כתרים זירקוניים בפתח תקוה (צילום: By Rostyslav Drala, shutterstock)
כתרים זירקוניים בפתח תקוה (צילום: By Rostyslav Drala, shutterstock)

כתרים זירקוניים בפתח תקוה: 'דנטל קליניק' – כל מה שצריך לדעת

מה זה כתר זירקוני, מהם יתרונותיו ובאילו מקרים הוא הפתרון הטוב ביותר למערכת השיניים? כל התשובות - בראיון עם ד"ר נתן אגייב, מנהל מרפאת השיניים 'דנטל קליניק' המתמחה בטיפולי כתרים זירקוניים בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 1.3.20 15:47

דנטל קליניק מרפאת שיניים

רבים מאיתנו שמעו על המושג 'כתר בשיניים', אך לא לגמרי בטוחים מה עומד מאחוריו – מתי צריך כתר ומתי מספיקה רק סתימה? כאילו שהמצב לא מסובך מספיק, כעת יצאו לשוק כתרים מחומר חדש – כתרים זירקוניים – שהופכים את המצב למבלבל עוד יותר: מתי כדאי לבחור בכתר זירקוני? מתי כדאי כתר קרמי (חרסינה) על בסיס מתכת?

את התשובות לשאלות קיבלנו בראיון עם ד"ר נתן אגייב, רופא שיניים בעל 25 שנות ניסיון המתמחה בהשתלות, פרוטטיקה, שיקום שיניים ושתלים, ומנהל את מרפאת השיניים 'דנטל קליניק' בפתח תקוה לצד ד"ר אלונה פצ'וני.

באילו מקרים צריך טיפול של כתר בשן?

"כתר הוא שחזור חלקה העליון של השן. הוא יושב על שן פגומה כמו כיפה", מסביר ד"ר נתן, "לטיפול כתר נגיע במקרים בהם השן שחוקה או שבורה באופן משמעותי, לאחר טיפולי שורש, או השתלות. זהו בעצם שיקום קבוע שנדביק לשן או לשתל לאחר ההשתלה. חשוב לציין, שאם בעבר כתר היה פתרון רפואי, היום אנשים רבים מבקשים כתרים גם כפתרון אסתטי – ליצירת חיוך לבן ומושלם. אז נייצר כתרי זירקוניה לשיניים קדמיות, או למינט".

מה ההבדל בין כתר על בסיס מתכת, כתרים קרמיים וכתרים זרקוניים?

"כתרי מתכת הם הפתרון הוותיק ביותר. כיום אנחנו כמעט ולא נעזרים בכתרים מתכתיים בלבד מאחר ואין בהם שום יתרון משמעותי: הם לא אסתטיים, ולא מחקים את צבע השן. כתרים קרמיים הם למעשה ציפוי פורצלן לכתר שעשוי מחומר קשה אחר: יש כתרים קרמיים משולבי מתכת – הליבה שלהם מתכתית והציפוי הוא קרמי (חרסינה), או משולבי זירקוניה. לבסוף ישנם כתרים שהם רק זירקוניים – עשויים מחומר הזירקוניה בלבד".

מהו החומר הזה, 'זירקוניה'?

"זירקוניה הוא למעשה יהלום סינתטי. חומר חזק ביותר- כמו יהלום. גם מבחינת צבע הוא דומה יותר לשן טבעית מאשר מתכת, וגם מבחינת בריאות – אין מתכות בפה, שזה נחשב פתרון בריא יותר".

אבל רגע, לפני שתיבהלו מן המילה 'יהלום', מבקש ד"ר נתן להרגיע ולומר שאפילו המחיר משתלם.

באילו מקרים תמליץ על כתרים זירקוניים בלבד, ובאילו מקרים תיעזר בכתרים עם ציפוי קרמי?

"האפשרויות בתחום הכתרים הזירקוניים מתפתחות כל הזמן. היום אנחנו יכולים לייצר גם גשר זירקוני, וגם כתר לשיניים קדמיות בכתרים זירקוניים. מה שהזירקוניה לא מאפשרת לעשות זה משחק גוונים ולכן אם אנחנו צריכים לכתר חלק מהשיניים הקדמיות, ניאלץ להיעזר בציפוי קרמי שיאפשר לנו לתת לכתרים גוון המתאים לשיני המטופל. אם אנחנו מכתרים את הפה כולו או לחילופין מכתרים שיניים אחוריות – כתרים זירקוניים הם פתרון מצוין, עמיד, ונוח".

דנטל קליניק – מרפאת שיניים

כתובת: רחוב אורלוב 77 בפתח תקוה (חניון מאחורי הבניין, מרחוב המכבים 21)

שעות פתיחה: א'-ה' – 9:00-19:00 | ימי ו' – 9:00-13:00

טלפון: 03-5787907

מעבר לאתר

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר