כיתה א' במסלול האנתרופוסופי שנפתחה לראשונה השנה בבית הספר נעמי שמר, מנסה לגייס תלמידים נוספים. השנה נפתחו בפתח תקוה שני גני עירייה אנתרופוסופיים בשכונת אם המושבות וכיתה א' במסלול צומח, שבה נתר עוד מספר מקומות קטן. המטרה העתידית של מובילי המהלך היא לפתוח בית ספר אנתרופוסופי בעיר.
המסלול, האנתרופוסופי, שמוכר גם כחינוך ולדרוף, מוגדר ככזה "שמאפשר לכל תלמיד למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בו לקראת חיים מלאי הגשמה כאדם בוגר". ענבר נגב וליהי לסקר דנגור, ממקימות עמותות פרדסים וממובילות הקמת המסלול האנתרופוסופי בפתח תקוה, מדגישות כי "הלמידה בחינוך ולדורף היא רב תחומית". השתיים מוסיפות עוד שהתלמידים זוכים להתנסות מעמיקה במגוון רחב של תחומים, הן במקצועות הליבה והן במגוון מקצועות ייחודי. "תוכנית הלימודים במקצועות הליבה כוללת לדוגמה פרוייקטים של בנייה, טיולים וסיורים לימודיים, קונצרטים ומופעים משותפים, עבודות בצוותים קטנים סביב נושאי לימוד שונים, כתיבת עבודות גמר לסיכום תקופות לימוד", הן אומרות. "פעילויות אלה מעוררות את הסקרנות וחדוות הלמידה, מפתחות חשיבה יצירתית ועצמאית, מעשירות ומפרות את הלמידה העיונית, מאפשרים הרחבת הידע והקניית מיומנויות למידה לשנים רבות. המקצועות הייחודיים כוללים מגוון רחב של תחומי עשייה, אמנויות ומלאכות. הילדים מנגנים, שרים, רוקדים, מציירים, תופרים וסורגים כחלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה היומיומי. כך נוצרת בילד היכרות עמוקה עם יכולותיו, מתפתחת בו בהדרגה מניפה של מיומנויות ואיכויות המעשירות את עולמו הפנימי, את תחושת המסוגלות שלו לפעול בעולם באופן יצירתי ובטוח, נרכשות יכולות של התמדה ויוזמה אישית, וכן גמישות ויכולת לעבודת צוות".
הן מבקשות להדגיש שאת האיכויות שחינוך וולדורף רוצה לבסס, אפשר ליצור רק תוך שיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים בחיי הילד: הורים ומחנכים. "סביב בית הספר נוצרת קהילת משפחות מגוונת המתאפיינת בהסכמה רחבה בנושא החינוכי, ביחסים חברתיים ואישיים קרובים, ובנכונות לפעול למען הצלחת היוזמה". עוד הן מציינות שהמהלך ליצירת רצף חינוכי אנתרופוסופי בעיר הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין מינהל החינוך בעיריה, משרד החינוך ועמותת "פרדסים", עמותת הורים אשר יזמה ומלווה את היוזמה.
ניתן להצטרף דרך העמותה למקומות האחרונים שנשארו בכיתה א'. לפרטים נוספים והצטרפות ניתן ליצור קשר עם ענבר נגב 054-2552300.
תגובות