עליה דרמטית בכמות הדוחות שחולקו לרוכבים בפתח תקוה ב-2020. בימים האחרונים פרסמה עמותת אור ירוק כי על פי נתוני משטרת ישראל, בשנת 2020 חולקו 803 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בפתח תקוה. מדובר בעלייה של 286% בהשוואה למספר הדוחות שחולקו בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 208 דוחות.
על פי הנתונים מוצבת העיר פתח תקווה במקום התשיעי עם מספר דוחות מהגבוהים בארץ לשנת 2020, אחרי תל אביב אשר מובילה במספר הדוחות שנרשמו בתחומה (9,064 דוחות), ירושלים (3,329 דוחות), לוד (1,334 דוחות) ואפילו הרצליה (950 דוחות). יש לציין כי שנת 2020 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 25 רוכבים הרוגים. מדובר בנתונים מדאיגים מאוד, שכן מתחילת שנת 2021 נהרגו עד כה 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, המהווים 5% מכלל הרוגי תאונות הדרכים, והשנה טרם הסתיימה.
על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, עמותת אור ירוק וקרן עזריאלי מובילות יחד את נושא קידום הבטיחות בקרב רוכבי כלים חשמליים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות הדרכה והסברה בדגש על קהלים בסיכון כבני נוער, קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות, קידום תשתיות וחקיקה בטיחותית. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם. מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות