חניון הרכבת בסגולה, צילום דוברות העירייה
חניון הרכבת בסגולה, צילום דוברות העירייה

ומה לגבי שביל להולכי רגל? "אזור תחנת קרית אריה מושקע, את אזור תחנת סגולה שכחו"

תושב העיר מתלונן שלצד הקמת החניון בתחנת הרכבת בסגולה, שכחו את הולכי הרגל. במשרד התחבורה מציינים כי תקודם רצועת הליכה מתחנת הרכבת סגולה ועד לצומת סגולה. העירייה: האזור צפוי לעבור כבר בקרוב מתיחת פנים משמעותית

פורסם בתאריך: 18.12.22 08:02

"אין שום תחלופה ירוקה למי שרוצה להגיע מתחנת הרכבת סגולה למרכז העיר פתח תקוה, או, לפחות, עד צומת סגולה", אומר אסף, אחד הנוסעים המרבים להשתמש ברכבת ולרדת בתחנת סגולה. לטענתו, כל מי שרוצה דרך תחבורה לרכבת שהיא לא מכונית מוצא את עצמו בבעיה, בשל תדירות נמוכה יחסית של האוטובוסים ובשל העובדה כי במקום אין שביל הליכה או שביל אופניים. בתגובה, בעירייה ובמשרד התחבורה מבטיחים שקרוב יתחילו עבודות לשדרוג האזור שיכללו גם רצועת הליכה.

"אני מגיע כל יום לתחנת סגולה", אומר אסף. "אחרי הרבה זמן שלא היה פתרון גם למכוניות, הכשירו שם חניון מאוד יפה. אבל להולכי רגל זה בעייתי. אין שום דרך נורמלית להגיע לעיר או מהעיר, וזה למרות שהתחנה קיימת כבר משנת 2000. בעבר היינו הולכים בשולי הכביש. אבל מאז שסללו את נתיב התחבורה הציבורי, אי אפשר ללכת בשוליים. החלופה של האוטובוסים לא מספיק יעילה. ראשית, לא כולם מעלים לכיוון מרכז העיר. שנית, הקווים לא מגיעים בתדירות מספיק גבוהה וצריך לחכות. אין סנכרון מספיק טוב בין היציאה של הקווים מכיוון הרכבת וזמני הגעת הרכבות. חבל מאוד שאין שביל הליכה ו/או שביל אופניים בין התחנה לצומת סגולה. בסך הכל, זה מרחק לא ארוך עד שמגיעים לשביל הליכה בתוך העיר. האזור של התחנה בקרית אריה יותר מושקע. את סגולה קצת שכחו".

 

 

 

מדוברות העירייה נמסר: "בשנים האחרונות העירייה ביצעה עשרות קילומטרים של שבילי אופניים ברחבי העיר, לצד עשרות קילומטרים נוספים שנמצאים בימים אלו לקראת ביצוע ובזמן ביצוע. בתוך כך, בקרוב צפויות להתחיל העבודות לשדרוג כביש 40, הכוללות ביצוע תוספת נת"צ ושביל אופניים שגם ייתן מענה לאזור המדובר. הפרויקט ישפר באופן משמעותי את השירות למשתמשי התחבורה הציבורית בדגש על תחנת הרכבת סגולה, שכן, הנת"צ ימנע את עיכובי הנסיעה ותהיה העדפה לאוטובוסים. כמו כן, רכבת ישראל ביצעה לאחרונה באזור שדרוג משמעותי שכולל חניה מוסדרת ובקרוב גם יוקם בסמוך מסוף תחבורה ציבורית מתקדם, במקום המסוף הזמני. זאת, בנוסף לקישוריות הקיימת כבר היום בין מרכז העיר לתחנת הרכבת סגולה. כפי שניתן להבין, האזור צפוי לעבור כבר בקרוב מתיחת פנים משמעותית ושדרוג חסר תקדים שיאפשר נגישות גם לתחנת סגולה ולכל המרחב".

מדוברות משרד התחבורה נמסר: "חברת נתיבי ישראל מקדמת באזור זה פרויקט העדפה לתחבורה ציבורית מצומת עדנים עד צומת סגולה לאורך כביש 40. במסגרת הפרויקט, תקודם רצועת הליכה מתחנת הרכבת סגולה ועד לצומת סגולה. באשר לתחבורה הציבורית מהתחנה, קו 63 משרת את הנוסעים מתחנת הרכבת סגולה אחת לחצי שעה בשעות השיא ואחת לשעה בשעות השפל. תדירות הקו מותאמת למספר הנוסעים בו. כך, למשל, נמצא כי לקו עולים בממוצע 9 נוסעים לנסיעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר