רכבת ישראל מקדמת בימים אלה שורת פרויקטים שאמורים לשפר את תנועת הרכבות עבור תושבי פתח תקווה והסביבה.
בסוף שנת 2021 אמורות להסתיים עבודות חשמול מסילת "טבעת השרון" (מעבר מרכבות דיזל מזהמות ומיושנות לרכבות חשמליות מהירות) ואז ייהנו המשתמשים בתחנת קריית אריה וסגולה, משירות משודרג באמצעות רכבות חדישות, בתדירות של ארבע רכבות בשעה לכל כיוון (רכבת כל רבע שעה), ליעדים מגוונים באזור השרון, ת"א, חולון ובת ים, ראשל"צ, אשדוד, אשקלון, יישובי הנגב המערבי ובאר שבע.
לאחר שתפתח באופן מלא מסילת "טבעת השרון", ניתן יהיה לנסוע מפתח תקווה לתחנה בהרצליה ישירות בכ-25 דקות ואז לעלות לרכבת מהירה לחיפה. כיום (טרם הקורונה והעבודות על המסילה) ניתן לנסוע מפתח תקווה לראש העין, כפר סבא, הוד השרון והתחנה הסופית היא רעננה. כן ניתן לנסוע בקו המערבי שיוצא מפתח תקוה לתל אביב והמסלול הארוך מסתיים בבאר שבע. "השינוי המשמעותי לאחר סיום החישמול, זה שדרוג כל המערך. הוזמנו רכבות חדשות, יהיה פחות זיהום אוויר והרכבות יהיו הרבה יותר שקטות", מסבירים ברכבת ישראל ומציינים שפרויקט החשמול אמור להסתיים ב-2021, אך כבר בסוף השנה, יחזור חלק מהשירות לפעילות.
לצד פרויקט החישמול, מקודמים בימים אלה מספר פרויקטים כחלק מהתוכנית האסטרטגית לחומש הקרוב, בו צפוי מספר הנוסעים באזור לעלות.
בתחנת פתח תקוה קריית אריה מוקם מרכז תחבורתי מתקדם ומבוצעות עבודות לחיבור התחנה אל תחנת המוצא של הרכבת הקלה בעלות של שישה מיליון שקלים. עבודות אלה כוללות חיבור התחנות באמצעות מעבר תת קרקעי, הרחבת הכניסה לתחנה, קירוי רציפים, שדרוג ושיפוץ השירותים ושיפור תשתיות התחנה.
גם תחנת סגולה מתוכננת לעבור שדרוג עם הקמת חניון בעלות של כ-15 מיליון שקלים. החניון יכלול 500 מקומות וכן חניות לרכבי נגישות, דו גלגלי ואופניים. העבודות צפויות להסתיים עד סוף 2021. עוד מתוכנן בשנה הבאה פרויקט בעלות של כ-2 מיליון ש"ח הכולל שיפור תשתיות התחנה, שיפורי נגישות, חידוש מבואת הכניסה וחידוש השירותים.
לצד זה, בוחנים ברכבת ישראל, להוסיף את תחנת קרית ארייה לפיילוט אשר מבוצע על ידי רכבת ישראל ומשרד התחבורה במספר תחנות בארץ ולהקים חניון אופניים רובוטיים, אשר פועל באופן אוטומטי ומאובטח במצלמות. המטרה היא שהנוסעים יגיעו בבוקר לתחנת האם שלהם, יפקידו את האופניים האישיים שלהם במתקנים מיוחדים, יעלו לרכבות ובחזרה יאספו את האופניים, עלות האחסנה לבאי הרכבת תהיה סמלית. "מדובר בחניון מאוד מתקדם שימנע גניבה של אופניים ואשר יגן על האופניים גם מתנאי מזג האוויר ו-ונדליזם. מדובר בחניון תת קרקעי מאובטח", מסבירים ברכבת.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אני מברך על שיתוף הפעולה בין משרד התחבורה ורכבת ישראל לרשות, אשר מניב פתרונות תחבורתיים ומרחיב את ההיצע התחבורתי בכל העיר. בשנים הקרובות פתח תקוה תעבור מהפכה תחבורתית עם תחילת הפעילות של הרכבת הקלה, המטרו והרכבת התחתית שתיכנס לעיר".
מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, אמר: "רכבת ישראל רואה בפתח תקוה מרכז רכבתי משמעותי לעתיד ולכן משקיעה היום משאבים ניכרים בתחנות פתח תקוה והתחנות הסמוכות לה. פרויקט החישמול יאפשר שירות מיטבי, חשמלי, נקי וירוק, באמצעות רכבות חדישות, בתדירות גבוהה למגוון יעדים. אנו צופים צמיחה ניכרת במספר הנוסעים בפתח תקוה, ולכן משקיעים רבות בפיתוח התחנות וסביבתן, חיבורן לאמצעי תחבורה משלימים כגון הרכבת הקלה ואופניים, והוספת מאות מקומות חנייה".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אולגה
מעבר תת קרקעי אינו בטוח . כבר ראנו מה קרה בתל אביב. מקום להומלסים ואנסים.
מאור
ועדיין אין חיבור בטוח להולכי רגל ורוכבי אופניים מאיזור סגולה לתחנה הסמוכה