היעדר משרד רישוי בראש העין מוריד משמעותית את שיעור לומדי הנהיגה בעיר ופוגע בפרנסת מורי הנהיגה העובדים בה.
למרות שראש העין נמצאת בצמיחה היסטורית וצפויה בשנים הקרובות להכפיל את אוכלוסייתה, עדיין חסרים בה שירותים בסיסיים – כמו למשל משרד רישוי. תושבי העיר שרוצים לקבל את שירותי המשרד נאלצים לנסוע לקניון סירקין בפתח תקווה, שגם הוא עמוס מאוד והתורים בו ממושכים.
אלא שעבור מורי הנהיגה בעיר המרחק משמעותי יותר והם נאלצים להתמודד עם המציאות. לרוב, תלמיד שמבקש ללמוד נהיגה, יעדיף לרוב לפנות אל מורה מפתח תקווה מפני שממילא הטסטים מבוצעים שם, ולא בראש העין.
"אין משרד רישוי בראש העין, למרות הצמיחה של העיר", מסביר מורה הנהיגה איתן פנחסי. "היום תלמיד שרוצה לעשות טסט, עושה אותו בפתח תקווה, ואנו מורי הנהיגה צריכים להתמודד עם המרחק וזמן הנסיעה שבמצטבר יכול לקחת זמן רב שהוא ממש כמו שיעור נהיגה מלא. יש תלמידים שמראש לומדים נהיגה בפתח תקווה כדי להסתגל לכבישים בפתח תקווה, שמטבע הדברים הם עמוסים יותר מאשר בראש העין, וששם התלמידים נאלצים לעשות טסט. אין ספק שהיעדר משרד רישוי פוגעת בנו".
"אנו קשורים לפתח תקווה לצערנו, וכל תלמיד שצריך לעשות טסט נוסע איתי לפתח תקווה, עושה שם את הטסט, ואז חוזר לראש העין", אומר מורה הנגיה אלי הררי. "מבלי להתייחס אליי כמורה נהיגה ולנזק שנגרם לנו, גם התלמיד משלם על זה והוא מבזבז הרבה זמן רק על נסיעה לפתח תקווה וחזרה. מעבר לכך, המציאות מבחינה תחבורתית השתנתה. אני מורה לנהיגה כבר 25 שנה, והיום כשאני יוצא או חוזר לראש העין אני מפעיל וויז כדי לנסות ולקצר את הפקקים לעיר. יש גם תלמידים שלומדים מראש בפתח תקווה, ואנו נפגעים מכך. יש מקרים שאני מבטל שיעורים כי אני לא מצליח להגיע בזמן מפתח תקווה לראש העין. מעבר לכך, היקף התנועה בין הערים היא שונה. הצמיחה של העיר והאוכלוסייה עוד לא הגיע ל-15 אחוז, אז מה יקרה שיהיה 100 אחוז? לא ברור למה אין פה משרד רישוי".
תגובת משרד התחבורה: "אגף הרישוי גיבש תכנית לחלוקת מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) באופן אחיד ושוויוני בקרב הנבחנים, בכל המחוזות בארץ. בימים אלה מתבצע תהליך מיקור חוץ במשרד הרישוי, עם סיום התהליך, תתבצע בחינה מחודשת של תחנות היציאה לטסטים ברחבי הארץ".
תגובות