עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה

הפתעה: בספר התקציב מצוין שהארנונה כן תעלה. העירייה: נוסיף הבהרה

העירייה הודיעה כי הארנונה למגורים לא תעלה בשיעור העדכון האוטומטי ובקשה כזו הוגשה למשרד הפנים, אך בספר התקציב ל-2023 מצוין אחרת. בעירייה מבהירים: נוסיף הבהרה לפיה העדכון לא יחול על הארנונה למגורים

פורסם בתאריך: 14.12.22 14:27

האם העירייה ממהרת לצאת בהצהרות שלא בטוח שתוכל לעמוד בהן, לגבי אי העלאת הארנונה למגורים? לאחרונה הצהירו העירייה וראש העירייה, רמי גרינברג, כי הארנונה לא תעלה בשיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים, אשר יהיה הפעם בשיעור של 1,37 אחוז. למרות זאת, חברי מועצה הופתעו לגלות כי בספר התקציב, שהובא לאישורם, נכתב כי שיעור הארנונה כן יעלה בסופו של דבר. בעירייה טוענים מצדם כי "הבקשה להפחתת שיעור הארנונה נמצאת בהליכי אישור. גזברות העירייה תוסיף הבהרה בספר התקציב".

כאמור, בימים האחרונים מפיצים העירייה וראש העירייה הודעות לתושבים על כך ש"הוחלט שלא להעלות את הארנונה ב-1.37 אחוזים כפי שהמדינה ביקשה לעשות". במקביל, פרסמה העירייה את התקציב הצפוי לשנת 2023 שיעמוד על 2,370,837,000 שקלים. ספר התקציב אף הועבר לידי חברי המועצה על מנת שיעיינו בו לפני הדיון באישור התקציב האמור להתקיים במועצת העיר הקרובה. חברי מועצה, שקיבלו לידיהם את ספר התקציב, הופתעו לגלות כי בפרק העוסק בתקציב ההכנסות, נכתב בצורה מפורשת כי "חיוב הארנונה עודכן על פי הנחיית משרד הפנים בשיעור 1.37 אחוזים".

 

יו"ר האופוזיציה וסיעת הביצועיסטים, אורי אהד, אמר: "ככה נראים יריקה בפרצוף ושקר גס. גרינברג ממשיך לזלזל בתושבים, מספר להם שהוא הוריד את הארנונה אבל בספר התקציב כתוב, שחור על גבי לבן, שחיוב הארנונה עלה בדיוק בשיעור שנטען כי לא עלה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה הגישה למשרד הפנים בקשה להפחתת שיעור הארנונה בעדכון שנקבע ע"י המדינה. כך, שבסופו של דבר יופחת הסכום הכספי ב-1.37%. הבקשה נמצאת בהליכי אישור והיא צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה לאחר כינון הממשלה, ובפרט לאור מדניות השר המיועד. על כל פנים, גזברות העירייה תוסיף הבהרה בספר התקציב אשר תציין כי העדכון האוטומטי, כפי שמבקשת המדינה, לא יחול על מגורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר