משלחת בכירי חינוך ממינכן שמחבל בוואריה בגרמניה, אשר כללה מנהלים, מורים ונציגי הסתדרות המורים, הגיעה לביקור בבית ספר קרול בפתח תקווה ללמוד על שילוב ילדי מהגרים וילדי עולים במערכת החינוך העירונית.
זוהי משלחת גומלין, שכן משלחת ישראלית ביקרה במינכן לפני כשנה, על מנת ליצור שיתופי פעולה חינוכיים בין שתי המדינות סביב סוגיית החינוך לדמוקרטיה ולקבלת השונה.
את המשלחת קיבלה מנהלת האגף לחינוך יסודי סיגלית הלל יאראק. מקהלת בית הספר שרה לכבוד האורחים בשפה הלטינית ולאחר מכן נשא ראש העיר דברי ברכה וציין את עיקרי החזון העירוני הרואה באינטגרציה ובמתן שוויון הזדמנויות לכל התלמידים, ללא קשר למוצאם.
הלל יאראק, אשר הנחתה את מהלך הביקור כולו, עמדה על השונות והמורכבות שבין העולים אשר באו לארץ מכוח חוק השבות ומתוך רצון להגשים את חזון המדינה לעם היהודי לבין מהגרי העבודה אשר הגיעו לארץ כדי לברוח מאימת המלחמות ולמען פרנסת משפחתם. "שונות זו אין בה כדי להשפיע על מאמצינו הרבים לשלב כל תלמיד באשר הוא – בין אם מהגרי עבודה הוריו ובין אם עולים ממדינות אירופה או אפריקה" – ציינה.
המשלחת ביקרה בכיתות הלימוד בבית ספר קרול – בית ספר המכיל אחוז גבוה של עולים חדשים מאתיופיה ומחבר העמים וכן ילדים של מהגרי עבודה. במהלך הביקור פרסה מנהלת בית ספר רותי וייס את תהליכי הלמידה הדיפרנציאליים המתקיימים בבית ספר והסבירה על סביבות הלמידה החדשניות שבחצר ובפרוזדורים הפעילים. מנהלת בית ספר הדגישה בפני באי הביקור את החשיבות הערכית הרבה שבקליטת ילדי העולים ואת התמיכה העצומה של הרשות המקומית להשגת השתלבותם המיטבית הן של הילדים והן של הוריהם.
מבית ספר קרול המשיכה המשלחת לבית ספר עוזי חיטמן עם חברי המשלחת הישראלית. במהלך הביקור בבית ספר הציגה מנהלת רונית חנצ'יס את התפיסה החינוכית הייחודית של בית ספר וסיירה עם חברי המשלחת במבנה החדשני של בית ספר ובסביבות הלימודיות שעיקר מטרתן – פיתוח לומד עצמאי ובעל מיומנויות המאה ה -21.
תגובות