תאונת דרכים, אילוסטרציה, צילום Jcpjr1111 depositphotos.com

כדאי להתעדכן ולהיזהר: הרחובות האדומים של פתח תקוה וראש העין

איפה כדאי להיזהר יותר? נחשפת רשימת הרחובות בהם אירעו תאונות דרכים רבות יחסית. גם מספר הנפגעים בכל רחוב בכתבה

פורסם בתאריך: 24.5.22 08:23

מה הם הרחובות האדומים והמסוכנים בפתח תקווה ובראש העין? עמותת אור ירוק פרסמה בימים האחרונים את רשימת הרחובות המסוכנים ברשויות השונות. ניתוח הנתונים מתייחס למספר הנפגעים מתאונות בין השנים 2018 – 2020. ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים ומעלה בשנת 2020. באור ירוק גיבשו רשימה של 262 רחובות אדומים ברחבי הארץ שבהם נפגעו 4,344 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש שנים (2020-2018). מתוך הנפגעים: 66 בני אדם נהרגו ו-643 בני אדם נפצעו קשה.

על פי נתוני העמותה, בפתח תקוה, על פי הפרמטרים של ניתוח זה, ישנם 15 רחובות אדומים, בשניים מהם גבו התאונות מחיר יקר – את חייהם של שני בני אדם. הרחוב האדום ביותר הוא ז'בוטינסקי עם 28 נפגעים בין השנים 2018 – 2020: הרוג אחד, שלושה פצועים קשה ו–24 קל.
הרחוב השני שהוגדר כאדום הוא דרך יצחק רבין עם 15 נפגעים בין השנים 2018 – 2020, כשגם בו נרשם הרוג אחד. לאחר מכן, בכל אחד מהרחובות בר כוכבא וחיים עוזר נפצעו 14 בני אדם באותה תקופה.
יתר הרחובות שהוגדרו כאדומים הם (לפי מספר הולך וקטן של נפגעים): יהושע שטמפפר (13 נפגעים), בזל (12), העצמאות (11), הרב הרצוג (9), הרב פינטו מסעוד (8), יגיע כפיים (8), א.ד. גורדון (7), וולפסון (7), פינס יחיאל מיכל (5), אנסקי (4) וסוגר את הרשימה הוא רחוב הנשיאים (3).

ניתוח דומה ביצע העמותה גם בראש העין. על פי "אור ירוק", הרחוב האדום ביותר בין השנים 2018 – 2020 הוא רחוב שבזי עם 20 נפגעים: 17 פצועים קל ו–3 בינוני. רחוב נוסף שנכנס לניתוח של העמותה הוא רחוב נווה אפיקים שבו נפצעו באותן שנים 4 בני אדם – כולם באורח קל.

 

 

לצורך השוואה, על פי הנתונים הארציים, הרחוב האדום והמסוכן בישראל הוא דרך בגין בירושלים. 83 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים ברחוב בשלוש שנים, נתון המזכה אותו בתואר הרחוב האדום ביותר בישראל, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לבסיס נתוני הלמ"ס.

"כשליש מההרוגים בישראל מגיעים מהמרחב העירוני אשר מנקז לתוכו חלק נכבד מאותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים – ילדים, אזרחים ותיקים רוכבי אופנועים וקטנועים, הולכי רגל ורוכבי אופניים", ציינו בעמותת אור ירוק עם פרסום הניתוח שבוצע. "הרחובות האדומים מרובי התאונות בערים מהווים נקודת תורפה מרכזית. באותם רחובות מתקיימת היפגעות גבוהה בעיקר בקרב האוכלוסיות בסיכון והאחריות לצמצום מספר הנפגעים הגבוה מוטלת על ראשי הערים – הם מכירים היטב את הבעיות ומוקדי הסיכון בערים שלהם ובפעולות פשוטות הם יכולים להציל חיים".

עוד נמסר כי על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2021-2012) נהרגו 1,336 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים עירוניים. כאשר פורטים את הנתונים להרוגים ברחובות והרוגים בצמתים, 874 בני אדם נהרגו ברחובות העירוניים – 65% מכלל ההרוגים בתחום העירוני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר