פתיחת מרכז המחוננים והמצטיינים ע"ש שמעון פרס ז"ל, צילום דוברות העירייה
פתיחת מרכז המחוננים והמצטיינים ע"ש שמעון פרס ז"ל, צילום דוברות העירייה

מרכז המחוננים יחל לפעול כמתוכנן, תלמידי שיפר יעברו למכללת פ"ת בגלל מחסור במרחב מוגן

העירייה החליטה תחילה לעביר את תלמידי שיפר למרכז המחוננים החדש שנחנך השנה. בסופו של דבר נמצא פתרון אחר לתלמידי שיפר והמרכז החדש יחל לפעול כמתוכנן

פורסם בתאריך: 14.10.24 07:51

זה קרה בחודש אוגוסט: בטקס מרשים נחנך בפתח תקווה מרכז המצוינות והמחוננים ע"ש שמעון פרס. בשבוע שעבר קיבלו ההורים מכתב כהמרכז לא יחל לפעול במועד שתוכנן, לאחר החגים. ההסבר: צורך להעביר למרכז את תלמידי שיפר, אשר בבית ספרם אין מרחב מוגן. מספר הורים פנו אל העירייה, הדגישו כי הם מבינים כמובן את הצורך במרחב מוגן, אך ביקשו למצוא פתרון שלא יפגע באף אחת מהאוכלוסיות. בסופו של דבר הודיעה אתמול העירייה כי לתלמידי שיפר נמצא פתרון אחר, הם יעברו למכללת פתח תקווה, ומרכז מצטיינים ומחוננים יחל לעול כמתוכנן. תל

המרכז למחוננים ולמצטיינים משתרע על שטח של 2,000 מ"ר, מציע סביבת למידה חדשנית ומרתקת, הכוללת מעבדות מתקדמות ומרחבי למידה מגוונים. התוכניות הפדגוגיות שפותחו במרכז, בשיתוף עם מנהלות אגפי החינוך בעיר והפיקוח והאגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, נועדו לטפח את הכישורים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה.

בין היתר, תפעל במקום תכנית "קודקוד" המציעה מבחר רחב של קורסים, ביניהם קורסים בשחמט, מדע, משחקי בריחה, זואולוגיה, מנהיגות ואתגרים, משחקי מחשבה, עיצוב בהדפסה בתלת מימד, מייקרים ועוד. כל קורס מותאם לפיתוח מיומנויות חשיבה לגילאי ג-ו' ומלמד חשיבה יצירתית וביקורתית, ומשלב פעילות מעשית וחווייתית. התכנית כוללת מפגשי למידה המבוססים על לימוד חדשני ומגוון, תוך דגש על פיתוח מיומנויות חקר, חשיבה יצירתית וביקורתית. המרכז מתמקד גם בנושאים רגשיים וחברתיים, במטרה ליצור סביבה לימודית תומכת ומעשירה לתלמידים.

בנוסף, המרכז יציע לתלמידי העל יסודי, את תכנית ידיד, וכן קמפוס צמרות – תכנית המבוססת על תפיסת האקו-סיסטם העירוני, בדגש על למידה אקדמית, רב תחומית, ומאגדת שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה. התכנית כוללת למידה התנסותית, חווייתית ויצירתית, תוך הרחבת הידע וכישורי התלמידים לטיפוח המצוינות האישית, בנושאי מדע, בריאות ורפואה, יזמות וכלכלה, מנהיגות ודיפלומטיה, מנהל ומדיניות ציבורית ועוד. בנוסף, המרכז יפעיל תכניות אקדמיות נוספות במתמטיקה, ותכניות ללימודים אקדמיים במדעים ועוד.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר אז בטקס חנוכת המרכז: "העיר פתח תקווה יוזמת ומתחדשת כל הזמן, ושמה את החינוך בראש סדר העדיפויות. הקמת המרכז העירוני למצוינות מציבה במרכז את המצוינות אליה אנו חותרים, ומייצרת הזדמנות ייחודית עבור התלמידים והתלמידות כמו גם חשיפה למגוון תחומים רחב. אין לי ספק שהמרכז העירוני למצוינות יהווה נדבך נוסף בעשייה החינוכית לקידום הנושא למען עתיד טוב יותר לתלמידי העיר. אני מודה למשרד החינוך ולמשפחת פרס על שיתוף הפעולה וקידום המיזם החינוכי פורץ הדרך".

בני משפחת פרס אמרו באותו מעמד, כי אביהם "האמין בחינוך למצוינות ובחינוך דור מנהיגי העתיד. עוד הודו לראש העיר, למשרד החינוך ולכל מי שעסק בהקמת הבית תוך פרק זמן כה קצר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר