הוועדה הלאומית לתשתיות הודיעה כי בדיון שנערך אתמול (שני) הוחלט על קידום הכנת תוכניות מפורטות לקווי המטרו במסגרת הפרוייקט להקמת קווי המטרו בגוש דן והשרון. "משמעות ההחלטה הינה סימון והגדרת השטח שיוקצה לטובת קווים אלו, תוך הגבלת הוצאת היתרים בתחום התוואי המתוכנן", נמסר מהוועדה. עוד נמסר כי "בהמשך להחלטה היום תחל הוועדה בשלב הבא של דיוק נוסף בתוואי הקווים ומיקומי התחנות, וכן יוכנו תסקירי השפעה על הסביבה שיבחנו את מכלול ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט". היעד שהוצב לחברת נ.ת.ע הוא לסיים את הקמת רשת המטרו הראשונית עד שנת 2030.
תוכנית המטרו מורכבת משלושה קווים עיקריים:
קו על ציר צפון – דרום המכונה מטרו 1 – שאורכו 73 ק"מ והוא כולל 53 תחנות ב–14 יישובים;
קו על ציר מזרח – מערב – מטרו 2 , שאורכו יהיה 28 ק"מ ויהיו לו 27 תחנות בשמונה יישובים;
וקו חצי מעגלי בין דרום לצפון המכונה מטרו 3 – באורך 39 ק"מ, ועליו 29 תחנות בעשרה יישובים.
היעד שהוצב לחברת נ.ת.ע הוא לסיים את הקמת רשת המטרו הראשונית עד שנת 2030 מבלי לפגוע בחיי העיר ובפעילות המסחר, התעסוקה והמגורים וכמובן מבלי לסכן את הציבור.
על פי התוכנית בפתח תקוה יהיו שש תחנות של קו מטרו 2. הקו יעבור באזורים בנויים: 1. ברחוב אחד העם פינת אהרונסון 2. בפינת הרחובות דגל ראובן והנשיאים מצדו הדרומי של המרכז הרפואי רבין. 3 ברחוב בן גוריון פינת יטקובסקי. 4 ברחוב העצמאות פינת בן גוריון. בנוסף על פי התוכנית שתיים מהתחנות של קו זה יהיו בשכונות החדשות שיוקמו על קרקע מחנה סירקין, בסמוך לשכונת הדר גנים.
בנוסף יעבור בעיר גם קו מטרו 3 לו יהיו חמש תחנות בפתח תקוה: 1. ליד האצטדיון על דרך אם המושבות 2. בפינת הרחובות גיסין והשפלה בפאה המזרחית של אזור התעסוקה קרית אריה 3. ברחוב קפלן ליד בית החולים בילינסון 4. ברחוב אבי אורן פינת רחוב הצייר צבי שור, בגבול הצפוני של שכונת נווה עוז 5. בדרך רבין פינת ברדיצ'ב בפינה הדרום מערבית של שכונת כפר גנים ג'.
בראש העין והסביבה יהיו שש תחנות של קו מטרו 2:
1. ליד קיבוץ גבעת השלושה 2. ליד תחנת רכבת ישראל שמחוץ לעיר כיום 3. ברחוב יהושע בן נון פינת השריון בגבול הצפון מזרחי של העיר 4. בהצטלבות הדרכים מנחם בגין ונחל רבה.
שתי תחנות נוספות יהיו בשכונת נווה אפק – אחת בשולים ברחוב ז'בוטינסקי, במקום שבו הוא הופך לרחוב יגאל אלון ואחת בקצה רחוב יגאל אלון בהצטלבות עם רחוב ניסים אלוני – שעל פי המפות מתוכננת כתחנה וסביבה תיבנה שכונה.
בסמוך לראש העין סומנו שלוש אפשרויות לשטחים שישמשו כדפואים (אזורי תחזוקה ואחסון ציוד, קרונות וקטרים שנדרשים לתפעול המטרו), מדרום למחלף קסם.
בני
למעשה אין רכבת הרה"ע הוותיקה