כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

סופית: בוטלו תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ יוסף טייב, הודיע כי הוועדה לא אישרה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. המשמעות: לא ניתן יהיה לגבות מההורים תשלומים למעט ביטוח תאונות אישיות

פורסם בתאריך: 22.8.24 10:38

תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ה) לא אושרו על ידי ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. לפיכך, לא ניתן יהיה לגבות מההורים תשלומים כלשהם, למעט עבור ביטוח תאונות אישיות. הודעה על כך מסר אתמול (רביעי) יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב.

בחודש מאי הציב ח"כ טייב למשרד החינוך אולטימטום, ולפיו אם המשרד לא יציג תוך ארבעה שבועות תכנית לירידה הדרגתית בתשלומי ההורים עד לביטולם המוחלט, הם לא יאושרו.

יו"ר ועדת החינוך, הספורט והתרבות ח"כ יוסף טייב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת החינוך, הספורט והתרבות ח"כ יוסף טייב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

טייב מסר: "ועדת החינוך בראשותי לא תהיה חותמת גומי לאישור תשלומי ההורים בגובה של אלפי שקלים בשנה. בוועדה יש תמימות דעים סביב הצורך בהפחתת גובה תשלומי ההורים, ועד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס או שמשרד החינוך ימצא מקור תקציבי אחר, הוועדה בראשותי לא תאשר את תעריפי תשלומי ההורים כפי שניסה משרד החינוך להביא לפתחה של הכנסת. בסוף חודש מאי אישרה הוועדה עלייה של ארבעה שקלים בתעריף ביטוח אישיות לתלמיד כי לא הייתי מוכן להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי, אך כבר אז הודעתי כי זהו תנאי עד שמשרד האוצר ומשרד החינוך יספגו את הסכומים הללו ויציגו תכנית דיפרנציאלית להפחתת תשלומי ההורים".

הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה ומסרה: "אנו מחזקים את ידיו של טייב ומצפים ממנו להמשיך בעמידתו הנחרצת בנושא. זה שנים רבות אנו שומעים הבטחות והצהרות על תוכניות להפחתה עד לביטול תשלומי ההורים, ובכל זאת, מדי שנה אישרו ועדות החינוך של הכנסת את עול תשלומי ההורים, ללא כל הפחתה מצד משרד החינוך וללא כל תוכנית לצמצום הדרגתי שהובטחה. כדרכו של עולם, גם לקראת שנת הלימודים הקרובה קיבלנו הבטחות והתחייבויות שאינן מתקיימות, ואף להיפך – משרד החינוך תכנן להעלות את סך התשלומים שאותם משלמים ההורים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר