שנת הלימודים תשפ"א נפתחת הבוקר בפתח תקוה תחת מגבלות הקורונה ובהתאם למתווה שגיבש משרד החינוך. העירייה גיבשה מתווה עירוני ספציפי בנוגע למספר הימים בשבוע שבהם תלמד כל שכבה לימודים פרונטליים בבתי הספר, כשבשאר הימים יתקיימו הלימודים מהבית בלמידה מרחוק. זאת בהתבסס על מתווה משרד החינוך.
65,758 תלמידים יתחילו את הלימודים בעיר. 14,436 ילדים ילמדו בגני הילדים. 28,269 תלמידים ילמדו בבתי הספר היסודיים, 19,353 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים, ובחינוך המיוחד כ-3,700 תלמידים. בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי, יתחילו את גן חובה 3,610 ילדים, את כיתה א' השנה יתחילו 3,631 תלמידים, 2,899 תלמידים יתחילו את כיתה ז', ו-2370 תלמידים יתחילו את כיתת י"ב, השנה האחרונה שלהם במערכת.
בפתח תקווה 467 גני ילדים (כולל חינוך מיוחד והמוכש"ר- מוכר שאינו רשמי), 60 בתי ספר יסודיים (כולל חרדי והמוכש"ר), 11 חטיבות ביניים ממלכתיות וחמישה תיכונים ממלכתיים שש שנתיים. בעיר יש שבעה בתי ספר שש שנתיים ז'-י"ב ממ"ד 3 תיכונים טכנולוגיים, ו-22 בתי ספר על יסודיים לחינוך החרדי והמוכש"ר.
החינוך המיוחד מונה כ-3,700 תלמידים שלומדים ב-15 בתי ספר ו-83 גני ילדים, זאת בנוסף ל-140 כיתות חינוך מיוחד המשובצות בבתי ספר של החינוך הרגיל מכל המגזרים.
מתווה משרד החינוך:
על פי המתווה אותו פרסם משרד החינוך, גני הילדים כולל החינוך המיוחד ילמדו שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך והילדים לא יידרשו לעטות מסכות.
תלמידי כיתות א' – ב' – ילמדו בכיתת האם, ללא פיצול, לפחות חמישה ימים בשבוע ותלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו במשך שישה ימים בשבוע. התלמידים בגילאים האלה לא יידרשו לעטות מסכה.
תלמידי כיתות ג' – ד' ילמדו בבתי הספר בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות חמישה ימים בשבוע, תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. תלמידי כיתות ג' ילמדו ללא מסכות ותלמידי כיתות ד' יעטו מסכות. בהפסקות יתבקשו גם תלמידי ג' לעטות מסכות.
תלמידי כיתות ה' – ו' ילמדו לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים ולפחות שלושה ימים בשבוע בלמידה מרחוק. בחינוך מיוחד בכיתות אלה הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים ידרשו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.
תלמידי כיתות ז' – י"ב – ילמדו בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות 10 שעות שבועיות), ואת יתר הימים בלמידה מרחוק. ניתן יהיה לעבור בין קבוצות/מגמות – של חמש קבוצות לכל היותר. תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים יצטרכו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.
מה יקרה בפתח תקוה:
בשבועות האחרונים הודיעה העירייה כי בבתי הספר היסודיים, היא תאפשר שימוש במרחבי חינוך בלתי פורמליים כמו ספריות, מתנ"סים, מרכזי נוער, חווה חקלאית, מוזיאונים וכו' בהתאם לקרבתם לבית הספר על מנת להגדיל את מרחבי הלמידה. העירייה אישרה שעות תיגבור והעשרה לכל בית ספר בנוסף ל-12.5 שעות המסובסדות על ידי משרד החינוך לתגבור תלמידים מתקשים. על פי המתווה של משרד החינוך, כיתות ה'- ו' אמורות ללמוד יומיים בשבוע בבית הספר ועיריית פתח תקווה הורתה למנהלים על למידה של לפחות שלושה ימים בכיתות. העירייה הודיעה כי נתנה לכל מנהל בית ספר אוטונומיה לבניית מערכת השעות השבועית והלמידה בעיר תנוע בשכבת גיל זו בין שלושה ימים לשישה ימי לימוד בבית הספר, לצד למידה מרחוק.
גם בחינוך העל יסודי ניתנה למנהלים אוטונומיה בבניית מערכת הלימודים בהתאם לאפשרויות ולתנאים בבית הספר ובכפוף כמובן למתווה משרד החינוך. הלימודים בחטיבות ובתיכונים יתקיימו בממוצע של שלושה ימים בשבוע בבית הספר ולמידה משלימה מקוונת. בלמידה פיזית בבית הספר הורתה העירייה לתת עדיפות לכיתות ז' וכיתות י' שתלמידיהן מתחילים ללמוד בבית ספר חדש. ישנם בתי ספר אשר בהם ילמדו תלמידי כיתות ז' ארבעה ימים בשבוע בבית הספר. הצעה נוספת שעלתה היא לחלק את הכיתות / השכבות ללמידה בחצאי ימים, כמו למשל בין השעות 08:00-12:00 קבוצה אחת ו-12:00-15:30 קבוצה שניה. לא ידוע על בתי ספר שינהגו כך.
# # #
בעירייה מציינים שבבתי הספר בהם יש ילדים אלרגיים יהיה שלט מפורט בכניסה לבית הספר ובחדר המורים בו יופיע שם הילד, הכיתה והאלרגיה הייחודית לו. בבתי הספר התקיימו הדרכות והסברים לצוותי המורים ולתלמידי הכיתות הרלוונטיות על ידי אנשי מקצוע ובמעורבות הדיאטנית העירונית.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מיכל סנדיק
בבית ספר חיים חפר בפתח תקווה . הבן שלי נכנס השנה לכיתה א ומכריחעם אותם במרחב לשים מסכות לא כפי שכתוב שהם פתורים .