עצים בפינת הרחובות גדרה - רחובות באם המושבות, צילום יעקב אברמוביץ
עצים בפינת הרחובות גדרה - רחובות באם המושבות, צילום יעקב אברמוביץ

תושבים מתנגדים לכריתת עצים לצורך הקמת כיכר באם המושבות

את המאבק מוביל הפעיל החברתי יעקב אברמוביץ, שאומר: "העצים קיימים 20 שנה, לקח להם שנים לגדול, לא צריך לכרות אותם", העירייה: "על כל עץ שנכרת נשתלים אחרים"

פורסם בתאריך: 18.10.22 08:10

העצים הנטועים ברחבי העיר משמשים למטרות רבות ובהן למתן צל, נוי ועוד. אולם, לפעמים, מתעורר צורך לכרות או להעתיק את חלקם לצורך הרחבת כבישים, בניית כיכרות, מסיבות אחרות, צעדים שבדרך כלל מעוררים התנגדויות רבות בקרב תושבים ופעילי סביבה. כך מעוררת כוונת העירייה לכרות עצים בשכונת אם המושבות הוותיקה לצורך הקמת כיכר התנגדות רבה בקרב התושבים.

העירייה מתכוונת להקים את הכיכר המדוברת בצומת הרחובות גדרה ורחובות. לשם כך עליה לכרות חמישה עצים ובהם שני עצי ברוש מצוי, שני עצי מימוזה ועץ אלביציה צהובה. תושבים המתגוררים בשכונה מתנגדים לכך. את המאבק מוביל הפעיל החברתי ותושב השכונה יעקב אברמוביץ. "מדובר בעצים שהם יפים ובריאים ואין כל סיבה לכרות אותם", הוא אומר. "עצי הברוש קיימים כבר 20 שנה, מיום הקמת השכונה, ומגיעים לגבוה של כ-18מטר. הם יכולים לעמוד שם אפילו 100 שנה. גם העצים האחרים יפים".

אברמוביץ פרסם את הדברים בכמה פורומים שכונתיים בפייסבוק ועורר שיח רב בקרב התושבים. לדבריו, עד כה קיבל למעלה מ-150 תגובות מאנשים שתומכים בדרישה שלא לכרות את העצים. הצצה בדיונים בפייסבוק מגלה שהנושא אכן מעורר עניין סוער, ומעבר לכך שרוב התושבים מתנגדים לכריתת העצים, חלק גדול מהם מעלים תהיות האם בכלל יש צורך והגיון בהקמת הכיכר. "למה החליטו דווקא בצומת הזו?", תוהה אחד התושבים. "האם יש נתונים על תאונות? דיווחים בשכונה? אספו נתונים מתושבי השכונה שעוברים בצמתים האלה מדי יום?".

אברמוביץ בטוח שאפשר למצוא פתרון להקמת כיכר גם בלי כריתת עצים, או לפחות בלי לכרות את כל החמישה. "אני לא מהנדס, אבל בטוח שאפשר למצוא פתרונות הנדסיים שונים: כיכר יותר קטנה, יותר גדולה, או בצורה קצת שונה. אפשר לצאת מהקופסה ולהיות יצירתי, וכך גם להקים כיכר וגם לשמור על העצים".

 

אברמוביץ לא הסתפק במחאה בפייסבוק ופנה לפקיד היערות הארצי. "ההליך בנושא קובע כי פקיד היערות העירוני מפרסם את הבקשה לכריתה ומי שרוצה לערער פונה לפקיד היערות הארצי במשרד החקלאות", אומר אברמוביץ. "לוקח 20 שנה לעץ לגדול, ושעה לכרות אותו. אף עץ אחר לא יהיה שווה ערך. הם הדבר הראשון שאני רואה כשאני נכנס לשכונה והדבר האחרון שאני רואה כשאני יוצא ממנה. אי אפשר להחליף את הערכים שהעצים האלה נותנים".

מהעירייה נמסר: "במסגרת מהפכת פיתוח התשתיות שמבוצעת בכל רחבי העיר, אחרי ששנים פרויקטים חשובים לא קודמו, מבוצעות עבודות להקמת כיכרות שנדרשות הן מבחינת תכנון השכונה והן בפן התחבורתי-בטיחותי. עבודות הפיתוח נעשות לצד בחינת מגוון שיקולים כמו גם שמירה על עצים, במידה והדבר אפשרי, ונכון הדבר גם במקרה הזה. בכלל זה נציין כי על כל עץ שנעקר, ככל שאנו נדרשים לכך, נשתלים במקביל עצים רבים אחרים״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר