לרגל יציאת תלמידי בתי הספר לחופש הגדול יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק בעיר לבחון האם רוכבי האופניים החשמליים בעיר עושים זאת בניגוד לחוק.
המתנדבים התמקמו במספר נקודות וערכו תצפיות מתוך מטרה לבדוק מספר נקודות: האם הרוכבים חבשו קסדה, האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, האם חצו את הכביש במעבר החציה ברכיבה ולא בהליכה (בניגוד לחוק), והאם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים.
לפי הנתונים, אותם פירסמו היום, עולה כי 93 אחוז מהרוכבים בעיר לא חבשו קסדה, 18 אחוז מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, 78 אחוז מהרוכבים שחצו מעבר חצייה עשו זאת ברכיבה ולא בהליכה ו- 18 אחוז מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ולרמזורים.
בעמותת אור ירוק ציינה כי יש צורך להגביר את המודעות לנושא בייחוד בימים אלה. "כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "בנוסף הרשויות המקומיות צריכות להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה. במקביל יש צורך להיערך לעלייה במספר האופניים החשמליים ברחובות ולבלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה רציפים ובטוחים שיפרידו אותם גם מכלי הרכב האחרים בכביש וגם מהולכי הרגל".
תגובות