בילינסון, צילום דוברות בילינסון
בילינסון, צילום דוברות בילינסון

חשש שתושבת פתח תקווה ותושבת ראש העין נפטרו לאחר שנדבקו בקדחת מערב הנילוס

בבילינסון ידוע על חמישה מיקרים חשודים הממתינים לתוצאות המעבדה, בהם שתי הנשים שנפטרו. ממשרד הבריאות דווח על 19 מיקרים מתחילת מאי, כולם מאזור המרכז

פורסם בתאריך: 22.6.24 18:37

החשש הגדול מנגיף קדחת מערב הנילוס המועבר על ידי עקיצת יתושות: שתי נשים בשנות ה-80 לחייהן, תושבת פתח תקווה ותושבת ראש העין, נפטרו בבית החולים בילינסון, כאשר החשש הגדול הוא שנדבקו בנגיף קדחת מערב הנילוס. בבילינסון יש 5 מקרים חשודים שלא אומתו וממתינים לתוצאות המעבדה, מהם 2 שוחררו לביתם לאחר שיפור במצבם, 1 מאושפז ושתי הנשים בשנות המבוגרות בשנות ה-80 לחייהן, שלמרבה הצער נפטרו היום.

קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת מספר סוגי יתושים. שניזונים מעופות נגועים. המחלה מתפשטת בעיקר בעונת הפעילות של היתושים (חודשי הקיץ ותחילת הסתיו), אך מקרים בודדים של תחלואה ייתכנו לאורך כל השנה. תקופת הדגירה של המחלה מרגע העקיצה ועד להתפתחות המחלה היא בין חמישה ימים ל-21 ימים. המחלה נמשכת בממוצע מספר ימים ולרוב מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. בין האפיונים של המחלה חום, כאבי ראש, חולשה, דלקת בעין ולפעמים גם פריחה, בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים יכולים להיות דלקת קרום המוח.

 

ממשרד הבריאות נמסר אתמול כי ביומיים האחרונים אובחנו מספר חולים בקדחת מערב הנילוס כך שמתחילת מאי ועד היום אובחנו 19 חולים, מתוכם 17 אושפזו בבתי חולים (שלושה מהם מונשמים). כלל החולים הם מאזור מרכז הארץ.

עוד נמסר כי על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה. במשרד הבריאות ציינו כי תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעולות הדברה מקומית על ידי הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר