מרכז העיר. צילום: זאב שטרן
מרכז העיר. צילום: זאב שטרן

הנחה בארנונה לזוגות צעירים שמתגוררים במרכז העיר? לא כל כך מהר

כחצי שנה אחרי שהעירייה הבטיחה הנחה גדולה בארנונה לצעירים שיעברו להתגורר במרכז העיר, עדיין אין אישור לכך של משרד הפנים ואין הנחה. צעיר שהגיע לקבל את ההנחה מספר: "אמרו לי בעירייה שאין הנחיה כזו"

פורסם בתאריך: 8.8.19 15:35

כמעט חצי שנה חלפה מאז שהעירייה הודיעה באופן רשמי על שינוי בצו המיסים, כאשר בין היתר צוין כי זוגות צעירים או סטודנטים שיעברו להתגורר במרכז העיר יזכו להנחה של 50 אחוז בארנונה. אלא שמאז חלף זמן רב ועדיין אין אישרו של משרד הפנים למהלך. כזכור, העירייה ציינה אז בהודעה שהוציאה: "ביחד אתכם נשנה את מרכז העיר פתח תקווה ונהפוך אותו לתוסס, אטרקטיבי וצעיר יותר. בואו לגור במרכז העיר ולקבל 50 אחוזים הנחה בתשלום הארנונה". בהודעה נכתב כי ההנחה תינתן רק לצעירים וסטודנטים שיעתיקו את מגוריהם משכונות אחרות בעיר, ובכפוף לאישור משרד הפנים.
אלא שמאז משרד הפנים טרם אישר את צו המיסים, ולכן גם ההנחה טרם נכנסה לתוקף. צעיר שהגיע עם בת זוגו בשבוע שעבר למחלקת הארנונה מספר: "ראינו ונודע לנו שמגיע לנו 50 אחוז בארנונה אם אנחנו עוברים למרכז העיר, הגעתי למחלקת הארנונה לאחר שעברתי לאחרונה להתגורר במרכז העיר, וביקשתי לקבל את ההנחה שמגיעה לי בשיעור של 50 אחוז. מדובר עבורנו בהרבה כסף. היום אנחנו משלמים 900 שקלים לחודשיים, וחישוב פשוט מגלה שזה יכול לחסוך לנו 450 שקלים לחשבון, וכ-2,500 שקלים בשנה. כאשר הגעתי למחלקת הארנונה, אמרתי להם שמגיעה לי הנחה, והם אמרו לי שטרם ניתנה הנחיה שכזאת. נאמר לי שידוע להם על כך משהו, אך הם טרם יכולים לתת לי את ההנחה".
גורמים בעירייה מציינים כי עצם הפלת הממשלה והקדמת הבחירות יכולות לעכב במעט את אישור צו המיסים, ובכך גם את ההקלה לתושבים שעוברים למרכז העיר. אך עם זאת, ברגע שיאשרו את צו המיסים, צפויים הזוגות לקבל החזר רטרואקטיבי, אם וכאשר צו המיסים יאושר.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "במסגרת המאמצים של ראש העיר רמי גרינברג לפיתוח מרכז העיר ושינוי התדמית שלו, עברה החלטה במועצת העיר על הנחה לצעירים שייבחרו לגור במרכז. ההחלטה שניתנה במסגרת צו הארנונה לשנת 2019, נתונה לאישורו של משרד הפנים. עיריית פתח תקוה עומדת בקשר רציף מול הגורמים הרלוונטים במשרד על מנת שההטבה תאושר במהרה. יש לציין כי ככל שיתקבל האישור, ההנחה תינתן רטרואקטיבית לצעירים שהעתיקו את מגוריהם למרכז העיר החל מינואר 2019. כמו כן, ייצא פרסום רלוונטי מטעם העירייה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר