יועצים עסקיים מומלצים. תמונה ממאגר Shutterstock
יועצים עסקיים מומלצים. תמונה ממאגר Shutterstock

יועצים עסקיים מומלצים

הכירו את היועצים העסקיים המומלצים המשתמשים בידע ובכישורים שלהם בכדי לספק ייעוץ ומומחיות אובייקטיבית ולקדם את העסק באופן משמעותי

פורסם בתאריך: 6.7.19 23:20

קרן ליבנה – תקשור ככלי לפיתוח עסקים

קרן ליבנה היא יועצת עסקית מסוג מיוחד ונדיר במחוזותינו. מצד אחד, היא בעלת חשיבה שכלתנית, ריאלית, ממוקדת ומעשית. תחת כובע זה, היא משמשת כיועצת עסקית ומפתחת סדנאות מיקוד עסקי, כשהיא רותמת לטובת עיסוקיה אלה ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום. ניסיונה העשיר כולל ניהול שיווק בחברות עולמיות וחברות סטארט-אפ, וקריירה אקדמית כמרצה באוניברסיטאות ומכללות שונות בארץ. כמו כן, היא בוגרת תואר ראשון בהצטיינות, ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

הצד השני של קרן – והלא פחות מרתק – הוא התמחותה בייעוץ עסקי דרך תקשור. קרן מספרת שלמרות שמגיל צעיר נותבה לקרקע מציאותית ומינהל עסקים, החיבור לאמנות ורוח תמיד היה ברקע. במקביל להתפתחותה המקצועית והאקדמית במינהל עסקים, פיתחה קרן יכולות תקשור וחשיבה אינטואיטיבית עמוקה המעניקות שלה יכולת לסייע לאחרים, ולספק להם תשובות ברורות יותר מאלה שניתן לקבל רק דרך הלימוד האקדמי והניסיון העסקי המצטבר.

תקשור עסקי: קרן ליבנה (צילום עצמי)

תקשור עסקי: קרן ליבנה (צילום עצמי)

שאלה של איזון: על הצלחה עסקית וחיבור לעצמך

במהלך שנות עבודתה הרבות בתחום העסקי גיבשה קרן תפישה מקצועית מבוססת, אשר על-פיה הצלחה בעסקים תלויה רבות באיזון בין תחומי החיים השונים, ובהקשבה לאינטואיציה ולקול הפנימי. הניסיון מראה כי אנשים שפועלים ממקום שיתופי החובק תקשורת ברורה ובהירה עם הסובבים, לצד דרישה עצמית לרמת ביצועים מעולה בכל תחומי החיים בה-בעת, הם בעלי סיכוי גדול יותר להצליח בעסקים ובמקביל לקיים חיים פרטיים מספקים.

תקשור עסקי: מוט איזון בין הרגש ועולם המעש

מתוך חיבור למקום הרוחני שלה, ועם כל ניסיונה העשיר בתחום, קרן יודעת שהיא חוננה ביכולת לעשות יותר בשביל אנשים – יותר מייעוץ סטנדרטי, יותר מאשר רק בשביל העסקים. כך הגיעה קרן לפיתוח ה-Path Sight – ערכת קלפים ייחודית שבאמצעותה היא מעניקה לעוסקים במקצועות חופשיים מיקוד, והגברת מוטיבציה על ידי התנעת פעולות באמצעות תקשור עסקי.

ערכת הקלפים היא כלי נוסף ומשמעותי עבור אנשים השואפים למצוא את נקודת הכובד שלהם, ולהגיע לאיזון בין כל מעגלי החיים. באמצעות ה-Path Sight, מסייעת קרן לנועצים בה כיצד לאתר את קו התפר שבין המשאלות הכמוסות ובין החשיבה הפרקטית. שיטת ייעוץ ייחודית זו נוצרה מתוך היכרות ארוכת-שנים עם העולם העסקי מצד אחד, ומתוך הבנה עמוקה של נפש האדם על נפתוליה והדקויות שבה, מצד שני.

ערכת קלפי Path Sight שפיתחה קרן ליבנה (צילום: באדיבות קרן ליבנה)

ערכת קלפי Path Sight שפיתחה קרן ליבנה (צילום: באדיבות קרן ליבנה)

פתיחה בקלפים כדי להשתחרר מהכבלים

הקלפים שפיתחה קרן משמשים ככלי טיפולי בעל משמעות יישומית, וכל אחד יכול להסתייע בהם באופן עצמאי. כדי שהמשתמשים בקלפים יוכלו להיעזר בהם על בסיס יומיומי מועיל, קרן עיצבה אותם כך שהקריאה בהם תהיה ברורה ופשוטה. הנחיות הפעולה המופיעות על הקלפים עצמם משקפות את התחושות ברובד אחד, ומתוות דרך ברובד השני.

הקלפים בחפיסה נחלקים לשתי קבוצות המייצגות את השדות שבהם פועלים אנשים המתמודדים עם ניהול עסק: השדה הרגשי-פנימי, לצד השדה העסקי-חיצוני. הקבוצה הראשונה כוללת קלפים מרחביים (סגולים) העונים לשאלות הנוגעות למצב הרוח ולמצב המנטלי הנכון לכאן ועכשיו; ואילו הקבוצה השנייה מורכבת מקלפים נקודתיים ומעשיים, שמהם ניתן לשאוב השראה לפעולה יישומית בעולם הממשי, החיצוני.

כדי לקבל תשובה לשאלה מסוימת יש לשלוף קלף אחד מכל קבוצה. הקריאה בשני הקלפים גם-יחד נותנת תשובה מלאה ומקיפה, ומכוונת את השואלים לצמיחה ולהתפתחות אישית.

פתיחה בקלפים – אצל קרן או לבד

את החפיסה, כאמור, ניתן לרכוש ולהשתמש בה עצמאית. עם זאת, בחוויה הרוחנית-מעשית שבקלפים מומלץ להתנסות גם עם הנחייתה של קרן, ואת זאת ניתן לעשות בדרכים מגוונות:

להחזיק חפיסת קלפים לשימוש עצמי בבית, ומדי פעם להגיע להדרכה אצל קרן למיצוי החוויה בכלי העוצמתי.

להגיע לפגישות ייעוץ פרונטליות אחת לתקופה, ולקבל הנחיה והדרכה דרך יכולותיה האינטואיטיביות של קרן.

תקשור מרחוק באמצעות הטלפון. בייעוץ טלפוני, קרן פותחת עבור המתקשרים את הקלפים ובודקת מה מבקשים הקלפים לומר, ואיפה זה פוגש את השואל בעת הייעוץ המסוים הזה.

כך או כך, עבור מי שמחפש דרך להצליח ולשגשג בעולם העסקי, קלפי ה-Path Sight עשויים לסמן את הנתיב לחיבור פנימי ולמיקוד הפעולות שבהן יש לנקוט בדרך להשמה עצמית.

קרן ליבנה – ייעוץ ותקשור עסקי

טלפון: 052-5112633

למעבר לאתר

למשלוח דוא"ל


אובייקטיבי: ייעוץ עסקי וכלכלי לחברות ופרטיים

ייעוץ עסקי הוא אחד המקצועות החיוניים לחברה, הנדרשים יותר ויותר מדי שנה. בין אם מוקד הייעוץ הוא תכנון אסטרטגי, ניהולי, תפעולי, או מימוני. יועצים עסקיים נקשרים בצורה בלתי נפרדת להצלחתם של מרבית הארגונים בעולם, כשמטרת הייעוץ היא שיפור קבוע של האפקטיביות הארגונית והתוצאות הכלכליות.

אבי הוכמן (63), הוא יועץ עסקי-כלכלי ומנטור לחברות ולאנשים פרטיים. הוא אחד המנוסים והמוערכים במשק הישראלי, ומוכר בעיקר בזכות תפקידיו כמנכ"ל דואר ישראל, מנכ"ל בזק, מנכ"ל גאון אחזקות ומנכ"ל ISS. כמו כן, שימש אף סמנכ"ל כספים של בזק, דואר ישראל, נטפים ונטיה (פולין אשר הונפקה ונסחרה בנסד"ק).

מזה שנתיים וחצי, הוא מייסד ובעלים של חברת "אובייקטיבי"- חברה פרטית לייעוץ עסקי וכלכלי לחברות ולפרטיים. על הבחירה בשם החברה, הוכמן אומר: "אחד הנדבכים החשובים ביותר של יועץ עסקי הוא מידת האובייקטיביות שלו, לכן במרבית המקרים, חברות נעזרות בייעוץ בשירותי מיקור חוץ. היועץ העסקי של החברה נדרש לאובייקטיביות בתהליכי קבלת ההחלטות לטובת היעילות הכלכלית. הוא צריך לספק את התובנות וההמלצות לבעל החברה מבלי שאלו ישפיעו עליו עצמו. רק כך, כגורם חיצוני אובייקטיבי לחברה, הוא יוכל לספק את הפתרונות הריאליים הנכונים מבלי להיות מעורב".

מה כוללים שירותי הייעוץ שלך לחברות?

שירותים מקיפים וכוללים בין היתר: בדיקת המיקוד העסקי, יצירת תכנית עסקית, תכנית התייעלות, בדיקת האסטרטגיה הניהולית והכלכלית והמרתה באסטרטגיה יעילה יותר במידת הצורך. ניהול עסקי הכולל מבנה ארגוני ועסקי נכון, ובאופן כללי לשמש ה-'Sounding board' של המנכ"ל או כל גורם אחר בחברה, כגורם שאין לו מחויבות פוליטית לחברה, ולספק ייעוץ אובייקטיבי ודיסקרטי בקבלת ההחלטות, כי בסופו של יום, המנכ"ל הוא אדם בודד, שאין לו אפשרות להתייעץ עם כל אחד בשל הדיסקרטיות הדרושה והוא חייב שיעמוד לצדו איש אמון ישר, אובייקטיבי ובעל ניסיון מקצועי שיסייע לו בהחלטות".

איך זה מתבצע בפועל?

"בראש ובראשונה, אני נפגש עם מנכ"ל החברה/בעל המניות/הדירקטוריון (הגורם ששכר את שירותיי) ואנו מגדירים יחד את הצרכים של הליווי, את תכנית העבודה ולוחות הזמנים.

"אני בוחן את הנתונים הכספיים של החברה בחתכים שונים, ואז מגיע למסקנות מבחינת התייעלות בין אם זה במבנה הארגוני, בשינוי עסקי אם צריך, ביצירת תכנית עסקית, אסטרטגיות, ומגבש המלצות למנכ"ל. התהליך הזה כולל הרבה דיונים עם כל הגורמים בתוך החברה על מנת ליצור תמונה אמינה ומדויקת. השלב הבא הוא לקיים פגישות עם גורמים פנימיים בחברה, אשר המעסיק שלי הפנה אותי אליהם, לדוגמה: סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל פיתוח עסקים, סמנכ"ל משאבי אנוש, ועובד איתם על אסטרטגיות חדשות וסוגיות שונות, על פי הצורך שזיהינו".

עם אילו סוגיות החברות לרוב פונות אליך?

"בדרך כלל כשיש משבר בחברה, משבר עסקי או פיננסי או רצון לעשות 'פיין טיונינג' לכל מיני תהליכים כאשר חשוב שיבוא גורם מבחוץ שאין לו אינטרסים בחברה ויציב תמונה מדויקת לכל הנוגעים בדבר".

מדוע קריטי שהיועץ העסקי יהיה אדם חיצוני, אובייקטיבי ובעל ניסיון ניהולי נרחב?

"זה הכרחי בכדי לייצר אמון בין כל הגורמים, כדי שיבינו שהמטרה שלי היא טובת החברה ופיתוח החברה וקידומה. מעבר לכך, אדם אובייקטיבי אינו נכנס לעימותים הטבעיים שקיימים תמיד בחברות – לדוגמה בין מחלקת כספים למחלקת שיווק או בין תפעול לשיווק, הוא מספק ניתוח מצב עם המלצות מדויקות מה נכון לעשות. הוא אינו "גורם מאיים" כיוון שהוא לא מתמודד על שום תפקיד ואין לו אינטרסים פנימיים, הוא חיצוני ואובייקטיבי.

"היתרונות שלי כבעל ניסיון רב שנים בתפקידים ניהוליים בדרגים הבכירים ביותר, מאפשר לי לראות את כל תמונת המצב של החברה מכל הזוויות השונות, ולדעת בדיוק מה יש לעשות כדי להתייעל ולהצליח. ראיתי הכל ועשיתי הכל בארגונים גדולים, אם זה תכניות הבראה, שינוי אסטרטגי, תכנית צמיחה, התייעלות, ואין מצבים שיכולים להפתיע אותי, או לתפוס אותי לא מוכן.

"אחת החוזקות שלי, היא יכולת התקשורת והקשר הבין אישי שלי עם כל העובדים ולא משנה מה רמתם. עבדתי עם ועדי עובדים בארגונים ובארגונים ללא וועדים, ותמיד ידעתי איך לעבוד איתם בגובה העיניים ולהשיג את שיתוף הפעולה שלהם, לא מתוך פטרונות, אלא מתוך רצון משותף. לפני כשנתיים וחצי פרשתי מתפקידי כשכיר ופתחתי את הפרקטיקה הפרטית המספקת שירותי ייעוץ וניהול עסקי לחברות ולפרטיים ואני משתמש בכל הניסיון העסקי הניהולי והפיננסי שלי להשגת הצלחות".

מה לגבי הייעוץ שאתה מספק לאנשים פרטיים?

"אני פוגש מנהלים בכל מיני סיטואציות שהם נתקלים בהן לראשונה או שיש להם קשיים בהן, כשהם נכנסים לתפקיד חדש וצריכים להתאים את עצמם וזקוקים להכוונה, וכן מספק ליווי וייעוץ לאנשים שרוצים לעשות שינוי פנימי בתפקיד או שינוי קריירה, ושם אני פועל גם כמנטור – זה תהליך מאוד אישי עם אותו גורם ותלוי מאוד בפתיחות ובשיתוף פעולה שלו. אני מהווה "קבר אינפורמטיבי" שבו אני נותן ביטחון למתאמן ואת התחושה של המיצוי העצמי מהניסיון שלי בסיטואציות כאלו. אני מכוון אותו גם בבדיקת יחסיו עם הגורמים שהוא קשור אליהם ועם הסביבה שבה עובד ולבדוק אם צריך לשפר משהו שם. כמו כן, מספק לו ייעוץ פיננסי ועסקי בתחום העיסוק שלו. התהליך מבוצע לרוב בקליניקה הפרטית שלי, אך במידת הצורך אוכל להגיע אליו על פי נוחיותו".

אבי הוכמן, יועץ עסקי וכלכלי, למד אימון בשיטת סאטיה המאפשר מיומנויות בין אישיות גבוהות גם במקרים מורכבים.

'אובייקטיבי'– ייעוץ עסקי וכלכלי לחברות ופרטיים

כתובת המשרד: הארז 19, רעננה

קישור לאתר

טלפון: 054-7766500

אבי הוכמן. צילום: מולי נעים

אבי הוכמן. צילום: מולי נעים

 



דורון עמית ייעוץ עסקי לחברות ועסקים

ניהול עסק או חברה הוא אחד הנדבכים המורכבים והאמורפיים ביותר בעולם העסקים. ככל שהעולם העסקי משתנה בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת, השינויים התכופים בשוק והחדירה לשווקים גלובליים, כך, בעלי עסקים וחברות מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים חדשים ומורכבים על בסיס יומי.

פעמים רבות, במקום להמשיך ולנהל את העסק ואת הדרישות היומיות, הם מוצאים את עצמם לומדים את מרכיבי השוק החדשים המשתנים תדיר ומתאמצים להתיישר עם הקדמה, עד למצב בו לא נותר להם זמן לניהול העסק, וכמובן, ההשלכות לא פשוטות.

חברת 'דורון עמית ייעוץ עסקי' מספקת ייעוץ עסקי ואסטרטגי לחברות ועסקים בכל ההיבטים הנלווים לניהול: החל מניהול פיננסי, דרך ניהול שיווקי, ועד לניהול אדמיניסטרטיבי וכוח אדם. דורון עמית פועל בתחום מזה 4 עשורים, כאשר 30 שנה מתוכם עבד כיזם עצמאי ובעל חברות מתחומים שונים בהייטק ובתעשייה, ושימש כמנכ"ל בחברות נוספות. משרדי חברת 'דורון עמית ייעוץ עסקי' ממוקמים בתל אביב, בחיפה ובירושלים, והוא עובד עם חברות ועסקים בכל רחבי הארץ, החל מעסקים קטנים ובינוניים ועד לארגוני ענק וחברות בינלאומיות.

ייעוץ עסקי בתוך ומתוך החברה

בכדי לנהל חברה בצורה נכונה, ולספק עבורה את הייעוץ האסטרטגי, העסקי, הכלכלי, המקיף והטוב ביותר שיעלה אותה למעלה לראש התחרות, יש לשבת בתוך החברה, וללמוד אותה מבפנים.

את זה מבין היטב דורון עמית, ובשירותי הייעוץ שלו הוא מספק אף שירותי ליווי לחברות, כשהוא יושב במטה החברה ומסייע למנכ"ל ולצוותים להתייעל ולצמוח.

"אנו מלווים חברות על בסיס יומי", אומר דורון עמית, "עובדים יחד איתן, בוחנים את הנתונים שלהן לעומק ומספקים עבורן המלצות המבוססות על נתונים מובנים ונתונים שנותחו אנליטית. אנו עונים להן על שאלות אסטרטגיות בכדי להביא אותן למקום בו הן רוצות להיות ולהשגת יעדיהן. מענה לשאלות אלו מצריך חקירה מקיפה הן על השוק ועל יכולות החברה באופן תכליתי. היקף העבודה כולל תהליך ליווי ומחקר על החברה והשווקים בהם היא פועלת, ומסתיים במתן פתרונות והמלצות מקצועיות לפעולה וביצוע מעקב בכדי לוודא יישום מוצלח של ההמלצות והשגת היעדים".

כיצד הגעת לתחום הייעוץ העסקי?

"בהיותי יזם ומקים חברות, בכל פעם הייתי מוצא מיזם ומרים אותו ואז הטכנולוגיה החדשה שפותחה היתה חודרת לשוק ועוקפת את המיזם. זה קרה בכל פעם מחדש, הייתי מפתח מוצר או שירות סופר מתקדמים, והטכנולוגיה הבאה היתה הופכת אותם לפחות רלוונטיים. פניתי לייעוץ עסקי רק לאחר שלמדתי את כל רבדי ההשפעה הטכנולוגית והבנתי כיצד השוק משפיע על החברה ועל המוצרים והשירותים שלה, ומה צריך לעשות בדיוק, כדי שהטכנולוגיות לא יותירו אתכם מאחור. התחלתי בייעוץ לעסקים קטנים והגעתי תוך מספר שנים לייעוץ וליווי לחברות ועסקים בכל רחבי הארץ והעולם".

מי הצוות העובד בחברת 'דורון עמית'?

"החברה כוללת צוות של כלכלנים, מקדמי אתרים, פרסומאים, משפטן, ואני, שמוביל את החברה וזה שנפגש, מייעץ ומלווה את הלקוחות".

מה צריך לדעת כשפותחים עסק או מיזם חדש?

"זו בדיוק הבעיה, שהיום מאוד קשה לדעת מה בדיוק צריך. בשוק העסקים המשתנה תדיר ובסחרור של העולם הזה, כל יום אינו דומה ליום למחרת. לכן, הגישה שלנו היא די אמפירית – אנחנו בוחנים את העסק במהירות ולעומק, הניסיון שצברנו לאורך השנים מאפשר לנו ללמוד אותו מהר מבלי לפספס שום דבר, ואז אנחנו מתחילים בהכנת הצעדים המתאימים לו ולשוק בו הוא פועל. אנו בונים עבורו את האסטרטגיה – אם זה בייעוץ או בליווי בכדי שיתחיל להעלות רווחים ולצמוח. גם לעסקים קיימים ש"איבדו את הקודקוד" שלהם, שהמוצר שלהם הפך ללא רלוונטי לשוק כיוון שעקפו אותו מימין ומשמאל, אנו מספקים ייעוץ בכדי להחזיר אותו בהקדם לרלוונטיות ולתחרות".

מדוע אתם ממליצים על ליווי יותר מאשר על ייעוץ?

"אנחנו מספקים את שתי האופציות לבחירת הלקוח, אך מאמינים בליווי מבפנים, כיוון שבכדי להוביל חברה להצלחה ולרווחים משמעותיים, צריך ללוות אותה יד ביד מדי יום, ללמוד את ההתנהלות, את הטעויות שיש לתקן ואת הכשלים האפשריים, ולספק חלופות אופטימליות במהירות, כיוון שהשוק אינו ממתין לאף אחד.

כאשר בעל עסק מתמחה בתחום עסקיו, אין לו את הזמן להתמחות בצד העסקי והוא מאבד דברים בדרך. לצערי, הרבה מאוד מנהלים ובעלי עסקים לא מסוגלים להטמיע או להניע בעצמם מהלכים חיוניים עתידיים, והם נשארים באזור הנוחות שלהם. התפקיד שלנו הוא לקחת את העסק או החברה קדימה, ולנהל אותו מבפנים יחד עם הבעלים או המנכ"ל, עד למצב שהם מבינים לחלוטין את האסטרטגיות והפעולות העכשוויות והעתידיות שיש לבצע, ואז אנחנו נפרדים".

כיצד הליווי מבוצע בפועל?

"אנחנו מגיעים אל החברה פעם או פעמיים בשבוע, ואם צריך יותר מכך, ולאחר שלומדים את כל העניינים והחולשות ובונים אסטרטגיה מנצחת, אנחנו מנהלים את זה יחד איתם. אנו מספקים ליווי לניהול הפיננסי, הניהול השיווקי, האדמיניסטרטיבי, הניהול כוח האדם. פועלים להגדלת רצפת המכירה, יוצרים קורלציות וסינרגיות עם עסקים וחברות נוספות, ועושים בפועל את כל העבודה שמנכ"ל אמור לבצע בחברה בצמיחה".

ותוך כמה זמן רואים שיפור?

"רואים את זה כבר בחודש השני והשלישי. יש עסקים שצריכים רק את הכיוון ואת הסדר, הבסיס והייסוד ואנחנו גם מייעצים להם. אין לנו שום רצון "לדחוף" למהלך של ליווי, רק אם העסק או החברה זקוקים לכך. המטרה הראשונית היא לספק להם את הכלים והיכולת בשטח כדי שהעסק יצליח, ולא להשמיע "הרצאה" שהם ישכחו לאחר יומיים".

לאילו חברות אתם מספקים את השירות?

"אנחנו מטפלים בכל תחום, החל מחברות הייטק ועד לחברות שמייצאות חקלאות וחברות בניה. מספקים שירות ייעוץ וליווי גם לחברות בינלאומיות – יש לנו משרד בקליפורניה בארה"ב ואנו מובילים חברות העוסקות בייבוא וייצוא ומאתרים ספקים שיעשו עבורם את השיווק האינטרנטי המתאים בדיוק להם. הלקוחות שלנו זוכים לטיפול מאסיבי בהיבט השיווקי/פרסומי/מכירתי, ואנחנו מעבירים בארגונים הרצאות בתחום המכירות והשיווק. אנו לוקחים את העסק קדימה מכל כיוון, בין אם זה עסקים קטנים או גדולים מאוד".

דורון עמית ייעוץ עסקי

סניפים: תל אביב, חיפה, ירושלים

מעבר לאתר

טלפון: 077-2014553



אראלה כרסנטי-שמילה: יועצת לעסקים

יועצים עסקיים פועלים לספק ייעוץ עסקי עצמאי ואובייקטיבי לחברות ולבעלי עסקים, כדי להשיג את מטרותיהם לשפר אסטרטגיות, מבנים ותהליכים ארגוניים, וכדי שהארגון יתקדם, ישגשג ויצליח.

אראלה כרסנטי-שמילה, היא יועצת ארגונית עצמאית בעל הכשרה מקיפה, ניסיון וותק. היא הגיעה מעולם העסקים והניהול ועוסקת בתחום הייעוץ העסקי למעלה מ- 7 שנים. טרם לכן, ניהלה את תחום שיווק הקמעונאות והתוכנות בחברת מייקרוסופט בה עבדה במשך 6 שנים, שמשה סמנכ"ל השיווק של חברות הכבלים, עסקה בפיתוח עסקי, שיווק וניהול בארגונים מובילים במשק, וב- 7 השנים האחרונות מלווה עסקים וחברות בתחום הייעוץ העסקי והארגוני עם התמחות לניהול.

"מטרת הייעוץ העסקי, היא לסייע לבכירי החברה לעשות את השימוש הנכון והמיטבי בכישורים, במשאבים, ובכספים, כדי להשיג את היעדים העסקיים. לעמוד בתחרות ובהשתנות בשוק ולייצר רווחים משמעותיים". אומרת אראלה כרסנטי-שמילה.

מה כולל הייעוץ העסקי והאסטרטגי שאת מספקת?

"הייעוץ נחלק לשני תחומים עיקריים: התחום הראשון – ניהול העסק עצמו הכולל: ניהול תהליכים, ניהול פיננסי, ולמעשה בחינת כל האלמנטים בעסק המחייבים ניהול לטווח הקצר ולטווח הארוך".

"התחום השני – ניהול העובדים הכולל: ניהול עובדים קיימים, גיוס וניהול כישרונות, הגדלת המעורבות והעלאת המוטיבציה ותרומתם האישית של העובדים, הגדלת הפרודוקטיביות, וכד'. העובדים הם המשאב המשמעותי והיקר ביותר בארגון, וזו התפישה שיש לעבוד בהתאם לה.

אני עובדת בעיקר עם חברות שמעסיקות עובדים ועומדות בפני אתגרי הניהול של העסק עצמו, מצבים בהם נדרש להגדיל הכנסות או מצבים בהם העסק מנוהל בצורה לא מיטבית ואינו ממצה את הפוטנציאל שלו".

מדוע זה קורה?

"זה מתרחש כאשר חסרים יסודות הניהול – לדעת בדיוק מה חשוב לעסק, להגדיר את המטרות הנכונות, לדעת לגייס את העובדים הנכונים, ומה צריך למדוד ולשפר בתוך העסק, בעסקים משפחתיים המורכבות גדולה יותר".

בפני אילו אתגרים עומדים מנהלים בכירים בהיבט ניהול החברה?

"בעבודתי אני מלווה חברות רבות, חלקן עדין לא חזקות מספיק ונמצאות במצב של השרדות, השנים הראשונות הן תמיד מאתגרות, ההוצאות גדולות וההכנסות לא מספקות. נדרשת השקעה ראשונית גבוה על מנת להחזיק את העסק ולבנות מנועי שיווק מכירות וצמיחה חזקים.

בנוסף, אני רואה חברות שמגיעות להצלחה, אולם לא יודעות מה לעשות הלאה, לאחר "15 דקות התהילה שלהן". השווקים תחרותיים מאוד, וההזדמנויות שעומדות בפני הלקוחות מאוד מגוונות ואטרקטיביות מה שמחייב עסקים כל הזמן להשתפר. יש למצוא כל הזמן את מנועי הצמיחה העתידיים ועל בעלי החברות והמנהלים לחשוב כל הזמן קדימה, איך לפתח את העסק. יש מגמות שונות המשפיעות על התנהגות הצרכנים וכשצרכן משנה את ההתנהגות שלו העסקים צריכים להתאים את עצמם כדי שימשיכו להיות רלוונטיים".

מהם היתרונות אותם את משלבת בעת הייעוץ וליווי העסקים והחברות?

"אני כלכלנית במקור, סיימתי בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת תל אביב, ושני במנהל עסקים, ואני בקיאה מאוד במספרים ונתונים. דרך המספרים ניתן להגיע לתובנות ואני מאוד ממליצה לעסקים להשתמש באלמנטים המסייעים לעסק להתנהל בצורה אפקטיבית. אני עושה שימוש בדוחות ואנליטיקה כדי לנתח את המצב הכלכלי והעסקי של לקוחותיי, כאשר הטכנולוגיה המתקדמת והזמינה היום מאפשרת להטמיע בקלות, מערכות שישקפו בצורה קלה, מהירה ואמינה את המצב העסקי שלהם".

כיצד מתבצע תהליך הייעוץ שלך לבעל העסק?

"אנו לומדים את תמונת העסק באמצעות המערכות, ניתוח הנתונים ושיחות עם עובדים ולקוחות ולמדים כיצד להנהיג את העסק למקומות הטובים ביותר. למשל, לזהות מוצרים או שירותים בעסק שהם כבר לא רלוונטיים והמכירות שלהם נמוכות, ואותם צריך להחליף בחדשים, לזהות אתגרים עם עובדים. לעתים, שיפור קטן, יכול להביא לשיפור גדול בשורת הרווח. וזה מה שאני מחפשת, את השינויים הקטנים והקלים שניתן לעשות והם יביאו לשיפור גדול.

יש הרבה עסקים שהם "לכאורה מצליחים" אך מנוהלים באופן מאוד לא אפקטיבי וזה מתחיל בדברים הבסיסיים – צריך למדוד שגרות עבודה ושגרות ניהול בתוך העסק, ולשפר".

מה לגבי ניהול העובדים בחברה?

"ישנם כשלים רבים בניהול העובדים שכאמור, הם לב וליבת החברה. לעתים יש חלוקת תפקידים לא ברורה בין אנשי הצוות ומאבקי כוח, אשר בסופו של דבר פוגעים בשביעות הרצון של העובדים ובמעורבות שלהם בעבודה, מה שמוביל לפגיעה ישירה בפרודוקטיביות, לתחלופת עובדים והפסד כסף".

"על אף שאני מגיעה מעולם המספרים במקור, למדתי במשך 4 שנים את תחום התודעה והוכשרתי ל- 'מאסטר NLP': כלים המסייעים לשינוי התודעה, המיינדסט. זהו המקום המשמעותי ביותר להצלחה של אנשים – התודעה שלהם. ובאמצעות המיינדסט הנכון, אני מלמדת מנהלים כיצד להשפיע לטובה ולהעצים את העובדים, כדי שיעצימו את הארגון".

"אני מלמדת מנהלים את כל הקשור בפסיכולוגיה החברתית ובהעלאת מוטיבציה אצל עובדים וכן הגדלת המעורבות. אני שמה דגש חזק על נושא העובדים, כיוון שהם הבסיס להצלחה של העסק. הם משקפים כיצד העסק נראה, והמנהלים צריכים להתייחס לעובדים בכבוד האולטימטיבי, ולספק להם דוגמא אישית. הדרך בה העובדים נראים ומנוהלים, היא הפנים של העסק והדרך בה הוא מוצג ללקוחותיו. חשוב תמיד להתייחס לנפש האדם, להבין את הדברים אשר מניעים את העובדים, כל עובד בפני עצמו, ומה יוצר עבורם את הכיף בעבודה ועונה על הצרכים שלהם".

לאן תהליך הייעוץ והליווי מביא אותם?

"התהליך מביא אותם לשיפור התוצאות העסקיות באופן חד משמעי, להגדלת המכירות, הגדלת הרווחיות, שביעות רצון ושקט נפשי גבוה מצד העובדים והמנהלים. זה מביא אותם להספקים גבוהים הרבה יותר בעשייה, ויש הרבה יותר סדר וארגון. התהליך מבצע בין היתר, מעבר מעבודה ניהולית שוחקת לתהליכי אוטומציה מתקדמים בארגון, מה שחוסך זמן ומפנה את המנהלים לחשוב על פיתוח העסק והרחבת מרכזי הרווח".

כיצד את מבצעת זאת בפועל?

"בפועל, אני מגיעה לחברות (אם אלו חברות קטנות או בעלי עסקים קטנים, הם יכולים להגיע אליי), ואני מלווה אותם בתהליך. אצל כל חברה ועסק, אני מזהה תחילה את המקומות שזקוקים לסיוע והם אינם מנוהלים באופן מיטבי, ואני עושה איתם עבודה במקומות אלו. אני מבצעת תחקיר מעמיק על העסק או החברה, בודקת מה כן עובד ומה לא, ואני מעלה יחד איתם רעיונות לשיפור. אני מוודאית שהם יבינו את הבעיות לעומקן ואת ההמלצות לשיפור, ואני מלווה אותם תוך יישום ההמלצות".

"יש חברות שמבוצעים אצלם תהליכי בזק מאוד אינטנסיביים של 3-4 ימים, ואחרות שמצריכות תהליכים מתמשכים של ליווי שבועי קבוע, הן לבכירי החברה והן לעובדים".

ואת מעבירה גם הרצאות וקורסים?

"אכן. אני מרצה ומעבירה קורסים בתחום הניהול – זה הבייבי שלי, והתחום המרתק ביותר בעייני, קורס ניהול אורך 7 מפגשים כאשר בכל מפגש אנחנו נוגעים בנושא אחר מתחום ניהול העסק. בנוסף, מעבירה הרצאות על סודות ההשפעה הבין אישית, שיווק וניהול.

הקורסים מעוברים בארגונים עצמם, והם כוללים קורסים לעתודה ניהולית וקורסים למנהלים בתוך ארגונים. במקביל, אני מעבירה קורס לבעלי עסקים קטנים המנהלים 3-5 עובדים ורוצים לשפר את יכולות הניהול שלהם ולצמוח. בקורסים, הם מקבלים את מיטב התובנות ודרכי השיפור והייעול בעולם העסקי, הבין אישי והמנטלי".

אראלה כרסנטי-שמילה: יועצת עסקית

כתובת המשרד: יריחו 5, רמת גן

מעבר לאתר

טלפון: 053-3389441

אראלה כרסנטי. צילום: יעל אלעד

אראלה כרסנטי- שמילה. צילום: יעל אלעד



גאולה חיים יועצת עסקית

גאולה חיים, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות להצלחה מזה 12 שנה. עם סיום לימודיה – האקדמיים בתחום הכלכלה ומנהל עסקים היא עבדה למשך שנים רבות בתפקידי ניהול בכירים ובהמשך כיזמית . מתוך שני הכובעים הללו, היא למדה את הסוגיות והאתגרים השונים בהקמה וניהול עסקים ומיזמים מתקדמים.

גאולה פיתחה שיטה למינוף עסקים, הנקראת "משולש הזהב להצלחה עסקית": ראיה, תכנון ותוצאות". על השיטה היא מספרת: "תהליך הליווי והייעוץ העסקי מתמקד בשלושה שלבים מרכזיים: שלב הראיה: תהליך של איסוף, מיפוי ולימוד נתונים קיימים, דוחות כספיים, בדיקת רווחיות, הלוואות ואשראי בנקאי, איתור הנקודות מהן "נוזל הכסף" מהעסק, וכמובן בניה של תזרים מזומנים – הכלי שכל עסק חייב, ועוד".

"שלב התכנון: הכנת תכנית פעולה המתייחסת לאסטרטגיה העסקית, תכנית שיווק המתייחסת למתחרים, למחירים הנהוגים בשוק, לבידול, לפוטנציאל הגידול, לאיתור הלקוחות הפוטנציאליים, ליתרונות היחסיים, לערוצי השיווק, לתקציב וליעדי ביצוע כספיים וכמותיים".

"לבסוף, שלב הביצוע: יישום התכנית ופעילות ערוצי השיווק השונים, דיוק והכשרת תהליך המכירה וכן יישום התכניות לבניית מוצרים ושירותים חדשים ושינויים ארגוניים שיתרמו להתפתחות העסקית – הכל בהתאם לאסטרטגיה העסקית שהוגדרה".

ואת מתחייבת לתוצאות?

"בהחלט. תהליך הייעוץ והליווי העסקי מוכח שוב ושוב כהשקעה המניבה רווחים בזמן קצר. ליוויתי עשרות עסקים שעברו את התהליך והצליחו לגדול ולזנק בהכנסות, כאשר הוכחתי שבטווח של חודשיים, מחיר הייעוץ והליווי שלי מכוסים ע"י גידול ברווחיות העסק, חיסכון בעלויות תפעול ואף הרבה יותר מזה. לכן, אני מתחייבת לתוצאות בטווח של עד שלושה חודשים".

כיצד עבודתך הן כמנכ"לית והן כיזמית ובעלת חברות, מספקת לך יתרונות בייעוץ העסקי?

"יש לי את היכולת להבין את הראש של בעל עסק וכיצד הוא חושב, ואת ארסנל המיומנויות הנדרשות ממנו : להיות רואה חשבון, כלכלן, איש שיווק, איש אסטרטגיה, מכירות, תפעול וניהול . מהצד השני, כמי ששמשה בתפקידי מפתח כמנכ"לית, יש לי פרספקטיבה רחבה וניסיון רב.".

ספרי על החוזקות שלך מלימוד הטעויות..

"בין מירב העסקים שהקמתי והצליחו, היה עסק אחד שכשל. הייתי בתחילת דרכי היזמית, לא בצעתי את הבדיקות הנדרשות לעומק ולא הערכתי נכונה את היקף ההשקעות הנדרש, לא רק בשלב ההקמה אלא גם לאורך חיי המיזם, עשיתי בחירה לא נכונה של ספקים ונותני שירות ובסופו של יום, העסק נקלע לקשיים ונסגר".

"מתוך החוויה שלי והניסיון האישי בתהליך הקמה וניהול העסק הבנתי עם אילו אתגרים בעלי עסקים מתמודדים כיום, בנקים, אשראי, ספקים, ניהול עובדים, ועוד. מתוך ניתוח והבנת הכישלון שחוויתי, למדתי בדיוק את כל מה שצריך כדי שלא להיכשל ולהצליח, ובהמשך, המיזמים שלי הצליחו ביותר".

אילו עקרונות מנחים את מעבירה לבעלי העסקים והחברות?

"ראשית, יש לשים את האויב הגדול – האגו, בצד. להיות פתוחים לשמוע ביקורת וזוויות ראיה מקצועית אחרת. להקשיב וללמוד מבעלי ניסיון".

"שנית, יש להכין מפת דרכים-תכנית פעולה ותכנית השקעות מסודרת. לראות את הסיכויים וגם את הסיכונים".

"את ארגז הכלים של העקרונות המנחים, אני לוקחת עמי לעולם של ייעוץ והליווי העסקי. תחילה אני רואה את בעל העסק מולי כאדם, שיש לו חלומות, רצונות, לחצים, חששות ומשפחה שעומדת מאחוריו וכן עולם שלם של מושגים ונושאים שהוא לא בהכרח יודע מכיר ואו בקיא בהם. ובצד השני, יש את העסק עצמו שמצריך חשיבה וניהול קונקרטי ואפקטיבי".

כיצד זה מבוצע בפועל?

"התהליכים שלי הם קצרים עם התחייבות לתוצאות. תכנית הייעוץ והליווי שלי מושתתת על שלושת הרגליים המרכזיות של העסק: הרגל הפיננסית, רגל אסטרטגית השיווק והמכירות והרגל השלישית היא הרגל הארגונית. כאשר שלושת הרגליים מאוזנות, זה כמו שולחן שיכול לעמוד יציב".

"בעולם התחרותי והמשתנה של היום, כל עסק חייב יועץ ומלווה עסקי. "=הייעוץ שלי אינה הוצאה כי אם הכנסה. הוא עשוי לחסוך בין עשרות אלפי שקלים ומאות אלפי שקלים לעסק או חברה, ולעתים אף לעשות את ההבדל אם להמשיך להתקיים".

לאילו סוגי עסקים חשוב במיוחד שיהיה ליווי?

"עסקים העומדים בפני אתגרים כאלו או אחרים ועסקים בתחילת דרכם, אשר צריכים לבנות את עצמם וזקוקים לגייס מקורות אשראי ומימון ותכנית פעולה ברורה.

"ישנם עסקים שאני מכנה "עסקים מאותגרים" – אלו שמתמודדים עם סוגיות פיננסיות לא פשוטות, הבנקים "משגעים אותם" ודורשים עוד ועוד בטחונות, הם תמיד נמצאים בקצה של מסגרת האשראי או בחריגה, ואין להם שקט. עסקים נוספים שמצריכים ייעוץ הם אלו שרואה החשבון מדווח להם על פי הדוחות הכספיים שהם רווחיים, אך בפועל, בעל העסק לא רואה את הכסף והוא כל הזמן במרדף אחרי חשבון הבנק שלו.

"יש עסקים שנמצאים בתחרות שוק וכל הזמן מתחרים על המחיר, ויש עסקים שפשוט רוצים לעשות את הקפיצה הבאה שלהם".

ואת גם מספקת פתרונות מימון ואשראי?

"בהחלט. אם זה לדוגמה: בתי ספר ומכללות אשר מוכרות קורסים ומאפשרים רכישה בתשלומים רבים, או מרפאות שיניים המבצעות השתלות במחירים של עשרות אלפי שקלים, וחברות המייבאות מוצרים מחו"ל – אלו עסקים שמצריכים פתרונות אשראי ייחודיים, ובניתי עבורם יחד עם הבנקים פתרונות ספציפיים לענפים אלו בהתאם לפעילות העסקים".

"צריך להבין, שבעל עסק פעמים רבות, אינו מבדיל בין החשבון העסקי ובין החשבון הפרטי. לעתים, האתגר אינו במחסור בכספים או בחוסר רווחיות בעסק, אלא בהתנהלות פיננסית שאינה נכונה, ואני משלבת את הייעוץ הכלכלי של העסק והבית ביחד".

מהו החזון העסקי שלך?

"אני אוהבת אנשים ומתחברת לאתגרים שלהם ושמחה מאוד שיש לי את הידע, הניסיון וההצלחות המוכחות בכדי לסייע להם ולהביא אותם להצלחה, וכמובן להגשים את עצמם.

"המוטו שלי הוא, שבעל העסק יוכל להתפנות לניהול וביצוע הצד המקצועי שבו הוא טוב ואת כל הדברים שמקשים ומכבידים עליו, ישאיר לטיפולי.

"המטרה שלי שהיא לספק ללקוחותיי הדרכה וכלים ניהוליים בזמן קצר, כדי שיוכלו להמשיך להצליח גם בלעדיי".

בעלי עסקים המעוניינים להשתלב בסדנאות/קורסים/ הרצאות שלי מוזמנים ל פנות אליי

גאולה חיים יועצת עסקית

מעבר לאתר

טלפון: 054-5227564

גאולה חיים יועצת עסקית

גאולה חיים יועצת עסקית


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר