מעצבי פנים במרכז (Shutterstock) צילום: Photographee.eu
מעצבי פנים במרכז (Shutterstock) צילום: Photographee.eu

מעצבי פנים מומלצים במרכז: מומחים שאתם חייבים להכיר

אם אתם מתכננים לשפץ את הבית או את המשרד החדש - עיצוב פנים היא פונקציה חשובה בתהליך השיפוץ. אספנו עבורכם את מיטב המעצבים שיהפכו כל חלל לחללית וכל מחשבה לאמיתית. הם כאן כדי להגשים לכם את החלום, קבלו אותם

פורסם בתאריך: 24.10.19 13:52

ליאת פוסט

בין אם אתם מתכננים לשפץ את הבית או את המשרד – מעצב פנים הינו פונקציה חשובה בתהליך השיפוץ. האם יש דבר כזה עיצוב פנים נכון? מה כולל התהליך ומה ההבדל בין עיצוב פנים והום סטיילינג? מעצבת הפנים ליאת פוסט משיבה על כל השאלות.

ליאת פוסט מעצבת בתים לאנשים פרטיים ומשרדים לעסקים מזה עשר שנים. "לאחר קריירה בתחום משאבי אנוש בחברות הייטק, החלטתי לעזוב הכל ולהגשים חלום ישן. נרשמתי ללימודי עיצוב פנים בסטודיו B6, ומשם כבר הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות", מספרת ליאת. לאחר הלימודים הקימה סטודיו לעיצוב פנים בשוהם, וכיום היא מלווה לקוחות פרטיים ועסקיים באיזור המרכז והשרון.

אז מה זה בעצם עיצוב פנים?

"בניגוד להום סטיילינג, בו 'מלבישים' את הבית בטקסטיל, ריהוט וצבע, עיצוב פנים הוא תהליך ראשוני ועמוק הרבה יותר, שתחילתו בתכנון חלוקת החלל לחדרים או חללי העבודה", מסבירה ליאת. "כשאני פוגשת לקוחות, חשוב לי בראש ובראשונה להקשיב לרצונות ולצרכים שלהם, ובהתאם לכך אני מתכננת מספר אופציות אפשריות לחלוקת החללים בבית".

בהמשך הלקוח בוחר את האופציה העדיפה עליו, ומכאן ליאת יוצאת לדרך עם תוכנית אחת סדורה. מתכנית חלוקת החללים היא 'גוזרת' את תוכניות העבודה עבור אנשי המקצוע השונים – תכנית אינסטלציה, תוכנית חשמל ותאורה, תוכנית מיזוג אויר, נגרות ועוד.

צילום: טל ניסים

צילום: טל ניסים

מדוע עיצוב פנים הוא פונקציה חשובה בתהליך השיפוץ?

"מעצב פנים טוב הוא כזה שמלווה את תהליך השיפוץ או הבניה מתחילתו ועד סופו", מדגישה ליאת, "כשאני מלווה לקוח, חשוב לי להכיר היטב את הלקוח, את ההרגלים והחלומות שלו בנוגע לבית שלו. במקביל יש חשיבות רבה לבקרה וליווי בשטח מול אנשי המקצוע על מנת לוודא כי התוכניות מיושמות בהתאם לתכנון".

לאורך השנים פגשה ליאת לא פעם לקוחות שנרתעים וחוששים מתהליך השיפוץ ומ"כאב הראש" שכרוך בו. "אני מאמינה שתהליך השיפוץ לא חייב להיות מייגע ומתיש, להיפך – הוא צריך ויכול להיות תקופה מרגשת ושמחה, וכשיש מעצב פנים שמלווה אתכם בתהליך, הוא חוסך לכם הרבה זמן, כאב ראש ובעצם הכתובת שלכם לכל דבר ועניין", היא מרגיעה.

מהו עיצוב פנים נכון?

אם תשאלו את ליאת, עיצוב פנים נכון הוא כזה שמותאם ללקוח ולצרכים שלו. חשוב לה שחלל המגורים ייראה לאחר השיפוץ כפי שהלקוח ראה בדמיונו, וכזה שיעניק לו תחושה שלמרות שהכל חדש, הוא למעשה היה כאן תמיד. עיצוב פנים נכון הוא כזה שגורם ללקוח להרגיש בבית ובנוח.

בכל הנוגע למשרדים, מחקרים מראים שסביבת העבודה משפיעה באופן ישיר על התפוקה ושביעות הרצון של העובדים. לדבריה, זו הסיבה שחברות רבות משקיעות היום לא מעט מחשבה ותקציב בעיצוב נכון של חלל העבודה ונעזרות במעצב פנים. כשליאת נפגשת עם לקוח עסקי חשוב לה לשמוע וללמוד על הארגון ואופיו, התרבות הארגונית, מיהם העובדים ומה סוג העבודה. כשיש בידייה את כל המידע, היא מתרגמת את הכל לעיצוב נכון ומותאם של החללים, תוך תיאום ושילוב צבעי המותג של הארגון.

ליאת מעצבת בסגנון מודרני, תוך שימוש בצבעים מונוכרומטיים – שחור, לבן, אפור ועץ. לאחרונה הגיע לארץ סגנון העיצוב הסקנדינבי וליאת מתחברת אליו מאוד. יש הנוטים לחשוב שזהו סגנון קר אך בעזרת שילוב של עץ ושימוש בחומרים חמים מצליחה ליאת לעצב חללים נעימים הנותנים תחושה של בית מצד אחד אך מנימליסטיים מצד שני.

צילום: טל ניסים

צילום: טל ניסים

כמה טיפים למתכננים שיפוץ

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, לליאת יש עבורכם מספר טיפים חשובים בכל הנוגע לבחירת בעלי המקצוע שילוו אתכם בשיפוץ:
1. אל תתפשרו על איכות – גם אם היא כרוכה בעלות גבוהה יותר. השקיעו בחומרי היסוד והבניה כי הם אלה שיבטיחו לכם בית איכותי ועמיד לאורך שנים. ביחרו בקבלן מקצועי, נגר מיומן ואנשי מקצוע מורשים בעלי תעודה ואחריות.
2. איך תדעו שבחרתם בקבלן טוב? לאחר שקיבלתם המלצה על קבלן אל תתעצלו וצאו לשטח לראות עבודות שהקבלן עשה בעבר. אין טוב כמראה עיניים. דברו עם לקוחות נוספים של הקבלן באופן ישיר וודאו שהוא המתאים לכם ביותר.
3. ודאו שהקבלן בו אתם בוחרים הוא קבלן רשום – משמעות הדבר היא כי הקבלן שלכם מעסיק רק אנשים עם רישיונות עבודה, ומחזיק בביטוח צד ג' המכסה אותו במקרה של תאונה.

ליאת פוסט מעצבת פנים

טלפון: 054-5260106
כתובת: לשם 46, שוהם
קישור לאתר

עמוד פייסבוק
עמוד אינסטגרם

ליאת פוסט. צילום: אינגה אבשלום

ליאת פוסט. צילום: אינגה אבשלום



ענבל חן

על הקו בין פרויקטים בינלאומיים מרשימים בניו יורק, לבתים מלאי רגש ופרקטיקה כאן בארץ, נעה ענבל חן, אדריכלית ומעצבת פנים – בתים פרטים, דירות ומשרדים. האהבה לאסתטיקה תמיד הנחתה את ענבל, הובילה אותה ללימודים בתיכון לאומנויות, לעבודה הראשונה כמעצבת גרפית ואל לימודי עיצוב פנים ואדריכלות באוניברסיטת תל אביב. עוד במהלך הלימודים באוניברסיטה, משרד אדריכלים גדול זיהה את הכישרון שלה וצד אותה לעבוד בשירותיו, מיד לאחר סיום לימודיה. "אני אוהבת ללמוד מכל מי שנקרה בדרכי" אומרת ענבל. "בכל פעם שהגעתי למשרד חדש, הגישה שלי הייתה להשתמש בידע הקיים כדי לצבור ידע נוסף בפרויקטים חדשים ומאתגרים. למשל כשהגעתי למשרד אדריכלים הראשון, השתתפתי בתכנון בנייני מגורים רבי קומות, שם צברתי ניסיון בכל מה שקשור למערכות הבניין כגון מיזוג אוויר, אינסטלציה, חשמל וקונסטרוקציה.

במשרד אחר, הייתי שותפה בתכנון ועיצוב בתי מלון ובניינים מסחריים, שם למדתי על כל מה שקשור בנגישות ובטיחות. אחרי מספר שנים שעסקתי באדריכלות, רציתי לגעת גם בכל מה שקשור לעיצוב פנים הבית ועברתי למשרד המתמחה בתחום זה. שם נחשפתי לרעיונות יצרתים במיוחד, לחומרים וטקסטורות ובעיקר, לעבודה אישית מול הלקוחות, אלו שרוצים שאגשים להם את בית חלומותיהם. כל זה אפשר לי לצבור ידע וניסיון משמעותיים ולדעת לנהל פרויקט מתחילתו ועד סופו. אני יודעת בדיוק את כל הפרטים והעלויות הכרוכות בפרויקט, כדי לתכנן בהתאם לתקציב הנתון, לסייע בבחירת בעלי המקצוע וכדי לאפשר ללקוחותיי שקיפות והבנה של כל הפרויקט לאורך כל שלביו".

תכנון ועיצוב משרדים בהרצליה. צילום: ליאור אביטן

תכנון ועיצוב משרדים בהרצליה. צילום: ליאור אביטן

ניו יורק, ניו יורק

בשנת 2013, לאחר כמעט עשור של עבודה במקצוע, בחרה ענבל לקחת את הידע והניסיון שצברה במרוצת השנים ולפתוח משרד באופן עצמאי בשם "ענבל חן – אדריכלות ועיצוב פנים". בין שלל הפרויקטים שביצעה במסגרת המשרד, גויסה לפרויקט מרתק של בנייני מגורים בניו יורק. "העבודה מתבצעת בשיתוף עם אדריכל מקומי" מספרת ענבל, "האחראי על כל תהליך הוצאת ההיתר. החלק של עיצוב הבניין הוא כולו שלי, החלוקה הפנימית של הדירות, והשטחים הציבוריים בבניין, וכמובן עיצוב הפנים של הדירות. ישנם שני בניינים שכבר אוכלסו, הבניין השלישי אוטוטו עולה לאוויר והבניין הרביעי בהמתנה להיתר בניה".

תהליך העבודה מול הלקוח

חשוב לענבל להתחיל את תהליך העבודה בהכרת הלקוחות, הבנת אורח החיים של המשפחה או העסק, עד לפרטים הקטנים, בניית רשימת הצרכים, הדרישות והחלומות, וכמובן, יצירת תקציב. השלב השני בתהליך העבודה מתחיל בסקיצות וברעיונות שהיא מציגה ללקוחות, תוך כדי מציאת פתרונות יצירתיים לכל דרישותיהם. השלב הבא כולל תכניות עבודה מפורטות וברורות, כך שתהליך הבניה יעבור בצורה חלקה ללא תקלות ועלויות לא צפויות. "מה שמסכם את כל העבודה" מסבירה ענבל, "הוא בעצם כתב הכמויות. זהו מסמך המכיל בתוכו את כל העבודות הדרושות בפרויקט לקבלת הצעת מחיר מקבלנים. מרגע תחילת העבודה, אני מלווה את הפרויקט גם בשטח, ומפקחת על כל בעלי המקצוע עד למסירת הפרויקט בשלמותו. תהליך עיצוב הפנים כולל בתוכו סיור בחנויות עיצוב כגון קרמיקה, סניטריה, גופי תאורה, חלונות, דלתות, מטבח, אקססוריז ותכנון כל עבודות הנגרות בפרויקט, להשלמת העיצוב הכללי".

ענבל לא רק מבטיחה זמינות ללקוחותיה, אלא גם מקיימת באהבה רבה. לכל לקוח, זוג או קבוצת לקוחות, פותחת ענבל קבוצת וואטסאפ משותפת. "זו הדרך הכי טובה לוודא שכולם מעודכנים בכל עת" מסבירה ענבל. בצורה זו, הלקוחות מעורבים בכל שלב בתהליך, כך שרגע הכניסה לפרויקט הגמור, אינו מלווה בשום הפתעות לא רצויות. "אני אומרת ללקוחות שלי – אם אתם לא מבינים משהו, תשאלו שוב ושוב, ואני מבטיחה לענות שוב ושוב, עד שתרגישו שאתם שלמים, שאתם מבינים, שאתם חלק מלא מהעניין. הלקוחות שלי יודעים ושותפים לכל התהליך. לפני תחילת ביצוע העבודה, אני מכינה טבלת אקסל מסודרת ובה מציינת את העלויות לכל דבר, כך הלקוחות יודעים איפה הם עומדים מבחינה תקציבית בכל שלב ושלב, מה שמונע אי וודאות וחוסר אונים בתהליך שכזה".

תכנון ועיצוב דירת קבלן ביבנה . צילום: ליאור אביטן

תכנון ועיצוב דירת קבלן ביבנה . צילום: ליאור אביטן

תכנון ועיצוב בית פרטי בחולון - צילום: ליאור אביטן

תכנון ועיצוב בית פרטי בחולון – צילום: ליאור אביטן

נגישות בעיצוב

הקו עיצובי של ענבל משלב אסתטיקה ויופי עם פרקטיות ושימושיות של כל חלל בפרויקט, לצד דגש על נגישות מרבית. "עסקתי רבות בתכנון מבנים ציבוריים בעברי" מפרטת ענבל. "אני באמת מאמינה שיש לאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות להתנהל ביומיום מבלי שיזדקקו לסיוע. מסיבה זו, כל פרויקט שאני מתכננת מקבל דגש של נגישות, לא ברמה של עמידה בתקנים, אלא מתוך מחשבה על מעברים רחבים וצירי תנועה נקיים, שמאפשרים זרימה ונוחות מרבית בחלל".

יד ביד בתהליך

אחד הדברים המייחדים את ענבל הוא השירות אותו היא נותנת לכל לקוח. "אני מתחברת מאד ללקוחות שלי, אני מרגישה כאילו כל פרויקט הוא שלי ממש. אני מבינה את התהליך הלא פשוט שהלקוחות עוברים בזמן השיפוץ, כך שאני משתדלת מאוד לעשות הכל על מנת להקל עליהם בתהליך. אני איתם יד ביד לכל אורך הדרך, מה שיוצר חיבור אישי והכרות מעמיקה עם הלקוחות, כך שברוב המקרים אנחנו נשארים חברים גם לאחר סיומו. אני כל כך אוהבת את מה שאני עושה, חיה ונושמת עיצוב, וחושבת שזו זכות ענקית לגרום לאנשים להגשים את חלומותיהם ולהחיות את החלל בו הם שוהים לכדי מקום חם שבו הם מרגישים שייכים".

ענבל חן – אדריכלות ועיצוב פנים

כתובת: אליפלט 26 , תל אביב
טלפון: 052-4454380
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

ענבל חן. צילום: ליאור אביטן

ענבל חן. צילום: ליאור אביטן



מעצבת הפנים מימי נורי – להמציא את עצמך בכל פעם מחדש

לכל אמן מקורי ומצליח, ללא קשר לתחום האמנותי בו הוא מתמחה, יש את הקו הייחודי שלו. אולם, בשביל להתפתח ולשפר את היכולות האמנותיות, חשוב מאוד לפתוח את הראש לסגנונות וענפים אמנותיים מגוונים, גם אם הם אינם בהכרח מתכתבים עם התפיסה של אותו האמן. למעשה, ככל שאמן יחשוף את עצמו ליותר סגנונות, כך היצירות שלו יהיו מורכבות, מרעננות ומהודקות יותר. אך על מנת שכל אלה אכן יתממשו, האמן חייב לחוש מבפנים את התשוקה לגוון ולהתייחס לכל יצירה שלו כאילו היא הראשונה.

האויב המקצועי הגדול של מעצבת הפנים מימי נורי הוא שגרתיות. נורי לא אוהבת להשתעמם מעבודתה, וחשה בצורך עז לחקור את המקצוע שלה מזוויות אחרות באופן קבוע, כדי להמציא את עצמה בכל פרויקט מחדש . זוהי גם הסיבה שהיא לא רק בוחרת לשוט בדמיונה אל מחוזות אחרים ולבחור פרויקטים שונים לחלוטין זה מזה, אלא גם לטוס במלוא מובן המילה לפרויקטים הנמצאים מחוץ לגבולות המדינה.

עיצוב פנים: מימי נורי, צילום: ניצן הפנר

עיצוב פנים: מימי נורי, צילום: ניצן הפנר

עיצוב פנים וצילום: מימי נורי

עיצוב פנים וצילום: מימי נורי

ספרי לנו קצת על הפרויקטים שלך.

"לאורך עשור של עשייה ענפה בתחום, עיצבתי בתי מגורים רבים, חללים מסחריים, משרדים, מסעדות, בתי ספר, מלון ואף אולם תיאטרון. בעתיד, אני שואפת כמו תמיד לחתור לגיוון בעבודותיי ולהמשיך לבחור כל פרויקט בקפידה, על פי התשוקה שלי אליו ועל סמך האתגר המקצועי שטמון בו".

איך בנוי תהליך העבודה שלך?

"אנו יוצאים יחד למסע משותף הכרוך בהחלטות קריטיות רבות, ועל כן, חשוב עבורי ליצור מערכת יחסים נעימה וידידותית עם כל אדם שפונה אליי. בהתאם לכך, אני בונה מול הלקוח ערוץ תקשורת המושתת על אמון, כבוד והקשבה. זהו גם המקום של הלקוח לשתף עמי את כל החלומות, הצרכים והפנטזיות, על מנת שאעזור לו לתרגם אותם למציאות.

"בהתאם לכך, אני בונה הדמיות תלת ממדיות, אשר ממחישות את הפרופורציות והיחסים במבנה בשלב הסקיצה הראשונית, ורק אחר כך אני מוציאה תכניות עבודה מלאות.

"כעת, הגענו לחלק המרכזי: בחירת החומרים. אני הולכת עם הלקוח יד ביד לאורך כל הדרך ולמעשה, מייעצת לו בכל בחירה המשפיעה בצורה כלשהי על עיצוב הפנים. זאת, על מנת שכל פרט בדירה יהפוך לסינרגי עם שאר מרכיביו, ויחד הם יהוו יצירה שלמה".

עיצוב פנים: מימי נורי, צילום: ניצן הפנר

עיצוב פנים: מימי נורי, צילום: ניצן הפנר

מדוע חשוב עבורך לגוון בעבודותייך?

"לאחרונה, במהלך שיחה עם לקוחה שלי, אמרתי שלו הייתי מתקבעת על סגנון אחד, זה היה פשוט משעמם ומקבע אותי. לכן, אני משתדלת להיות פתוחה וחשופה לכמה שיותר סגנונות. הודות לכך, התשוקה שלי לעיצוב פנים, המעוף והביטוי האומנותי שלי, נותרו בשיאם במהלך עשור שלם".

מעצבת הפנים מימי נורי

טלפון: 052-8334970
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

צילום: מיקי בן ארי מזרחי

צילום: מיקי בן ארי מזרחי



שלומית אבירם – 2Design

בסביבה העסקית התחרותית של ימינו, חברות עושות כל שביכולתן להעצים את כוח העבודה שלהן – ההון האנושי. ישנם גורמים חשובים וקריטיים במקום העבודה המשפיעים באופן משמעותי וישיר על רמת המוטיבציה והביצועים של העובדים. מחקר שנערך לאחרונה ובחן עשרות חברות וארגונים במגזר הפרטי, הוכיח קשר ישיר בין עיצוב משרדי החברות תוך פתרונות יצירתיים, פונקציונליים ועיצוביים, לביצועי העובדים ובכך להצלחת החברה.

מעצבת הפנים שלומית אבירם, בעלת סטודיו עיצוב פנים "2Design", מתמחה בעיצוב משרדים. היא למדה אדריכלות ועיצוב פנים ועוסקת בתחום למעלה מ- 10 שנים. בשנים האחרונות היא מתמקדת בעיצוב משרדים וחללים ציבוריים.

את הקשר בין העיצוב היצירתי, המתקדם והאסתטי של המשרדים ובין הפרודוקטיביות של העובדים בחברה, היא מבינה ומכירה היטב, "הקרב על הטאלנטים בחברות תוך שאיפה כי העובדים יעבדו בסביבה נעימה, יצירתית ומעודדת למשך שעות ארוכות והרצון למתג את החברה כבעלת סביבת עבודה יוקרתית שכדאי לעבוד בה, תרמו לשינוי מהותי בתפישת עיצוב המשרד". היא אומרת.

צילום: רגב כלף

צילום: רגב כלף

צילום: רגב כלף

צילום: רגב כלף

מהם השינויים העיקריים והבולטים בעיצוב המשרדים בשנים האחרונות?

"בניגוד למשרדי העבר שהיו אסופה של קירות לבנים ללא נשמה ואורות ניאון, המשרד של היום מהווה ערך מוסף טריוויאלי למקום העבודה. השינוי החל בחברות ההייטק וגלש לכל חברות התעשייה והמשרדים הקטנים והגדולים.

"עיצוב המשרדים כיום מתמקד בסביבת עבודה שנעים וכיף לשהות ולעבוד בה. הוא כולל פינות מעוררות השראה ויצירתיות, מוטיבציה ורצון להיות חלק ולהשתייך, מקום שבו ל- 'Well being' של העובדים יש חשיבות. זו חשיבה הגיונית ומבוקשת בעידן בו המנהלים והעובדים מבלים בעבודה את מרבית שעות היום. אם בעבר, החלוקה היתה בעיקר לחדרים אישיים, 'Open space' וחדרי ישיבות, הרי שהיום חללי העבודה מכוונים מטרה ומושפעים מהצרכים המשתנים: אזורי שקט ייעודיים לעבודה אישית, אזורים פתוחים לעידוד עבודת צוות, שיח ושיתוף פעולה, אזורי פנאי ומנוחה ואזורים דינמיים המשנים את יעודם בהתאם לצורך".

מדוע בחרת להתמקד בתחום עיצוב המשרדים?

"מצאתי את עצמי נמשכת מאוד לאתגר ההיענות לכל הצרכים הפונקציונליים של המשרד מחד, והטמעת וויז'ן עיצובי באווירה המשרדית מאידך. בעיצוב משרדים, אני נחשפת לתחומי עיסוק נוספים ומרתקים וזהו תחום המאפשר לי חופש עיצובי מירבי.

"האפשרות להיכנס למשרד אפרורי בעיצוב של פעם עם מטבח קטן וסגור וחדרים חנוקים, ולצאת משם בסיום העבודה כשהמשרד הינו מקום חי ושמח בו המטבחון הקר הפך ל'בית קפה' המגבש את העובדים ויוצר ואווירה, ולראות את העובדים גאים ומאושרים לעבוד שם, הינה מבורכת ומספקת מאוד. המשוב שאני מקבלת מהעובדים ומההנהלה לאורך זמן לאחר סיום הפרויקט שווה הכל".

מהו הקו העיצובי העיקרי שלך?

"העיצוב שלי של סביבות עבודה, מהווה סינרגיה בין חמימות ומקצועיות, שילוב של יצירתיות ופונקציונליות למטרת יצירת מקום העבודה האולטימטיבי. אני שואבת השראה מכל מקום שגורם לי לרצות להשאר בו. ביסטרו פריזאי מזמין, לופט ניו יורקי או בית קפה ליד הים – ההשראה היא בכל מקום.

"לרוב, אני משלבת חומרים שונים היוצרים יחד איזון, תחושת יציבות ועם זאת תחושת קלילות, חופש וחיבור לטבע. אני משתמשת בחומרים שונים: עץ, בטון, ברזל חשוף, צמחיה חיה ושפע של אור טבעי, שיחד משלימים אלו את אלו ומתחברים לחללי עבודה נקיים ומוארים המאפשרים אוויר לנשימה, יצירה וצמיחה למימוש הפוטנציאל. אני רואה בעיצוב שלי גורם מעצים לחברה ולעובדים וחלק ממיתוג המעסיק, ואף גורם לחיבור וגיבוש בין בעלי תפקידים וגילאים שונים בחברה בגלל חללי העבודה והפנאי השיתופיים".

מה לגבי עיצוב חללים ציבוריים?

"מרחבים ציבוריים מהווים את "הסלון" של העיר. אלו מקומות כמו תאטראות, בתי קולנוע ומרחבי תרבות ופנאי המספקים איכות חיים לתושבי העיר ולמבקרים מבחוץ. עיצוב נכון ויצירתי במרחב ציבורי, עונה על צרכים פונקציונליים כגון מקומות ישיבה ובילוי ומשמש רקע לפעילויות בפנים.

"דוגמה לעיצוב חלל ציבורי שעשיתי לאחרונה שאף זכה לכותרות, הוא בית ציוני אמריקה בתל אביב. ״הבית״ כמו שקוראים לו העובדים ורבים מתושבי העיר, ממוקם בבניין מיתולוגי שהפך לאבן שואבת של אמנות ותרבות, עם תערוכות מתחלפות, השקות, פסטיבלים, הצגות, סטנד אפ קומדי לצד אירוח כנסים גדולים, מסיבות עיתונאים ואירועים מהארץ ומהעולם השזורים אלה באלה".

בית ציוני אמריקה. צילום: מעיין דיסקין

בית ציוני אמריקה. צילום: מעיין דיסקין

מה כלל העיצוב בבית ציוני אמריקה?

"נתבקשתי לתת ללובי מתיחת פנים שתתן לו מראה עכשווי, שיהיה צעיר, נינוח ופרקטי ושיתאים לשלל הפונקציות המתחלפות שהוא ממלא מדי שעה. הלובי נצבע בגוונים ניטרליים, בכדי שלא להאפיל על תערוכות האמנות המתחלפות. התקרה המיתולוגית העשויה לוחות מתכת זהובים נשמרה, אך שולבו בה גופי תאורה חדשים שיאירו את הלובי היטב במשך היום, ויאפשרו תאורת אווירה בשעות הערב. גופי תאורה מודרניים יוצרו עבור הלובי העליון ונבחרו פריטי ריהוט שחלקם יוצרו במיוחד עבור בית ציוני אמריקה תוך שימוש בבדים עמידים המספקים מראה נינוח אך גם התאמה למקומות הומים".

סטודיו 2Design – שלומית אבירם, מעצבת פנים

טלפון: 052-8747454
כתובת: רעננה

קישור לאתר

שלומית אבירם (צילום: רונית לובצקי)



לימור בר חן

מקלאסי למודרני, מאקלקטי לקווים אחידים, מעצבת הפנים לימור בר חן, מפיחה חיים בחללים קטנים וגדולים בדגש ייחודי על עיצוב ארגונומי, פרקטי ולא פחות ממרהיב.

עבור מעצבת פנים לימור בר חן, תהליך העיצוב כולו הוא החלק האהוב בעבודתה ולא מרכיב זה או אחר. "האפשרות להפוך את מראה הבית לחלוטין מחד, למראה חדשני ויוקרתי או כפרי, פסטורלי וכל מה שעולה בדמיונו של הלקוח, ושיהיה פונקציונלי ופרקטי ומלא במרכיבים ארגונומיים מאידך, היא תמורה מדהימה ומספקת".

לימור בר חן, מעצבת פנים, בעלת ידע מקצועי וניסיון של למעלה מ- 11 שנים. היא בעלת תואר ראשון B.DES, בוגרת שנקר בית הספר הגבוה לעיצוב מבנה וסביבה, ובעלת סטודיו 'לימור בר חן' בחולון.

על הקו המנחה בסגנון העיצוב שלה, היא אומרת: "אני מאמינה כי עיצוב נובע מהצורך האישי של כל אדם ולכן בפרויקטים בהם אני עוסקת, בשלב הראשון אני חושבת ומתכננת חללים פרקטיים, ארגונומיים ולאחר מכן כמובן מעוצבים.

"החלל שאני מעצבת, בין אם זה בית או משרד, צריך לבטא את האופי והתחושות של בעליו, ולכן זה לא מספיק רק 'לקשט' אותו. יש להשתמש באלמנטים בעלי מאפיינים ספציפיים ומשמעות, לתכנן סביבה ייחודית ואישית באמצעות מבנה, צבעים ייחודיים, חומרים, מרקמים ואפילו וחפצים שיסמלו את קו האופי הייחודי של כל לקוח. המטרה שלי היא להעניק חיים לחללים באמצעות סגנונות מתוחכמים ועדינים לפי עולמות התוכן ותחומי העניין של הלקוח.

"לי חשוב מאוד לשמור על פרקטיות, כאמור. התכנון הוא חלק מרכזי בעבודתי, הארגונומיה של האדם, הדרך בה הוא חי במהלך היום יום שלו, וכך ליצור מקומות אחסון, מעברים נוחים. לדוגמה, כשחושבים על בני הגיל השלישי, לעשות חללים גדולים ומרווחים יותר, מעברים רחבים, אפשרות למעבר עם הליכון או כסא גלגלים וכדומה. כשמעצבים בית לזוג צעיר עם ילדים, המחשבה תהיה על ביטחון ובטיחות לילדים לפני הכל, לאחר מכן, מגיע שלב העיצוב".

עיצוב טרמינל. צילום: סיגל קולטון

עיצוב טרמינל. צילום: סיגל קולטון

עד כמה עבודת העיצוב משותפת עם הלקוחות?

"היא משותפת לחלוטין. רק כאשר אני מסיימת פרויקט ורואה כי הלקוח מוצא בו את ההיגיון, האיכות וההגשמה, אני מאשרת אותו לעצמי.

"התהליך העיצובי עם הלקוח הוא תמיד בדיאלוג. רק כך מושגת ההבנה וההרמוניה, וזו הסיבה לכך שדיאלוג והבנה הדדית הם המרכיב המרכזי בעבודת הסטודיו. לפני שלב התכנון, מאוד חשוב לי לשבת עם בעלי הבית, החנות או המשרד, ולשמוע את רשימת הצרכים והחלומות שלהם, בכדי שאת רובם אצליח להגשים".

אילו רצונות עיקריים אנשים מבטאים?

"לרובם ככולם, חשוב שהבית יהיה חם, שתהיה אווירה טובה ומזמינה ושהוא לא ייראה כ'מוזיאון'. שהחלל יראה יפיפה אבל גם פרקטי, שיהיו המון שטחי אחסון, ומעברים רחבים, שהחלל יהיה פתוח ככל האפשר ולא 'כבד' ומלא ריהוט עד לכדי חנק. מה שחשוב להם ביותר הוא שלא המעצבת תחליט, אלא שהעבודה תהיה משותפת והדרך תהיה יד ביד, עד לסיום הפרויקט.

"כשאני נפגשת עם לקוח, אין לי שאלות קבועות שחוזרות על עצמן, כיוון שאני מאמינה שכל לקוח שונה ולכל אחד רצונות וחלומות משלו. אני מקשיבה היטב לכל החלומות שלהם לדירה או למשרד, ולאחר הפגישה אני יושבת על התכניות ורואה איך אני מטמיעה את כל מה שהם רוצים בצורה נכונה וחכמה בבית. צריך לזכור שלכל אלמנט יש תקן לפי מידות ומעברים נכונים, וצריך לעמוד בתקנים כדי שהבית יהיה בטיחותי. לאחר שהתכנית מוכנה, אני חוזרת אליהם ואנו עוברים עליה ביחד לפרטי פרטים. לעתים צריך לעשות "גישור" בני הבית או החנות או המשרד, לא כולם מסכימים זה עם זה, ואפשר לערוך שינויים על התכנית המקורית".

אילו אלמנטים מעוררים בך השראה לעיצוב?

"ואו, יש המון דברים שיכולים להוות השראה, אפילו מגורמים לא צפויים – לפעמים ההשראה מגיעה מהשיחה עם הלקוח והבנת זהותו, ובמקרים אחרים מהמשימה עצמה. השראה יכולה להגיע מכל מקום, אפילו גלריה שביקרתי בה, או כרטיס ברכה שקיבלתי ליום ההולדת, העיצוב האירופאי הנורדי זה משהו שאני מאוד אוהבת בגלל שיש בו חמימות . היצירות ויכולת קבלת השראה היא חלק מהותי בעולמו של מעצב, והפתיחות שלו לשאוב רעיונות ממיליון דברים.

"המטרה היא בסופו של דבר ליצור חדרים שיראו כאופנה עילית בנראות שלהם, עם אווירה שמשמחת אנשים ותחושת נוחות לצד יוקרה. הבית שלהם הוא המקום בו הם "מרגישים בבית" – הוא צריך לשקף אותם עצמם, את הרעיונות ואת הצרכים שלהם בצורה הכי יפה ופונקציונלית שאפשר, באמצעות המבנה המתאים, הצבעים הנכונים, הריהוט, האמנות והאביזרים המתאימים".

עיצוב פנים של מספרה. צילום: לימור בר חן

עיצוב פנים של מספרה. צילום: לימור בר חן

על אילו פרויקטים את עובדת?

"אני עובדת על בתים, חנויות, משרדים גדולים שעוברים שיפוץ והרחבה עם תוספת שטחים. בתי עסק כגון: חנויות, מספרות, בתי אופנה. בין הפרויקטים שלי, עיצבתי חדרי מנוחה לעובדים בטרמינל בנתב"ג לחברת Qas, עיצבתי את החברה הכלכלית של לשכת עורכי הדין, ומספרה של מעצב השיער אמיר בקשי בחולון שעיצבתי לפני כחצי שנה.

"עשיתי פרויקטים של דירות Airbnb בגודל של 50 מטרים בתקציבים דלים, ואהבתי את האתגר להצליח לעצב בצורה יפיפייה וחכמה, בתקציב מוגבל. אני מעצבת הכל, לא רק דירות יוקרה. מה שמאפיין את העיצוב שלי הוא הצבע. עבדתי למשך שנים ב- ב"מעודד צבעים" וצברתי ניסיון רב באלמנטים של צבע וכל הקשור בחומרי גמר, האהבה שלי היא צבע וחיות ולא להשאיר בתים לבנים ללא עניין.

"מה שהכי חשוב בתהליך העיצוב זה התהליך והחוויה שהאדם עובר בשיפוץ. חשוב מאוד הקשר האישי עם הלקוח, זהו תהליך שעוברים יד ביד ובשיתוף פעולה, צריך שיהיה חיבור מהתחלה כדי שזה יעבוד. כיום אני משפצת את הבית שלי וחושפת את העיצוב שלב אחר שלב בעמוד אינסטגרם שלי , כך שהעוקבים יוכלו ליהנות ולהתרשם מהתהליך האישי שלי".

לימור בר חן מעצבת פנים

טלפון: 050-8440939
כתובת הסטודיו: חולון
קישור לאתר
קישור לאינסטגרם

צילום: סלי בן ארי

לימור בר חן. צילום: סלי בן ארי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר