כללית משיקה שרות חדש, מאמני חוסן. השירות נועד לתת מענה מהיר ויעיל למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית, ולחזק את החוסן הנפשי של הציבור בתקופה מאתגרת זו, לנוכח העלייה הדרמטית בצורך לשירותי בריאות הנפש.
מאמני החוסן הם אנשי מקצוע מתחומי הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית, אשר עברו הכשרה ייעודית ואינטנסיבית על ידי מומחי בית החולים 'שלוותה' לבריאות הנפש מקבוצת כללית. תפקידם לספק התערבות קצרת מועד וממוקדת למטופלים המתמודדים עם קשיים רגשיים, במטרה לחזק את החוסן הנפשי ולשפר את איכות החיים באמצעות כלים פרקטיים וממוקדים.
ד"ר יעל רייכנברג, מנהלת מחוז דן פ"ת בכללית, מסבירה: "השקת תפקיד מאמני החוסן היא צעד משמעותי בהתמודדות עם האתגרים הנפשיים של תקופתנו. אנו מזהים צורך הולך וגובר בתמיכה נפשית מיידית וממוקדת, ומאמני החוסן יאפשרו לנו להרחיב את המענה ולהגיע ליותר אנשים הזקוקים לסיוע".
למי מתאים השירות?
בכללית מסבירים שהשירות החדש מיועד למטופלים המתמודדים עם מגוון קשיים רגשיים, כולל חרדות, הפרעות שינה, תסמיני דיכאון קלים ועומס רגשי.
ד"ר עופרה יצחק כהן, עובדת סוציאלית ראשית במחוז דן פ"ת כללית ומנהלת השירות, מוסיפה: "אימוני החוסן מספקים כלים מעשיים להתמודדות עם מצבי לחץ ומצוקה. הם מתאימים במיוחד לאנשים שאינם זקוקים לטיפול פסיכולוגי ארוך טווח, אלא למענה ממוקד וקצר מועד שיסייע להם לחזור לתפקוד מיטבי".
כללית הכשירה עד כה כ-80 מאמני חוסן, אשר ישתלבו במרפאות ברחבי הארץ. התוכנית, שנקראת "עמית נפש" לזכרה של הפארמדיקית עמית מן ז"ל שנרצחה ב-7 באוקטובר, היא הראשונה מסוגה בישראל ומבוססת על מודלים מצליחים מחו"ל.
ד"ר רייכנברג מסכמת: "אנו רואים בשירות החדש נדבך חשוב בחיזוק החוסן הלאומי. באמצעות מאמני החוסן, אנו מרחיבים את היכולת שלנו לתמוך בציבור ולסייע לו להתמודד עם האתגרים הרגשיים של התקופה".
אז כיצד פונים לשירות?
מטופלי כללית המעוניינים להיעזר בשירות מאמני החוסן מוזמנים לפנות לרופא המשפחה או לאיש צוות במרפאתם, או להתקשר למוקד הארצי בטלפון *8703 לקבלת מידע נוסף והפניה לשירות.
תגובות