת חיים. לאור העובדה שזה בסך הכל המקרה השני בארץ ושגם המקרים העולמיים לא רבים האבחנה מדהימה עוד יותר, כרגע אנו עסוקים בלהציל את חייו של המטופל אבל אין ספק שזה מקרה שעוד יילמד".

החשד בבתי החולים השרון ובילינסון החל להתעורר לאחר בירור שנעשה עם המשפחה והמטופל שסיפרו כי הם שהו בקרבת מקורות מים טבעיים. האמבה "נגלריה פאולרי" משגשגת במים חמים מעל 35 מעלות צלזיוס ועד 42 מעלות צלזיוס ובמרבית המקרים לא יקרה דבר לרוחצים במקורות המים בהם האמבה נמצאת.

המקרה הראשון של נגלריה בישראל היה באוגוסט 2022 בבית החולים פוריה, בתוך ימים נפטר האדם שנדבק באמבה זו.

ממשרד הבריאות נמסר: "מקרה נדיר בישראל, אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה (naegleria Fowleri). משרד הבריאות מעדכן כי גבר תושב מחוז המרכז, בן 25, ללא מחלות רקע, לקה בדלקת מוחית מאמבה נדירה. הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים. בעולם דווחו כ-400 מקרים. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה. האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז של משרד הבריאות מצאה כי ככל הנראה הצעיר נדבק בחוף גיא. משרד הבריאות מבצע חקירה ושלח היום בקרי בריאות הסביבה לבדוק ולדגום את המים. משרד הבריאות יעדכן את הציבור ככל ויש בכך צורך".

כאמור, למרבה הצער, למרות מאמצי הרופאים, נפטר הצעיר.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר